Strategii de afaceri

Idee de afacere care încolțește frumos: Ghivecele bio cu plante medicinale și aromatice

Timișoreanul Ciprian Lopată (49 de ani) a ocupat poziții-cheie la câteva dintre cele mai mari companii din lume, iar în ultimii ani, de când petrece mai mult timp în România, s-a gândit să înceapă o afacere nouă, care pe care să o extindă frumos și să o transforme într-un brand internațional. Așa s-a născut, în decembrie anul trecut, conceptul Dor de verde – un business inteligent în agricultură, așa cum își descrie antreprenorul proiectul de suflet.

Bune acasă, bune la birou

Practic, Dor de verde este soluția pentru familiile care locuiesc la bloc sau pentru angajații dintr-un birou de a avea plante aromatice proaspete și ecologice la o întindere de mână distanță. Mentă, coriandru, busuioc, măghiran, rucola, oregano, leuștean, cimbru, rozmarin sau pătrunjel, toate cresc ușor, rapid și ecologic pe pervazul bucătăriei, pe masa din sufragerie sau pe cea de lucru. ”Ideea mi-a venit după ce am stat o perioadă în țările nordice, dar business-ul pe care l-am pornit este o inovație mulțumită ghivecelor inteligente pe care le folosim. Acestea sunt dotate cu autoumidificator, cu rezervor de apă, iar sistemul ajută să se tragă apă în pământ exact cât are planta nevoie. De aceea, poți chiar să pleci două săptămâni în vacanță, să nu o uzi, iar când te întorci, planta e sănătoasă”, dezvăluie Ciprian secretul afacerii pe care a pus-o pe picioare alăruri de un partener – Corina Brehui.

Toate ghivecele Dor de verde vin însoțite nu doar de semințe, ci și de pământul ideal plantei respective și de fertilizator organic din alge marine care contribuie la creșterea rapidă. La unele soiuri, primele firicele apar din a treia zi, iar la altele, germinarea poate ajunge la două săptămâni. Fiecare client primește indicații despre îngrijirea plantei, precum și despre pașii creșterii acesteia. ”Ghivecele de unică folosință Dor de verde sunt foarte simplu de folosit și au un ambalaj prietenos. Tot ce este nevoie pentru a avea o plantă sănătoasă vine în pachet. Rezultatul este un produs bio sigur pentru consumator, care știe exact cum și-a crescut busuiocul pus pe senviș sau menta din limonadă”, explică Ciprian.

pachet dor de verdeSemințe premium din Germania

Ciprian și Corina au investit inițial circa 10.000 de euro, mare parte din bani în cele 1.500 de ghivece, semințe de tot felul, îngrăsăminte organice și platforma online a proiectului, adică site-ul Dordeverde.com. ”În prezent, vindem doar online. Am fost bine primiți pe piață și am avut comenzi bune în preajma Crăciunului pentru că ghivecele Dor de verde pot reprezenta un cadou inedit și cu un preț mai mult decât convenabil. Un vas cu plante bio aromatice sau de decor costă de la 14.99 lei la 24.99 de lei, în funcție de timpul semințelor. Unele sunt mai scumpe. Dar toate sunt aduse din Germania și sunt de cea mai bună calitate și au un randament foarte bun: se prind repede și cresc rapid”, spune timișoreanul.

plantaVom să ajungă la 500 de plante

Plantele oferite sunt puse de antreprenori în patru categorii: de bucătărie, medicinale, pentru suflet și cu povești. ”Am pornit cu 50 de plante, dar vrem să creștem până la 500. Ne dorim să avem și specii medicinale și aromatice din Asia, America de Nord, Centrală, din Orientul Mijlociu. Cam tot ce în prezent nu găsești pe piață decât în formă uscată, gata preparată. Noi vrem să oferim românilor posibilitatea de a-și crește singuri plantele exotice și să se bucure de beneficiile lor în formă proaspătă. Am decis, însă, că vom rămâne mereu în categoria de plante care nu cresc mai multe de 30-40 de centimetri”, vorbește Ciprian de planurile ”Dor de verde”.

Din marketingul afacerii nu lipsesc strategiile legate de anumite sărbători, pe care antreprenorii le folosesc pentru a- promova plante tematice. De exemplu, pentru Ziua Îndrăgostiților, ghivece cu flori de nu-mă-uita așteaptă să fie oferite persoanelor dragi. ”Vrem să introducem în ofertă și grâul încolțit. În multe culturi, inclusiv a noastră, a românilor, grâul încolțit dintr-o casă atrage spor, bunăstare acelui cămin”, a dezvoltat Ciprian.

ghivecele la pachetComezile luate prin intermediul magazinului online sunt livrate în toată țara prin intermediul unei companii de curierat și, până acum nu au apărut probleme la livrate, ghivecele ajungând tefere la destinație. ”Dacă s-ar întâmpla ceva și ar apărea o deteriorare la transport, asigurăm înlocuirea ghivecelor”, promit antreprenorii.

Pasul următor: o aplicație pentru smartphone

În viitorul apropiat, Dor de verde are șansele să devină un brand internațional. Antreprenorul din Timișoara are în plan dezvoltarea primei aplicații pe telefonul mobil care să permită utilizatorului să își ude planta, să îi pună muzică sau să vorbească cu ea chiar dacă nu este acasă sau în țară. ”Aplicația se va numi tot Dor de verde. Am testat deja această denumire și pentru cei care nu vorbesc limba română, ea este ușor de reținut și de pronunțat. Verde este un cuvânt aproape internațional, iar dor este un cuvânt atractiv ca sonoritate pentru străini„, a mai spus Ciprian Lopată pentru Agrointeligența.

5 comentarii

Scrie un comentariu