• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Cum au ajuns roșiile cu gust ”ca pe vremuri” pe mesele celor mai scumpe restaurante din Capitală

    agrointeligenta.ro -

    Cu clienți pretențioși care apreciază gustul autentic al legumelor, marile restaurante sunt în căutarea unor furnizori direcți, care să le procure ingrediente proaspete, cultivate după rețete tradiționale. Una din poveștile de succes în acest sens este cea a CAP Gurbănești, care furnizează roșii ”ca pe vremuri” restaurantelor bucureștene cu pretenții, precum Casa di David, Mica Elveție sau Sofa. Recent, roșiile inedite au ajuns și pe rafturile Metro Băneasa.

    ”Suntem un cuplu de foști orășeni care în vara lui 2009 s-au mutat la țară, în Gurbănești. În 2012 am cultivat experimental 300 mp și am livrat roșii heirloom pe bază de abonament lunar individual. În 2013 ne-am extins pe o suprafață de 5000 mp, păstrând tehnicile ecologice de cultivare”, își descriu cei de la CAP Gurbănești afacerea cu care și-au propus să revoluționeze piața roșiilor bio din România.

    Victoria Cojocariu și soțul ei, Florin, sunt grădinarii-șefi la CAP Gurbănești

    Deși sunt modești și nu vor să vorbească de profitul unei astfel de afaceri, proprietarii CAP Gurbănești, Victoria și Florin Cojocariu, recunosc însă că produsul lor unic pe piață a reușit să se impună și își câștige locul în farfuriile celor mai scumpe restaurante din Capitală. ”Am lucrat cu Casa di David și cu Sofa – o colaborare excelentă cu Laurențiu Mata-Tănase, iar anul acesta cu Casa di David și Mica Elveție. Aș mentiona aici pe Călin Mailat de la Casa di David, unul din cele mai bune restaurante din București, care face un efort constant pentru a încuraja producătorii români de mâncare de calitate”, vorbește Florin Cojocariu despre colaborările CAP Gurbănești.rosii in metro

    Recent, roșiile heilroom au ajuns și pe rafturile de la Metro Băneasa, iar producătorul se află în discuții și cu un alt mare retailer. Totuși, ”baza de clienți” o reprezintă în continuare bucureștenii care comandă online și se abonează la tomate cu gust copilăriei. ”Nu le cerem clienților detalii despre pozitiile ocupate de ei, dar sunt oameni de tot felul, simpli angajați, patroni, artiști, oameni de afaceri, tineri, bătrâni. Sunt oameni care vor să mănânce gustos și sănătos și, spre surpriza noastră, asta nu prea are legătură cu venitul”, declară fermierii.

    Am dorit să aflăm direct de la proprietari de unde le-a venit ideea roșiilor ”ca pe vremuri”. ”Cu 3 ani în urmă, am observat cu uimire ce efect aveau roșiile din grădina noastră asupra prietenilor care ne vizitau: cine gusta, se oprea din vorbit și începea să ofteze și să mormăie de plăcere, punctând cu interjecții surpriza de a descoperi gustul de altă dată al cașului proaspăt cu roșii. În anii care au urmat am cultivat suprafețe din ce în ce mai mari. Până anul acesta am livrat numai pe bază de abonament săptămânal către clienți din București. Anul acesta am început să distribuim în retail”, a explicat pentru agrointel.ro, Florin Cojocariu.

    seminteSecretul: semințele adunate din toată lumea

    Secretul afacerii sunt semințele, dar și cultivarea fără substanțe ”ajutătoare”. ”Semințele sunt adunate din toată lumea de la grădinari amatori, țărani sau mici fermieri care cultivă aceste soiuri de mai bine de 10 ani. Stabilizarea unui soi durează între șapte și zece ani, iar unele soiuri sunt cultivate de multe zeci de ani și transmise drept moștenire din tată în fiu.”, se arată pe site-ul fermei din județul Călărași.

    ”Noi cultivăm numai soiuri heirloom, semințe selecționate pe perioade de 5-10 ani de fermieri pasionați din lumea întreagă. Nu cultivăm hibrizi iar soiurile nu sunt selecționate pentru rezistență ci pentru gust. În 2013 cultivăm 17 soiuri și experimentăm alte 70 pentru anul viitor. Fiecare soi are gust și aromă diferită, fiind mai bun pentru consum într-o combinație anume”, vin proprietarii cu clarificări.

