Comerţ alimentar

La ce se uită europenii când cumpără carne

Consumatorii se concentrează pe un număr limitat de informații atunci când cumpără carne, 68% dintre ei se uită la valabilitate, 67 % la preț si 48% la țara de origine, potrivit unui studiu privind piața cărnii realizat de CE.

Nivelul de înțelegere “a se consuma înainte de” sau o mențiune de sănătate este destul de scăzut (63% dintre consumatorii UE au indicat corect sensul “a se consuma înainte de” de pe etichetă și 23% stiau exact ce înseamnă “conținut redus de grăsimi”

Un cumpărător anonim a relevat faptul ca informațiile sunt în general puse la dispoziția consumatorilor, cu toate astea, într-o mică măsură, în măcelării – 63% dintre cumpărătorii anonimi evaluați nu au putut obține informații referitoare la valabilitatea carnii.

Sănătatea a fost indicată de către consumatori ca fiind principalul motiv pentru care ar dori să reducă achizițiile de carne sau produse din carne. Pe de altă parte, doar 21% dintre consumatori caută informații cu privire la valorile nutriționale.

Există un decalaj între intențiile de consum și comportamentul lor – cel mai mult se poate observa la carnea ecologică (41% dintre consumatorii UE au declarat că ar dori să cumpere acest sortiment de carne mai des și doar 16% chiar cumpără).

Principalul obstacol în calea cumpărării anumitor sortimente de carne pare a fi prețul prea mare, oferta insuficientă sau lipsa unui anumit sortiment de carne la retailer. Carnea ecologică este cu 66% mai scumpă decât cea obișnuită.


Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru telefoane Android și iPhone!


Abonați-vă GRATUIT la Agrointeligența - www.agrointel.ro!