Ştiri agricoleStrategii de afaceri

Cel mai scump gem din lume este produs în România

Gerda Gherghiceanu Viscri
Gerda Gherghiceanu produce la Viscri cel mai scump gem din lume

Cel mai scump gem din lume este produs în România. La Viscri, mai exact, iar prețul lui este de 365 de euro borcanul. Dacă vă întrebați ce face acest gem să fie special, vă spunem că el conține fructe de pădure culese din flora sălbatică din Ardeal, iar ambalajul lui este unul aparte.

Bunătatea dulce este produsă de Gerda Gherghiceanu în localitatea brașoveană Viscri. Femeia culege ea însăși fructele de pădure din care face gemul ce conține căpșuni, corcodușe sau măceșe. Fructele se preparaă la foc de lemne, iar producătoarea nu folosește conservanți, adăugând doar puțin zahăr, având grijă să prepare mereu cantități mici care să păstreze aroma fructelor sălbatice.

Cel mai scump gem din lume

Gemul produs la Viscri este ambalat în borcane artizanale produse de un maestru sticlar din Sibiu și încadrate frumos într-o ramă de stejar. Lemnul provine din pădurile Transilvaniei și, prin comercializarea dulceții se susține înlocuirea lui. Fiecare cumpărător al valorosului gem primește 5 stejari pe terenul din Valea Barcăului, inițiativa comunității făcând posibilă până acum plantarea a 2.500 de puieți.

Cel mai scump gem din lume este comercializat nu doar la Viscri, direct de la producătoare, ci pleacă în lume cu ajutorul a două fundații, iar o parte din bani ajung să susțină diferite proiecte sociale.

Prețul gemului de la Viscri a fost criticat în presa britanică. Publicaţia britanică Daily Mail arăta, zilele trecute, cu degetul, către o femeia din Viscri care vinde borcanul de gem cu 365 de euro după ce Prinţul Charles i-ar fi apreciat produsul.

Jurnaliştii britanici au omis să spună că alături de gemul din Viscri și o miere din Sălaj se vinde la acelaşi preţ. Ambele produse ajung la această valoare cât de poate de justificat. Gemul Gerdei Gherghiceanu şi mierea de pe Valea Barcăului, din Sălaj, sunt vândute de doi ani sub forma unui produs exclusivist numit ”The Art of DAR”, care costă, într-adevăr, 365 de euro. Produsul a fost gândit de Fundaţia ADEPT Transilvania, din Viscri, şi Fundaţia Agapis, din Zalău, şi a fost lansat în 22 octombrie 2012 la târgul „Global Food Marketplace”– SIAL, Paris.

De subliniat că în afară de faptul că ambalajul este realizat artizanal de artiști locali, gemul vine însoțit de o linguriță de argint masiv cu logoul zonei, realizată de o artistă din Turda. Numai valoarea linguriței este de peste 100 de euro.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru telefoane Android și iPhone!


Abonați-vă GRATUIT la Agrointeligența - www.agrointel.ro!