RECOMANDĂRIReţete de marketingŞtiri agricole

STUDENȚII PROFESORULUI FRONE – NOTA 10 pentru PROMOVAREA PRODUSULUI ROMÂNESC!

VEZI GALERIA | 16 POZE

Forfotă mare ieri, vineri, 14 decembrie, la USAMV București. În sala cea mare, amfiteatrul Facultății de Management, zece grupe de studenți care au avut anul acesta cursul de Marketing cu conf. univ. dr. Florin Frone au oferit o veritabilă lecție despre cum trebuie promovat produsul românesc.

Munca, eforturile, dar mai ales creativitatea studenților au fost apreciate atât de profesorul lor îndrumător, cât și de invitați de seamă ai evenimentului ”Promovăm împreună România„, invitați precum deputatul Alexandru Stănescu, președintele Comisiei pentru Agricultură, Alexandru Țachianu, secretar de stat în Ministerul Agriculturii, Emil Dumitru, președintele Federației Naționale Pro Agro sau profesorul Toma Dinu, decanul Facultăţii de Management Agricol din cadrul USAMV București.

În cadrul evenimentului ajuns deja la cea de-a patra ediție, profesorul Frone a explicat motivul pentru care a gândit acest concept de implicare a studenților săi. Totul a pornit de la dorința conferințiarului univeristar de a pune în valoarea produsul românesc și de a-i motiva pe tineri să găsească noi soluții de promovare a acestuia. ”Cu toții trebuie să fin români adevărați începând cu consumul propriu de produse românești. Când am de ales între două produse și am un produs românesc este esențial pentru viitorula cestei țări să dăm întâietatea produselor noastre și apoi produselor din alte state. Chiar avem produse sănătoase și care arată din ce în ce mai bine, aceasta este și una dintre direcțiile pe care trebuie să le urmărim din punct de vedere comercial”, a explicat conf. univ. dr. Florin Frone.

”Este un moment de promovare a facultății și nu pot decât felicit pe toți cei care s-au implicat, mai ales studenților care au depus eforturi pentru prezentările susținute, eforturi inclusiv materiale – ei și-au închiriat costume populare pentru a veni astăzi în fața noastră„, a apreciat decanul Toma Dinu munca studenților, mulțumind invitaților din sală și presei prezente la eveniment.

Deputatul Alexandru Stanescu

”Vreau să îl felicit în mod special pe domnul profesor Frone. Recunosc că sunt un pic emoționat, emoțiile mele au început acum o săptămână și ceva când grupa Vișinescu a fost în vizită la Camera Deputaților, la comisia pe care o conduc și m-au impresionat foarte tare. Emoțiile au crescut după ce, al cîteva zile după, domnul profesor mi-a transmis un mesaj emoționant în care mi-a cerut să fiu prienul studenților de la facultatea dumneavoastră, al studenților. Este o responsabilitatea mare pentru mine și cu acest prilej vă rog ca alături de mine, să treceți și Comisia pentru agricultură ca partener al acestui eveniment, fiind o onoare pentru noi să promovăm produsele românești”, a declarat președintele Comisiei pentru agricultură, deputatul Alexandru Stănescu, inițiatorul Legii ”10 octombrie – Ziua produsului agroalimentar românesc”.

Profesorul Frone cu Alexandru Tachianu

Ca mândru student al acestei universități, este o bucurie deosebită și o mare onoare să îmi revăd atât de draga facultate și universitate. (…) Mă bucur să văd că această sală este plină și vreau să transmit un mesaj: în viață sunt câțiva oameni care vă pot modela viitorul. Domnul profesor Frone este unul dintre aceștia, nu este singurul, țineți aproape de profesorii voștri, țineți aproape de oamenii care vă pot modela viitorul în bine și colaborați cu ei”, a fost mesajul emoționant al secretarului de stat din cadrul Ministerului Agriculturii, Alexandru Țachianu.

Un susținător al evenimentului și mereu alături de studenți, tânărul fermier Emil Dumitru, președintele Federației Naționale Pro Agro a felicitat eforturile profesorilor de la USAMV București de a forma tânăra generație care va face sectorul agroalimentar românesc mai competitiv la nivel european. ”Eu cred că România, care va fi al cincilea stat ca domensiune agricolă în UE odată cu ieșirea Marii Britanii, ar putea să reprezinte o șansă de dezvoltare pe ce înseamnă industria agroalimentară chiar dacă astăzi cifrele nu ne dau mari satisfacții. M-aș referi la perioada interbelică, la prima reformă agrară din 1921, atunci când România a cunoscut o dezvoltare substanțială pe ceea ce înseamnă industria agroalimenatară. Eu cred că împreună putem să construim o Românie mai bună împreună cu dumneavoastră pentru că dumneavoastră sunteți cei mai valoroși oameni pe care ar trebui să îi promovăm. Eu cred foarte mult în viitorul României din perspectiva tinerilor care încearcă să facă ceva pentru țara asta”, a spus Emil Dumitru, președintele Federațiai Naționale Pro Agro, arătând că organizația pe care o conduce nu face altceva decât să reprezinte ”corect interesele membrilor noștri, să asigurăm un parteneriat corect cu statul, atât cu Comisia de agricultură, cât și cu Ministerul Agriculturii. Nu este ușor să ai un partener de dialog incomod cum uneori suntem noi, dar asta e democrația”.

Cele zece grupe de studenți au reușit și în acest an să uimească invitații prin creativitatea și eforturile depuse pentru promovarea produsului românesc pe care și l-au ales. Fie că a fost Telemeaua ”Gust Muntenesc” din Călărași, Cozonacul de Țigănești din Teleorman, Cașcavalul Dacic din Comarnic, Mierea de Vătași sau cea de lavandă din Teleorman, Zacusca de Buzău, Mierea din Valea Ursului – Argeș sau Dulceața de trandafiri de la Breaza, toate produsele românești au beneficiat de o promovare ”ca la carte” cu etichetă comercială, ambalaj atent ales, reclamă, testimoniale, stand, broșură de prezentare, materiale promoționale și chiar clipuri cu procesul de producție. De subliniat că studenții au optat pentru produse locale, preparate după rețete tradiționale din ingrediente 100% naturale. Și, în plus, creativitatea studenților a făcut ca produsele lor să ajungă să fie degustate de personalități și vedete, inclusiv de membrii deputați ai Comisiei pentru Agricultură, așa cum a fost cazul brânzei Telemea ”Gust Muntenesc”.

Felicitări tuturor studenților, dar mai ales conf. univ.dr. Florin Frone, profesorul îndrumător care i-a inspirat pe tineri să pună în aplicare toate cunoștințele acumulate la cursuri. Iar ceea ce au realizat studenții de la USAMV București a depășit în acest an campaniile pentru care companii sau agenții specializate iau bani grei pentru a promova un produs. Iar când produsul este unul românesc, un produs local, responsabilitatea devine una de responsabilitate națională!


Abonați-vă GRATUIT la Agrointeligența - www.agrointel.ro!