    Conceptul „Heirloom” este renumit în întreaga lume, iar denumirea sa înseamnă, în limba engleză, „moștenire”. El este reprezentat de semințele soiurilor cultivate în aer liber și liber-polenizate care, de-a lungul anilor, se diferențiază de soiul originar și se adaptează condițiilor locale circulând de la o generație la alta doar în cadrul unor zone sau chiar în cadrul restrâns al familiei.

    ”Plantele noastre sunt tratate majoritar cu infuzii din plante: urzici, lucerna, coada calului, etc., cu efect întăritor și fungicid. Împotriva bolilor agresive folosim tratamente cheie de prevenție cu fungicide în doze minime”, susțin fermierii din Călărași, care au mereu porțile deschise pentru toți cei care doresc să se convingă de modul natural în care sunt crescute roșiile la Gurbănești.

    DSC_0070Cultivarea se face în aer liber

    ”Cultivarea în aer liber, pe care noi o facem, expune plantele la stres (arșiță, secetă, vânt, variații mari de temperatură) și, deși produce pierderi sensibil mai mari decât cultura în solar, garantează gustul special al fructelor. Ca orice fruct și roșia e mai gustoasă când planta a fost supusă unui minim stres pentru că încearcă să-și crească șansele de supraviețuire(semințele sunt în fruct). Udăm la câteva zile, uneori odată pe săptămână, iar udările se fac cu cantități mari de apă. Trebuie reținut că atunci când cultivi roșii în câmp și productivitatea pe plantă e mai mică decât în solar”, explică Florin Cojocariu. rosii bune

    Organizează degustări la birouri

    Pentru unii, prețul de 120 de lei pentru un abonament lunar (în care intră 8 kilograme de roșii) poate părea piperat, dar clienții mulțumiți sunt cea mai bună reclamă a produsului și, dacă citești impresiile și comentariile pe care ei le lasă pe internet, nu poți să nu te gâbdești că suma e bine investită în roșii de calitate.

    ”Fiecare soi are gust, aromă și textură diferite și e mai bun cu o mâncare anume: Pineapple e perfect pentru bruschette sau pentru degustare cu ulei de măsline în felii groase; Brown Berry, Red Currant și Golden Currant sunt mici, crocante și foarte aromate, fiind un snack ideal cu care puteți înlocui carbohidrați consumați seara la televizor; Inima de bou roșie e cărnoasă și aromată fiind o roșie ideală pentru salate. Black Truffle e foarte dulce și zemoasă și e perfectă cu o telemea sărată;  iar majoritatea merg perfect cu ulei de măsline și caș sau telemea sărată”, povestește Florin Cojocariu despre posibilele ”rețete” pe baza roșiilor Gurbănești. Mai mult, CAP-ul organizează degustări la birouri sau, pentru 15 lei, se livrează un kilogram de roșii la domiciliul bucureștenilor care doresc să testeze oferta de roșii.

    Internetul, sufletul comerțului

    Proprietarii CAP Gurbănești au știut de la început cum să își promoveze afacerea. Au investit bani într-un site ușor de folosit și nu au neglijat Facebook și celelalte metode a atragere a clienților. ”Fiind vorba de un produs premium, ne bazăm pe internet și pe recomandările clienților existenți. Pe internet folosim foarte mult contul de Facebook al CAP Gurbănești și facem și campanii plătite pe Facebook. Am testat și Google AdWords, și LinkedIn și pe segemntul nostru ținta campaniile pe Facebook sunt de departe cele mai eficiente. Mai suntem în  discutii cu o companie de media-relations și PR”, ne-a mai spus Florin Cojocariu.

    Sursa foto: CAP Grubănești, Facebook


    Te-ar mai putea interesa

    Subvenții APIA 2024 – tranșa a doua. Plățile finale achitate pe hectar și cap de animal Tractoarele Zetor pe care fermierii le pot cumpăra prin programul Rabla pentru Tractoare Lege nouă în vigoare la ANAF pentru impozitarea micilor fermieri!

    Ultimele știri

    Avans APIA 2024 – ultima oră! Prag depășit pentru plățile către fermieri! ANSVSA – 20 de ani de activitate. Adrian Pintea, MADR: Autoritatea și-a câștigat încrederea nu doar pe plan național, ci și pe scena europeană Auchan și Cora – amenzi uriașe de la Consiliul Concurenței! Judecătorii le-au respins contestațiile!