Alianţă Nestlé, Danone şi Coca-Cola pentru o nouă generaţie de bioplastice din materii vegetale
agrointeligenta.ro -Multinaţionale din domeniul FMGC (precum Nestlé, Danone, Unilever şi Coca-Cola) s-au aliat cu WWF în cadrul unei asociaţii cu scopul promovării utilizării produselor plastice biodegradabile în industrie.
Răşini din porumb, trestie de zahăr şi cartofi
Bioplastics Feedstock Alliance (BFA) este denumirea noii alianţe create de giganţi din industria alimentară şi cea mai mare organizaţie internaţională independentă care derulează proiecte pentru conservarea naturii.
Promovarea utilizării, în industrie, de bioplastice obţinute din materii vegetale constituie prioritatea BFA. Creată de şapte dintre cele mai mari multinaționale din lume, și anume Nestle , Danone , Unilever, Coca – Cola , Ford , HJ Heinz, Nike și Procter & Gamble ( P & G ), în asociere cu World Wide Fund for Nature (WWF ), noua organizaţie are în vedere dezvoltarea de noi tehnologii care vizează folosirea răşinilor obţinute din porumb, trestie de zahăr, diferite soiuri de cartofi şi alte resturi agricole.
Subproduse agricole sau alimentare, alge sau celuloză
Prin bioplastice, în accepţiunea generală, sunt considerate a fi produse plastice din materii prime regenerabile (prelucrate în produse biodegradabile sau non – biodegradabile), precum şi produsele din mase plastice biodegradabile realizate din materii prime regenerabile sau fosilizate.
„Nestle este extrem de interesată de o nouă generaţie de bioplastic fabricat, de exemplu, plecând de la subproduse agricole sau alimentare, alge sau celuloză. a declarat Anne Roulin , manager de dezvoltare durabilă de la Nestlé . Noua organizaţie va include experți din industria deşeurilor, mediul academic și societatea civilă pentru a putea astfel dezvolta programe științifice și educaționale de promovare pentru materiale și produse care pot fi fabricate din masele plastice biodegradabile.
Prin bioplastice se înţelege produse plastice biodegradabile.
Fondată în 1961, WWF este cea mai mare organizaţie internaţională independentă care derulează proiecte pentru conservarea naturii. WWF are aproximativ 5 milioane de susţinători în toată lumea şi o reţea activă în peste 100 de ţari.
Foto: Danone, Earth911
Citeşte şi: Recipientele realizate integral din materie vegetală vor înlocui sticlele PET de la Coca-Cola