SAATEN UNION, vârf de vânzări în CAMPANIA DE TOAMNĂ: ”Din cauza secetei SUNT PROBLEME CU RĂSĂRIREA!”
Ramona Dascălu -Vârf de vânzări în campania de toamnă pentru compania Saaten Union. Potrivit directorului general al companiei, dr. ing. Mihai Mirițescu, fermierii se confruntă cu o secetă teribilă care a afectat puternic răsărirea culturilor de toamnă, inclusiv a soiurilor și hibrizilor de grâu, orz sau orzoaică din portofoliul Saaten.
Saaten Union închide campania de toamnă cu rezultate spectaculoase, prezentate în cadrul unui eveniment cu presă, reprezentanți de vânzări și fermieri. Dr. ing. Mihai Mirițescu, directorul general Saaten Union în România, a tras un semnal de alarmă cu privire la nivelul de răsărire pentru culturile de toamnă. ”Împreună cu fermierii noștri, suntem foarte afectați de problemele mari de răsărire. Chiar și la rapiță, unde suntem prezenți pe piață prin hibrizii Rapool, aproximativ 20% din total suprafață semănată nu a răsărit”, a declarat Mihai Mirițescu.
Dacă pe partea de genetică, Saaten Union a oferit fermierilor produse de o calitate foarte ridicată, compania nu a putut veni, din păcate, și cu apa necesară pentru răsărirea și mai apoi dezvoltarea corespunzătoare a tuturor culturilor. ”Grâul nu a răsărit pe toate suprafețele, orzul de asemenea. Ceea ce este mai important e faptul că aceste suprafețe care deja au răsărit sunt afectate de secetă, din iulie până în prezent nu am beneficiat cel puțin în sud-estul României de o ploaie mai consistentă care să ne arate că putem merge pe culturi relativ bine închegate până la intrarea în iarnă. O parte dintre culturile de orz pe care le-am întâlnit suferă foarte mult de acest stres, de această lipsă de apă. O parte dintre culturile de grâu nu au răsărit, sigur că soiurile noastre chiar dacă răsar în ferestrele iernii putem spune că vor face producție pentru că au această capacitate de înfrățire destul de puternică și dacă formează mugurii din care vor porni noile plante atunci sigur că putem spune că vom avea producție. Speram asta pentru că soiurile noastre au posibilitatea să facă 5-6 frați, față de celelalte care fac 1-2. Din punctul ăsta de vedere am fi un pic în avantaj față de alte companii. La fermierii la care au răsărit deja culturile, pe culturile noastre numărul de frați este în medie de 3-4 în momentul acesta, deci avem șanse ca aceste suprafețe să treacă cu bine peste iarnă și să avem rezultate foarte bune”, a mai arătat directorul general al Saaten-Union România.
Calitatea geneticii Saaten Union, decisivă în vânzări
Marius Crețu, cel care coordonează partea comercială a producătorului de semințe în România, s-a declarat mulțumit de reușita echipei de vânzări, recunoscând că cel mai mare aport la această performanță îl are calitatea geneticii oferite.
”Această reușită se datorează în primul rând geneticii semințelor și după aceea muncii oamenilor din teritoriu. Genetica este superioară și depășește cu mult alte companii din piața românească. (…) La cerealele păioase, genetica Saaten Union se autopromovează. Noi doar împrăștiem în piață sămânța și la recoltare adunăm rezultatele pozitive”, a explicat Marius Crețu.
Managerul de vânzări a vorbit despre soiurile și hibrizii de grâu, orzoaică, orz, secară și triticale, dar și de amestecurile pentru înființarea culturilor verzi, tot mai solicitate de fermieri. Referitor la acest din urmă produs din portofoliul Saaten Union, amestecurile de muștar cu facelia și cel de muștar cu rapiță de toamnă s-au dovedit cele mai atractive pentru agricultori.
Un loc important în strategia de vânzări de la Saaten Union îl ocupă hibrizii de grâu din care anual se comercializează 2.500-3.000 de doze de sămânță. Marius Crețu a explicat că hibrizii de grâu au o nevoie mai ridicată de apă, așa că recomandarea lor este făcută atent fermierilor, nefiind o opțiune dacă nu există siguranța că hibridul poate oferi o producție superioară unui soi din portofoliul Saaten Union.
La fel ca și în anii precedenți, pe lângă produsele din portofoliu, compania a oferit fermierilor, în limita stocurilor disponibile, posibilitatea de a cultiva în avans, pentru testare, genetică performantă ce urmează să intre în oferta comercială.