Bulgarii tac și fac: fermele de vaci ale vecinilor își ”branduiesc” produsele pe banii elvețienilor
agrointeligenta.ro -Tac și fac! Aceasta pare să fie politica agricolă a Bulgariei, care a anunțat că fermierii săi pot aplica pentru fonduri de până la 6.500 de franci elvețieni pentru a-și crea propriul brand de lactate. Vestea a fost dată publicității de către Ivaylo Yotov, șeful local al Agenției de Securitate Alimentară din districtul Lovech.
Fondurile sunt diponibile mulțumită Programului de Cooperare Bulgaro-Elvețian, iar banii pot fi folosiți pentru echipamente, tehnologii și planuri de investiții.
Yotoy, citat de investor.bg, a explicat că proiectul Fundației Bioselena pentru Agricultură Organică va înlesni munca crescătorilor de vaci, oi sau capre de a-și produce propriile alimente și de a le comercializa pe piață sub un brand propriu.
Potrivit Ordonanței 26 emisă de Ministerul Agriculturii din Bulgaria, crescătorii de animale nu au dreptul de a-și vinde produsele în marile lanțuri de magazine, dar le pot comercializa la fermă, în magazine mici sau piețe.
Prin noul proiect, fiecare fermier va beneficia de consultanța unui specialist în tehnologia lactatelor și în dezvoltarea și producția finită în industria lactatelor. O divizie separată va fi dedicată realizării ambalajelor speciale.
Mai mult, 10 crescători de animale din Bulgaria vor fi instruiți în Elveția la ferme care și-au creat singure un brand și care au un real succes pe piața de acolo. Totodată, produsele lactate din Bulgaria vor beneficia de propriul magazin online.
Până acum, în cadrul proiectului a fost aprobată investiția unui fermier din satul Dalbok Dol din districtul Lovech. Bărbatul este ajutat să își creeze și să își lanseze propriul brand de iaurt.
Sursa: novinite.com
Foto: eorganic.info