Una-i brand-ul, alta-i realitatea: sicilienii produc suc de portocale roşii cu fructe din Australia
agrointeligenta.ro -Sicilenii s-au branduit pe piaţa europeană ca fiind producătorii autenticei portocale roşii – inconfundabile şi imbatabile în termeni de culoare, gust şi textură, calităţi datorate, desigur, soarelui şi solului insulei lor. Lucrurile par să ţină mai mult de o poveste de adormit copiii.
Promovarea soiurilor locale drept etalon de calitate asigură producătorilor un loc privilegiat pe piaţă – fructele lor reprezintă prima alegere a consumatorilor şi sînt preferate chiar dacă sînt un pic mai scumpe decât unele asemănătoare dar de altă origine. Puterea brand-ului aduce astfel şi vânzări şi preţuri mai mari. Uneori acest lucru ucide chiar alte culturi locale cu un succes de piaţă mai mică susţinând dezvoltarea unei culturi dominante sau a unei mono-culturi. Pe piaţă lucrurile merg cum s-ar spune pe încredere: consumatorul care cumpără un produs etichetat ca mere de X sau pepeni de Y se aşteaptă ca fructele să fi fost cultivate chiar în localităţile sau în regiunile indicate. Evident el are puţine mijloace de a verifica onestitatea declaraţiei de origine a produsului.
Deşi deţinută de Vito Mancini, purtătorul unui nume italan, Redbelly Citrus este o companie australiană cu sediul principal în Griffith, New South Wales, producătoare de portocale roşii – fructe care vor deveni materie primă pentru producătorii de suc de portocale roşii din Sicilia.
„Am negociat cu unul dintre cei mai mari producători sicilieni de suc de portocale roşii, compania lor fiind interesată să amestece sucul portocalelor roşii Redbelly cu cel al fructelor siciline, pentru a-i îmbunătăţi culoarea. Pentru noi este o situaţie incredibilă pentru că portocalele roşii din Sicilia au fost mereu considerate a fi cele mai bune din lume” a delcarat pentru Freshplaza, Mancini.
Este întra-adevăr o situaţie incredibilă, cu atât mai puţin cu cât este greu de crezut că cel mai mare producător de suc de portocale roşii din Sicilia se va grăbi să menţioneze pe eticheta produselor sale că materia primă nu provine în totalitate din insulă.
Între timp putem consuma liniştiţi nişte suc de portocale roşii de Sicilia, din Bulgaria – este cel puţin la fel de autentic sicilian şi de 5 ori mai ieftin.