• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Titan, locul doi pe piaţa de pâine. Grupul și-a consolidat poziția cu chiflele livrate lanțului McDonald’s

    agrointeligenta.ro -

    Titan S.A. este o companie cu o îndelungată tradiţie pe piaţa de morărit şi panificaţie, fiind una din cele mai vechi fabrici de profil din ţară.

    Anul trecut cifra de afaceri a Titan SA a fost de 66,3 milioane euro, foarte apropiată de cea a Grupului Vel Pitar clasat pe prima poziţie în Agrointel Top 10 producători din domeniul panificaţiei şi morărirtului.

    O tranzacţie de 55 milioane de euro

    Compania şi-a diversificat permanent portofoliul de produse şi a investit în construirea unei fabrici moderne (în Pantelimon, judeţul Ilfov) cu o capacitate de producţie mai mare, oferind astăzi clienţilor săi preparate precum: pâine proaspătă, toast, făinuri, cereale, produse congelate şi paste făinoase.

    În anul 1782 a început istoria Grupului Loulis în Grecia, iar în 1999, Loulis Group a intrat pe piaţa din România prin preluarea celor două unităţi de profil din Bucureşti şi Târgu Mureş, care prin fuziune au format compania Loulis S.A.
    Printr-o tranzacţie de 55 milioane euro, compania austriacă Leipnik Lundenburger Invest (LLI), a achiziţionat în anul 2007, producătorul de morărit şi panificaţie Loulis România.

    În iulie 2007, Loulis S.A şi-a schimbat denumirea în Titan S.A ca urmare a vânzării pachetului de acţiuni către GoodMills Group.
    GoodMills Group a început încă din 1995 să se extindă pe segmentul food&beverage în Europa Centrala şi de Est, în prezent activând în şapte ţări. Grupul şi-a concentrat activitatea pe segmentul produselor de morărit şi a automatelor de cafea şi snacks-uri.

    titan-paine

    Se mizează pe creşterea cifrei de afaceri cu o treime

    Dacă în anul 2012, Titan SA a avut o cifră de afaceri de 66,3 milioane de euro, pentru 2013, grupul estimează o creştere a cifrei de afaceri cu o treime. Începând cu anul 2011, Titan a optat pentru un an financiar diferit de anul calendaristic, noua perioadă fiind între 1 octombrie anul curent şi 30 septembrie din anul următor.

    Compania de morărit şi panificație Titan SA a înregistrat, în perioada 1 octombrie 2012 – 31 martie 2013, o cifră de afaceri de peste 160 de milioane de lei, cu 20,2 milioane de lei mai mare față de aceeaşi perioadă a anului trecut, arată datele financiare pe primul semestru din 2013.

    În totalul cifrei de afaceri, cea mai mare pondere, de 91%, au avut-o veniturile din producția vândută, respectiv 145,7 milioane de lei. Pe de altă parte, Titan a înregistrat în aceeaşi perioadă un profit net de 1,28 milioane de lei, în scădere cu aproape 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

    Cheltuielile totale au crescut cu 16% față de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 163,3 milioane de lei.

    Chifle pentru McDonald’s

    Titan a inaugurat în luna octombrie 2011 o fabrică de chifle, în localitatea Cernica (judeţul Ilfov), în care se produc aproximativ 275 de milioane de chifle anual, însă nu numai pentru restaurantele McDonald`s. Cea mai mare parte a chiflelor produse de Titan ajung în prezent, pe piaţa internă.

    Şi în 2012, Titan SA a mizat pentru al doilea an la rând pe livrările de chifle pe care le face către gigantul McDonald’s. Diferenţa a fost că în urmă cu doi ani producătorul a trimis chifle şi la export pe pieţe precum Grecia, Macedonia, Bulgaria şi Germania. Contractul dintre cele două companii a atins 5 milioane de euro anual.

    Investiţia pentru linia de producţie de chifle s-a ridicat la 15 milioane euro.

    De asemenea, Titan SA deţine o reţea proprie de aproape 50 de magazine Belforno Fresh. Lanţul de magazine Belforno Fresh comercializează în prezent produse precum pâine proaspată Titan, produse de patiserie coapte în magazin, produse de cofetărie şi sandvişuri. Această gamă de produse proaspete este completată de o gamă complementară de răcoritoare, lactate şi cafea gata preparată. Gama de produse este în permanenţă împrospătată cu noutăţi pe fiecare categorie.

    Foto: evz.ro, businessmagazin.ro

    Articolul a fost publicat în ediția de septembrie a revistei Agrointel.


    Te-ar mai putea interesa

    Abatorul familiei Gagea exportă carne de oaie în 13 țări: ”Vrem să producem Nuggets de miel” Furtuna Renata ajunge în România – sunt așteptate ploi, vijelii și temperaturi scăzute Vremea de schimbă radical. Șefa ANM anunță ploi și temperaturi cu minus

    Ultimele știri

    Fonduri europene pentru achiziția de utilaje – AFIR a publicat a doua versiune a Ghidului Polonia: Fermierii – subvenție de 250 euro/ha pentru grâul vândut până pe 10 martie Fermele și cooperativele pot accesa un nou ajutor pentru gunoiul de grajd