Carrefour România a lansat prima cooperativă bio parte din programul Grădina Noastră


Carrefour România anunță lansarea primei cooperative agricole bio dezvoltată de producători locali cu sprijinul unui retailer. Cooperativa BIO face parte din programul „Grădina Noastră” și se află în comuna Conțești, județul Dâmbovița, la 50 de kilometri distanță de București. Cooperativa are șase membri, patru angajați permanenți și 12 muncitori sezonieri în perioadele de vârf. Printre produsele cultivate se numără dovlecei, zucchini, dovlecei rotunzi, ardei kapia și iute, castraveți și leuștean verde, vinete, salată, ceapă verde, pătrunjel verde și afine, toate certificate bio și cultivate în condiții sustenabile.
Unul dintre membrii fondatori ai cooperativei este Alin Dobre, reprezentantul Fermei Ecologice Dobre, care are deja o experiență în agricultura bio. Colaborarea dintre Carrefour și fermă a început în 2021, odată cu aderarea la programul exclusiv „Creștem România BIO”, o inițiativă prin care Carrefour sprijină producția de fructe și legume bio din România. Rezultatele pozitive ale parteneriatului au dus la extinderea colaborării și includerea în acest program. De la includere, cantitatea unităților de vânzare livrate de Ferma Ecologică Dobre către Carrefour a crescut de peste 10 ori, demonstrând beneficiile colaborării cu o rețea extinsă de magazine: predictibilitate pe termen lung, capacitatea de a optimiza producția și dezvoltarea sustenabilă a afacerii.

Prima cooperativă bio din programul Grădina Noastră
Fermierii cooperativei Grădina Noastră BIO cultivă o suprafață de 10 hectare, dintre care 1.8 ha sunt utilizate pentru 17 solarii de diferite dimensiuni. Pentru anul acesta, estimează o capacitate de producție de peste 200.000 de unități de produse, toate realizate cu grijă față de mediul înconjurător. Pentru cultivare, se utilizează metode sustenabile, precum fertilizarea solului exclusiv cu îngrășăminte naturale sau certificate bio, precum și metoda de rotație a culturilor. Astfel, inițial se cultivă cereale bogate în nutrienți benefici, care contribuie la procesul de regenerare a solului. După recoltarea acestora sunt cultivate legume precum dovlecei, castraveți, vinete, ceapă verde sau salată. Această practică de agricultură menține un sol fertil și sănătos, precum și un ecosistem echilibrat, pentru insectele care controlează dăunătorii în mod natural.
Cooperativa își desfășoară activitatea agricolă pe un calendar extins de recoltare, care îi permite să asigure livrări constante către rețeaua de magazine pe parcursul a zece luni din an:
– Primele culturi recoltate sunt salata verde, ceapa verde, leușteanul și pătrunjelul – disponibile începând cu luna martie și până la finalul lunii decembrie.
– În luna mai începe recoltarea dovleceilor, care se mențin în sezon până la sfârșitul lunii noiembrie.
– Din iunie, portofoliul de produse se extinde cu ardeiul, disponibil și acesta până spre finalul toamnei.

„Carrefour a fost pionier în adoptarea modelului de cooperativă pentru susținerea producătorilor locali, iar acum facem un pas important înainte prin lansarea primei cooperative bio, înființate la inițiativa unui retailer. Acest demers reflectă angajamentul nostru de a încuraja o alimentație responsabilă, în linie cu inițiativa globală Act for Food, și răspunde nevoii consumatorilor de a avea acces la produse sănătoase și gustoase. Prin brandul Grădina Noastră, am dezvoltat de-a lungul timpului parteneriate durabile, iar prin această cooperativă bio extindem acest model într-o direcție esențială pentru viitorul alimentației — agricultura ecologică”, a declarat Gilles Ballot, CEO Carrefour România.

„Obiectivul nostru este clar: să punem pe mesele românilor cele mai bune produse bio de origine locală. Această nouă cooperativă ne permite să lucrăm îndeaproape cu fermieri certificați ecologic, care respectă cele mai înalte standarde. 98% dintre furnizorii noștri din segmentul produselor proaspete și ultra-fresh provin din România, iar cu noua cooperativă bio ne consolidăm misiunea de a livra produse proaspete, de cea mai bună calitate. În plus, acest parteneriat ne permite să planificăm mai eficient investițiile în tehnologia de producție și ambalare, precum și să ne extindem portofoliul de produse bio, răspunzând mai bine cerințelor consumatorilor”, a completat Radu Gherman, Buying Director Ultra-Fresh Carrefour România.
„Totul a început dintr-o nevoie simplă: aceea de a face agricultură într-un mod corect, durabil și transparent. Așa s-a format această cooperativă — prin asocierea unor producători locali care împărtășesc aceleași valori legate de respectul față de sol, de ritmul natural al culturilor și de calitatea produselor. Lucrăm organizat, cu standarde clare și cu accent pe colaborare. Fiecare legumă care pleacă de aici reflectă un efort comun și o atenție reală la tot ce înseamnă calitate. Parteneriatul cu Carrefour susține acest model de agricultură responsabilă, făcând posibil ca produsele noastre să ajungă, în cele mai bune condiții, la consumatorii din întreaga rețea de magazine”, a declarat Alin Dobre, membru fondator al cooperativei Grădina Noastră BIO.
Până la sfârșitul verii, Carrefour va colabora cu 13 cooperative exclusive parte din programul Grădina Noastră care reunesc peste 380 de producători. În plus, retailerul dispune de o rețea extinsă, formată din peste 18 cooperative partenere la nivel național, care activează sub brandul propriu. Această inițiativă permite companiei să dezvolte relații directe cu producătorii și să asigure trasabilitatea, stabilitatea și calitatea pe întregul lanț de aprovizionare. Cei mai mulți dintre partenerii Carrefour livrează direct în magazinele retailerului, contribuind astfel la scurtarea lanțului de aprovizionare și la menținerea prospețimii și calității produselor.
Anul trecut, în 2024, programul Grădina Noastră a generat vânzări de 35 de milioane de unități. De la începutul anului 2025 până în luna mai, producătorii Grădina Noastră au furnizat 6,46 milioane unități de vânzare în magazinele Carrefour. Mai mult, 47% din totalul generat de produsele românești s-a realizat prin intermediul cooperativelor din Grădina Noastră.
Carrefour, jucător important pe piața de retail din România
Carrefour România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO, Glovo, Wolt și Bolt Food sau cu opțiunea Click& Collect de pe www.carrefour.ro.
Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la peste 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024, 2025) pentru aproximativ 17.000 de angajați.
Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.
Carrefour România operează în România prin trei entități juridice principale: Carrefour România S.A., Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.