Roșiile Corazon, revelația anului în piață! Un producător poate vinde și 100 de kilograme pe zi!
Angelica Lefter -Roșiile Corazon sunt cele cu care producătorii români au dat lovitura în acest an. Cu un aspect comercial ce aduce mult cu tomatele de altădată, dar și cu un gust bun, aromat, roșiile Corazon se vând bine atât la piață, cât și către supermarket.
Deși în piață se discută despre soiul Corazon, roșiile sunt cel mai des obținute din hibridul cu același nume, o genetică adusă și Spania de câțiva ani, dar care numai la ultimul ciclu de cultură a reușit să se impună cu adevărat.
Cum arată roșiile Corazon
Roșiile Corazon au un miez roșu aprins, gustos, dulce și cu puține semințe. Soiul cultivat și în Bărăgan este originar din Spania, cu fructe mari în formă de inimă, interior cărnos și aroma clasică a roșiilor tradiționale.
Plantele de roșii Corazon au o creștere nedeterminata, viguroasă, cu 5 – 7 fructe pe ciorchine, iar în medie o astfel de tomată cântărește 180 – 220 de grame. La maturitatea deplină, tomatele Corazon F1 au o culoare excelentă, roșu grena.
Conform celor care vând semințe din acest tip de tomate, Corazon este una dintre cele mai dulci si gustoase rosii din sortimentul Clause. Productiile sunt mari, Corazon având capacitatea de a lega bine, pe tot ciclul de cultură (se pretează pe ciclu prelungit).
Vânzările merg bine în piață
Deși sunt cultivate de mulți ani pe teritoriul României, în acest an recolta nu a fost foarte bogată, din cauza climei schimbătoare, care le-a modificat planurile producătorilor.
Cu toate acestea, cine a obținut o cantitate mai mare, poate vinde la piață și 100 de kilograme pe zi, așa cum face Aneta Stan, o legumicultoare din Grădiștea, județul Călărași, care de 12 ani vine la piață în Capitală.
”Eu cred că, dacă munceşti, poţi să trăieşti. Avem doi copii pe care am reuşit să-i ţinem în şcoli, să le asigurăm tot ce a fost necesar. Au fost şi sacrificii, dar tot ce am realizat s-a făcut prin muncă. Soţul este de meserie şofer profesionist, iar eu brodeuză, dar nu am profesat niciodată. Ne-am luat cu grădinăritul şi ne-a prins acest microb. Am şi pierdut, dar Dumnezeu a avut grijă de noi, am reuşit să ne întreţinem”, a relatat legumicultoarea.
Aneta Stan vinde mai multe tipuri de legume, însă cu tomate a cultivat o suprafaţă de 1.000 de metri pătraţi în solarii. Nu a apelat la sprijinul autorităților oferit prin programul ”Tomata” din cauza birocrației. Consideră că se cer prea multe cte la dosar și ar fi fost o pierdere de timp.
”Din păcate pentru noi, deşi cererea peste vară este mai mare, preţurile nu sunt la nivelul pe care ni le-am dori. Piaţa este invadată de produse din import, iar noi trebuie să ne pliem pe aceste preţuri. Degeaba spun eu că am marfă bio, cultivată ca la carte, nu o ia nimeni dacă preţul este ridicat. Sperăm să ne recuperăm măcar investiţia. Cele mai căutate sunt roşiile din soiul Corazon, mari, cu multă pulpă. Sunt foarte gustoase, dar şi munca este pe măsură. Este un soi care leagă puţine fructe, o roşie ajunge la 500 de grame, şi care necesită multă atenţie şi îngrijiri în solar. Vânzarea este mulţumitoare, aproximativ 100 de kilograme de roşii se vând pe zi. Avem marfă pentru toate gusturile şi buzunarele. Sunt selectate în funcţie de cantitate, iar preţurile variază între 2 şi 5 lei un kilogram”, a conchis Aneta Mihalache, citată de Adevarul.ro.
Deși nu sunt prețurile pe măsura muncii, legumicultorii care cultivă roșii Corazon spun că măcar nu ies în pierdere și investia o recuperează din vânzarea producției.