• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Cum să îţi aperi piaţa – spaniolii îşi arată colţii către francezii care vor să îi scoată de pe piața căpșunilor

    agrointeligenta.ro -

    Cine a visat la o Europă fără de războaie comerciale după eliminarea barierelor vamale şi tarifare a subestimat imaginaţia naţiunilor europene de a inventa obstacole neconvenţionale non tarifare pe care să şi le ridice unele altora pentru a-şi proteja proprii producători.

    Reglementările pieţei comune europene nu permit ridicarea niciunui fel de bariere vamale şi tarifare între ţările membre. Rămân însă barierele non-tarifare, aprope la fel de eficiente în susţinerea strategiilor protecţioniste dar mai greu de combătut – pentru că sînt mai greu de catalogat. Ele pot fi ridicate de stat – mai rar – dar cel mai adesea, de structurile mediului local de afaceri, sau de organizaţiile care gravitează în jurul acestuia.

    Un exemplu de război comercial dus prim ridicarea unor bariere comerciale neconvenţionale şi non-tarifare îl oferă în aceste momente producătorii de căpşuni din Franţa şi Spania.

    Un ONG francez pretinde că ar fi regăsit urme de pesticide în căpşunile produse în regiunea Huelva . Afirmaţia este considerată falsă de către producătorii din regiunea spaniolă, care au anunţat că vor iniţia o acţiune în justiţie – acţiune susţinută şi de autorităţile locale.

    Producătorii spanioli se plâng că acesta nu ar fi primul atac incorect venit din Franţa.

    „Va trebui să ne arătăm colţii. Nu avem nicio altă opţiune pentru că totul este o minciună, cu adevărat incalificabilă. Trebuie să facem să înceteze odată şi odată aceste atacuri venite din partea grupurilor franceze, care au în spatele lor probabil anumite interese” a spus astfel José Luis García-Palacios, preşedintele Asaja-Huelva, care a adăugat că producătorii din regiune „ealuează posibilitatea unei acţiuni legale”

    Potrivit datelor puse la dispoziţia presei de spanioli, membrii asociaţiei spaniole realizează în cursul unei singure campanii peste 5000 de teste, fructele fiind ulterior supuse controalelor efectuate de lanţurile de retail care le preiau şi le duc în magazinele lor de pe întregul cuprins al Europei. Mai mult, peste 90% dintre companiile producătoare sînt acreditate la GlobalGAP unul dintre cele ma reputate standarde internaţionale.

    „Atacurile vin cel mai probabil din sectoare care au propriile lor interese. Acum 10-15 ani ardeau tractoare, acum lansează în media informaţii care să ajungă în fiecare colţ al lumii” este de părere Jose Fiscal, delegat al Andalusia Board în Huelva.

    Recent şi producători din România au fost ţinte ale unor astfel de campanii – cazul antibioticelor din curcani fiind cel mai evident caz de intoxicare.


    Te-ar mai putea interesa

    Calendar AFIR 2025. Primele fonduri UE din acest an: procesare, micii fermieri și fermierii peste 40 de ani Dispare subvenția APIA plătită pe hectar? Calculele care dau peste cap planurile fermierilor APIA – anunț pentru fermierii care încasează subvenții pe hectar și animale

    Ultimele știri

    Fermierul Neculai Dulceanu renunță la sfecla de zahăr: ”În doi ani avut pierderi de 190.000 de euro” Oierii, decizie tranșantă: Ori plafon de minim 50 de femele la ajutorul de 50 euro/cap, ori NIMIC! Prețurile la îngrășăminte continuă să crească și în februarie. Ureea, vândută cu 530 euro/tonă în Europa