• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Subvenția APIA la pășune: Termen-limită pentru cositul anual la fermierii care n-au animale!

    Roxana Dobre – Agrointeligența

    Adaugă-ne ca sursă preferată în Google

    Subvenția APIA pentru pășune se poate încasa și de către fermierii care nu au animale sau nu au efective care să asigure încărcătura de animale la hectar. În cazul acestor beneficiari, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură solicită ca suprafața de pășune să beneficieze de cosit, iar termenul limită pentru această lucrare minimă obligatorie se apropie și este de 1 august.

    Fermierii care au depus cererea unică pentru încasarea subvenției pe pășune au termen până la data de 1 august să efectueze un cosit anual. Dacă nu pot efectua această activitate minimă obligatorie, utilizatorii de pășuni care nu pot asigura încărcătura pe hectar cu animale, au termen până la 15 octombrie să prezinte documentele privind depozitarea/valorificarea fânului pentru consumul cu animalele deținute!

    În cazul pajiștilor permanente aflate în proprietatea persoanelor fizice, fermierii au obligaţia să desfăşoare cel puţin o activitate agricolă minimă pe pajiştile permanente aflate la dispoziţia lor în condiţiile legii, prin asigurarea unui nivel minim de paşunat de 0,3 UVM/ha şi/sau prin cosirea lor cel puţin o dată pe an.

    În cazul care proprietarul de pajiște permanentă nu asigură încărcătura minimă de 0,3 UVM/ha, iar activitatea agricolă minimă constă inclusiv în asigurarea unui cosit anual pe suprafeţele de pajiști permanente aflate în proprietate, în perioada 15 iunie – 1 august, prezintă documentele privind depozitarea /valorificarea fânului pentru consumul cu animalele deținute care vor fi prezentate până la data de 15 octombrie a anului de cerere.

    Fermierii care n-au animale iau subvenția dacă valorifică fânul

    În cazul în care proprietarul de pajiște permanentă, persoana fizică, nu deține animale, iar activitatea agricolă minimă constă exclusiv în asigurarea unui cosit anual, va prezenta documentele privind depozitarea/valorificarea fânului sau fila/filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, până la data de 15 octombrie a anului de cerere curent.

    În cazul persoanelor juridice se aplică aceleași reguli. Excepție face Măsura de Agro-mediu

    În cazul pajiștilor permanente aflate în proprietatea fermierilor persoane juridice, aceștia au obligaţia să desfăşoare cel puţin o activitate agricolă minimă pe pajiştile permanente aflate la dispoziţia lor, în condiţiile legii, prin asigurarea unui nivel minim de păşunat de 0,3 UVM/ha şi/sau prin cosirea lor cel puţin o dată pe an şi prezintă la depunerea cererii unice de plată la APIA următoarele documente, după caz:

    – când proprietarul de pajiște permanentă nu asigură încărcătura minimă de 0,3 UVM/ha, iar activitatea agricolă minimă constă inclusiv în asigurarea unui cosit anual în perioada 15 iunie – 1 august pe pajiștile permanente aflate în proprietate, acesta va prezenta documentele doveditoare ale valorificării fânului și/sau documentele contabile de gestiune pentru depozitarea fânului pentru consumul cu animalele deținute, până la data de 15 octombrie a anului de cerere curent.

    În cazul în care proprietarul de pajiște permanentă, persoană juridică, nu deține animale iar activitatea agricolă minimă constă exclusiv în asigurarea unui cosit anual, acesta prezinta la APIA documentele contabile de gestiune şi/sau factura privind valorificarea/depozitarea fânului, până la data de 15 octombrie a anului de cerere curent.

    Atenție! În cazul pajiştilor permanente aflate sub angajamente în cadrul Măsurii 10 «Agromediu şi climă», cositul se efectuează numai după data stabilită în fişa pachetului/ subpachetului/ variantei corespunzătoare şi trebuie efectuat până la 15 octombrie.

    În acest caz formele asociative de proprietate prezintă la APIA facturile valorificării fânului și/sau documente contabile de gestiune privind depozitarea fânului pentru consumul cu animalele deținute și/sau centralizatorul repartizării fânului rezultat către membrii formei asociative de proprietate, pe baza semnăturii membrilor, până la data de 15 octombrie a anului de cerere curent.

    Sursa: Ghidul informativ pentru solicitanții de plăți directe și Ajutoare Naționale Tranzitorii în sectorul vegetal

    Te-ar mai putea interesa

    Avansul APIA 2026, mai mare. Subvențiile care cresc în acest an pe hectar și animale Armor, taurul Limousine care s-a licitat cu 10.800 de euro. ”Mergeam până la final, indiferent de sumă” Vin ploile? Cum va fi vremea până la începutul lunii noiembrie – ANM a publicat prognoza Prețul porumbului în portul Constanța a ajuns la cel mai ridicat nivel din ultimii trei ani Avans APIA 2026. Fermierii care nu pot intra pe lista de plăți la prima tranșă din subvenții

    Ultimele știri

    Fondurile Mici Fermieri – achiziții simple s-au epuizat. AFIR a închis depunerea acestor proiecte APIA: 15 octombrie, termen limită pentru depunerea cererilor pentru intervenția ISV-03 Agricover a lansat Agricover Pay, prima platformă financiară din Europa dedicată fermierilor! Reguli noi pentru cereale în Portul Constanța. Trenurile și TIR-urile – programate în funcție de nave Snack Attack: de la vaporul cu grâu la raftul lumii