Comerţ alimentarRECOMANDĂRIŞtiri agricole

Știți la ce riscuri sunt expuși consumatorii și companiile atunci când vine vorba de un produs contaminat?

Pe măsură ce piața de retragere a produselor devine tot mai sofisticată, companiile analizează din ce în ce mai mult scenariile cele mai nefavorabile și modul în care acoperirea poate echilibra bilanțul, în cazul în care reputația lor se va produce în urma unui eveniment de rechemare/retragere.

Contractele cer din ce în ce mai mult ca furnizorii să includă acoperirea retragerii în portofoliile lor de asigurări.

Retailerii și distribuitorii, inclusiv lanțurile de produse alimentare, sunt din ce in ce mai conștienți de expunerile de rechemare care afectează vânzările magazinelor .

Gravitatea pierderilor continuă să provoace agresivitate pe piață, evenimentele de dimensiuni mari devenind mai frecvente în randul ingredientelor alimentare și în industria cărnii.

Consumatorii pot suferi alergii sau chiar decese iar despăgubirile pot impacta financiar o companie, deja afectată de riscul reputațional. Contractele de asigurare pot acoperi daunele materiale și vătămările corporale și vor despăgubi terțele persoane prejudiciate .

Câteva exemple grăitoare:

A. În anii anteriori, în Germania a avut loc o epidemie de E-coli. Problema: roșiile produse în Spania și castraveții din Olanda. Astfel, cumpărătorii au început să evite aceste produse. Cu toate că în urma investigațiilor s-a demonstrat nevinovăția providerilor , agricultorii au suferit pierderi semnificative din cauza imaginii create.

B. Peanut Corporation of America (PCA) – una dintre cele mai mari retrageri – care a fost declanșată de un focar de salmonella. Deși PCA a gestionat doar 2% din aprovizionarea cu arahide din SUA, arahidele sale au ajuns în aproximativ 4000 de produse în peste 200 de companii diferite. Recall-ul a fost estimat că a costat industria alimentară aproximativ 1 miliard de dolari după o reducere la nivel de industrie cu 24% a vânzărilor de arahide. Unele branduri importante au înregistrat vânzări de aproape jumătate, chiar dacă nu au fost implicate!! Compania a trebuit să ceara falimentul.

C. Producător extern cu o gamă largă de ready-meals.

A intrat într-un contract pentru a furniza o nouă linie de ready meals, cu o durată mare de depozitare, unui lanț de supermarketuri bine cunoscut. Clientul se afla în proces de adaptare a liniilor automate de producție pentru a se alinia noilor tendinte însă, înainte ca liniile să fie gata, lanțul de supermarketuri a solicitat livrarea rapidă a unui număr semnificativ de unități pentru a începe vânzarea cu amănuntul.

Acesta a fost de acord să livreze primele loturi la intervalele de timp solicitate de retailer. Dar având în vedere faptul că procesul automatizat nu a fost gata, au contractat serviciile unui număr mai mare de colaboratori pentru a umple manual cartoanele cu produsul comandat (orezul într-o parte a recipientului și sosul în cealaltă parte). Containerele încărcate manual au fost apoi plasate pe o linie de producție pentru a fi etanșate sub vid înainte de livrarea ulterioară în supermarket.

Odată ce primele loturi au fost livrate, un număr de unități au fost returnate de clienți nemulțumiți care se plâng de mucegai și de alte contaminari din cadrul produsului.

În urma unei verificări a unui număr de unități s-a constatat că sigiliul de vid al unui număr semnificativ de produse a fost defect.
Sigilarea defectuoasă a fost cauzată de etanșarea realizată în mod eronat în timpul procesului de umplere manuală, ceea ce a dus la intrarea aerului in produs.

Singura modalitate de a verifica ce unități au fost afectate a fost să testeze fiecare produs pentru contaminare, totuși, odată ce produsul a fost deschis pentru a fi testat, nu putea fi reutilizat și, prin urmare, a trebuit să fie distrus.

Fiecare lot de produse umplut manual, totalizând peste 300.000 de unități, trebuia să fie rechemat și distrus.

Astfel, polita de asigurare a fost declanșată deoarece produsul a fost defect cu urmari asupra sanatatii consumatorilor , prezentandu-se o plângere în valoare de peste 1.000.000 de lire, care a inclus și costurile suportate de asigurat:
a) Scoaterea produsului din rafturile supermarketurilor și depozitarea de către terți
b) O campanie publicitară care anunță publicul cu privire la produsul defect
c) Distrugerea tuturor unităților recuperate
d) Înlocuirea lotului defect cu unități de calitate comercială
e) Pierderea profiturilor suportate de deținătorul poliței de asigurare.

Dauna este doar un exemplu al problemelor întâmpinate de clienți sub presiunea comercială pentru a respecta termenele impuse de clienții lor.

Companiile din industria alimentară se pot proteja de acest risc achiziționând polițe de asigurare specializate – RISC REPUTAȚIONAL și/sau RETRAGERE PRODUSE. Prin asigurare, pierderile financiare sunt compensate de asiguratori.

Descoperă cum GrECo Romania – Broker de asigurare te poate ajuta să îți protejezi compania de riscurile comune!

GrECo Romania GmbH Viena
Blvd.Corneliu Coposu nr. 6-8, cladirea Unirii View, zona 1, etaj 11, sector 3 | 030606 Bucureşti
Telefon: +40-21-302.24.09| Mobil: +40 753.124.348
E:mail [email protected]
www.greco.services
LinkedIn | Twitter | Facebook

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru telefoane Android și iPhone!


Abonați-vă GRATUIT la Agrointeligența - www.agrointel.ro!