• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • COZI INTERMINABILE în porturile de unde PLEACĂ CEREALELE LA EXPORT!

    Ramona Dascălu -

    Porturile Galați și Brăila sunt zilele acestea foarte aglomerate având în vedere că tot mai mulți fermieri români aleg să trimită cerealele la export. Zeci de tiruri așteaptă și zile la rând să fie descărcate întrucât încărcarea cerealelor pe vapor este anevoioasă din cauza nivelului scăzut al Dunării.

    Producătorii români din Brăila și Galați aleg această variantă deoarece în aceste județe nu mai există destule spații de depozitare. Silozurile de cereale din județul Galați pe care statul le deținea înainte de 1989 au fost privatizate iar noii proprietari au impus taxe importante care îi îndepărtează pe fermieri, scrie expressdedunare.ro.

    Aceștia susțin că pe piața autohtonă nu sunt cumpărători, ceea ce îi determină să recurgă la export.

    „Producţia noastră merge aproape toată către export… Cei care cumpără au fost din ce în ce mai puţini, probabil legat şi de faptul cu pesta porcină, probleme de acest gen…. S-a redus numărul celor care cumpără şi din cauza asta este înghesuiala asta aici. Este şi Dunărea scăzută, un alt factor. Problema este că vin din alte judeţele, din nordul ţării, din Vaslui, Neamţ, şi descarcă aici… Experienţa ultimilor ani arată că preţurile prin depozitare nu au crescut iar depozitarea presupune costuri. Costuri care nu sunt acoperite de creşterile ulterioare de preţ”, a explicat Petre Grigore, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Cereale şi Plante Agricole.

    Autoritățile portuare spun că în ultimele săptămâni traficul de mărfuri în porturile Galaţi și Brăila s-a triplat în comparație cu luna trecută.

    „Traficul aproape s-a triplat, de la 20.000 tone în august la aproape 56.000 de tone. Suntem în plină campanie de cereale, cerealele reprezintă baza în această perioadă în ceea ce privește traficul de marfă prin porturile Galați şi Brăila”, a declarat Dragoș Magearu, directorul executiv al Administrației Porturilor Dunării Maritime (APDM).


    Te-ar mai putea interesa

    Cezar Gheorghe: România – la un pas să piardă gurile Dunării. Statul vrea să vândă Administrația Fluvială a Dunării de Jos! APIA poate începe plata pentru o subvenție ”restantă” așteptată de fermieri SEEFCO: Nava Basic Island a ajuns în portul Constanța cu peste 30.000 de tone de îngrășăminte pentru fermierii români

    Ultimele știri

    Costin Telehuz – out! Emil Dumitru revine secretar de stat în Ministerul Agriculturii Un nou dăunător depistat în culturile din România: Gărgărița rădăcinilor de rapiță (Aulacobaris coerulescens) Agrinvest Credit IFN SA își extinde portofoliul produselor de creditare