Ştiri agricoleSubvenţii APIA 2019

FERMIERII SUNT SUPĂRAȚI-FOC PE UN FUNCȚIONAR de la APIA CENTRAL!

Fermierii reclamă lipsa de profesionalism, chiar obrăznicia unor funcționari APIA care au în atribuții și oferirea de informații despre plata subvențiilor. Mai mulți agricultori ne-au semnalat că atunci când sună la București la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, funcționarul care le răspunde la telefon le vorbește ”de sus” și le răspunde ”în doi peri”.

Conform declarațiilor recente ale ministrului agriculturii Petre Daea, 130.000 de fermieri nu au primit niciun ban din subvenția APIA pe 2018. Între acești beneficiari de subvenții se află cei peste 70.000 de agricultori și crescători de animale care au fost în eșantionul de control. Nemulțumirea acestor fermieri este cu atât mai mare cu cât nici nu s-a anunțat un termen clar de la care se vor autoriza la plată și dosarele lor actualmente blocate.

Din dorința de a afla situația plăților, dar și pentru a cere informații despre situația controalelor, fermierii se adresează centrelor APIA din teritoriu. Acolo, funcționarii dau din umeri și întotdeauna răspunsul este: ”Noi nu putem face nimic, cei de la București se ocupă”. Așadar, producătorii agricoli sunt dirijați să sune la APIA Central unde, se pare, nu întotdeauna au parte de înțelegere sau profesionalism.

„Ieri am dat un telefon la APIA Central București. Mi-a răspuns un individ care nici nu s-a prezentat și care mi-a răspuns sec că banii fermierilor se dau până pe 30 iunie. L-am întrebat de ce numai unii fermieri picăm pe controale mai mereu? Știți ce a dat pe gură? Că putem pica și de 1.000 de ori un secol de aici înainte. Sper să fie citit acest mesaj măcar de cei de la Agrointeligența, să se afle despre acest funcționar care vorbește urât, fără cei 7 ani de acasă și fără bun simț. Rușine!”, ne-a transmis un cititor al Agrointeligența – AGROINTEL.RO.

Fermierul a arătat ulterior că nu funcționarul de la Relații Publice i-a vorbit urât, ci i s-a făcut legătura într-un birou cu cineva care ”nu s-a recomandat”. ”Sper ca acel funcționar să își dea demisia de onoare și să meargă la un job în privat”, a mai spus producătorul agricol.

”Am vorbit de nenumărate ori cu el, sunt în aceeași situatie și eu. Este un jegos ordinar, l-am întrebat cum se numește să-i fac o plângere, mi-a închis telefonul în nas și nu o singură dată”, a scris și alt fermier cu care am discutat și despre chiar am scris articole pe site.

De precizat că fermierii care sună la APIA Central nu se așteaptă să vorbească cu ”șeful cel mare” sau cu IT-istul care programează softul de plăți. Informațiile pe care le solicită agricultorii sunt de bun simț, iar din colectivul agenției de plăți este strigător la cer ca persoana/persoanele care răspund fermierilor să fie funcționari care nu  au abilități de comunicare și care nu au răbdarea și capacitatea de a le prezenta fermierilor, într-un mod politicos, situația plăților. Iar dacă funcționarul care le răspunde ”în doi peri” fermierilor citește acest articol, îi recomandăm un exercițiu de imaginație: cum ar reacționa dacă salariul lui ar întârzia două-trei luni, în timp ce restul colegilor și-ar primi banii la timp, iar de la departamentul salarii i-ar răspunde cineva care să îl ia peste picior și să îi spună să mai aștepte, că va fi și el plătit – nu se știe când, dar își va primi și el banii…la un moment dat!


Abonați-vă GRATUIT la Agrointeligența - www.agrointel.ro!