• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • EXCLUSIV! Primii oieri care intră DIRECT ÎN SUPERMARKET cu CARNEA DE OAIE!

    Andreea Elefterie -

    Crescătorii de ovine ”atacă” retail-ul românesc. Programul ”Alege OAIA!„ începe să aibă rezultate și pe raftul marilor lanțuri de magazine. Primii crescători de ovine din România se pregătescu să bată palma pentru sacrificarea animalelor într-u mare abator și apoi comercializarea cărnii de oaie în supermarketuri.

    Nicolae Cioranu, președintele Federației ROMOVIS, a declarat, în exclusivitate pentru Agrointeligența – www.agrointel.ro că înainte de semnarea contractului au existat mai multe sacrificări ”de test” pentru a se vedea randamentul la carcasă. Mai apoi s-a trecut la negocierea prețului pe care îl vor putea primi fermierii, dar și prețul cu care carnea de ovine va fi vândută în supermarket.

    ”A avut loc o discuție mai amplă cu partenerii noștri de la Cooperativa Țara mea. Vrem ca în două săptămâni să lansăm proiectul nostru de a începe livrarea, intrarea în supermarketuri cu produse din carne de oaie, de fapt cu carnea de oaie pe fel și fel de sortimente”, a declarat președintele ROMOVIS pentru Agrointeligența – www.agrointel.ro.

    Pentru a-i convinge pe cei din retail, crescătorii au organizat o prezentare a ofertei lor. ”A fost o prezentare a animalelor tăiate și tranșate, împachetate ieri (joi – 12 aprilie, n.r.)  la abator la Aldis, la Călărași. Este vorba despre 11 modele dintr-o carcasă de oaie. A fost prezent domnul secretar de stat Daniel Botănoiu de la Ministerul Agriculturii, a venit și domnul ministru Petre Daea –  era în drum spre Bruxelles și s-a oprit 5 minute la noi. Sperăm să aibă efect programul și parteneriatul cu ”Țara mea”, s-a arătat optimist oierul Nicolae Cioranu.

    Ce s-a stabilit concret până acum este că sacrificarea animalelor se va putea face în abatorul companiei Aldis, urmând ca tot aici să se facă și tranșarea și pregătirea caserolelor, conform cerințelor supermarketurilor.

    ”Nu am finalizat încă toate discuțiile. Concluziile le vom trage săptămâna viitoare – joi, vine ne vom reîntâlni. Toate forțele sunt pregătite să începem cât de repede, să ieșim cât de repede în piață și forțele unite cred că ne dau câștig de cauză. Suntem optimiști ca întotdeauna, fără discuție, și având Ministerul Agriculturii lângă noi, ANZ (Agenția Națională pentru Zootehnie – n.r.) lângă noi, dacă punem toți umărul la căruța asta a vânzării cărnii de oaie, nu avem voie să nu reușim”, a mai spus liderul ROMOVIS.

    Vă reamintim că în toamna anului trecut, ministrul agriculturii Petre Daea a lansat în cadrul Târgului Indagra o campanie de promovare a produselor provenite de la ovine. Programul ”Alege OAIA!” include o subvenție de 1 leu pe kilogramul de lână valorificat cu acte, organizarea târgurilor și a parteneriatelor menite să promoveze consumul de carne de oaie și de produse lactate provenind de la această specie.


    Te-ar mai putea interesa

    Ajutor de 42.000 de euro/fermă. Banii, direct în conturile fermierilor ca sumă forfetară Rabla pentru tractoare – ghid final. Condiții, acte necesare, procedură de înscriere Piața cerealelor, din nou sub presiune. Prețuri la zi

    Ultimele știri

    Fragedo, brandul de carne numărul 1 pentru copii: alegerea părinților pentru calitate și siguranță, 6 ani la rând Ucraina: 200.000 de fermieri în armată și terenuri agricole confiscate ANSVSA – 20 de ani de activitate. Adrian Chesnoiu: Autoritatea este esențială pentru sănătatea populației!