• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Europenii au un logo obligatoriu pentru produsele organice

    agrointeligenta.ro -

    Începând cu 1 iulie toate produsele organice alimentare realizate în statele Uniunii Europene vor trebui să aibă reprezentat pe etichetă logo-ul “Euro-leaf”. Logo-ul care prezintă în mod stilizat o frunză descrisă de cele douăsprezece stele ale steagului european, albe, pe un fundal verde, a fost deja introdus în urmă cu doi ani, perioada de timp oferită producătorilor pentru a se adapta noilor cerinţe. Aplicarea logo-ului este opţională pentru produsele ne-ambalate sau importate.

    “Sperăm că logo-ul european va deveni un simbol al produselor alimentare organice recunoscut de cât mai mulţi europeni, oferindu-le consumatorilor încrederea că aceste bunuri sînt produse în conformitate cu foarte strictele reguli ale Uniunii Europene”, a declarat Dacian Cioloş, comisarul european pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală, potrivit sitului Comisiei Europene.

    În câmpul vizual al logo-ului pe lângă simbolul grafic al “frunzei” (leaf – frunză.eng) vor trebui menţionate numărul de cod al organismului de control şi locul de origine al materiei prime folosite. Reprezentarea logo-ului “Euro-leaf” nu exclude şi reprezentarea altor logo-uri private, regionale, naţionale sau internaţionale care oferă indicaţii asupra standardelor de calitate respectate de producători.
    “Euro-leaf” este deja recunoscut drept indicator european al produselor alimentare organice europene de unu din patru cetăţeni ai Uniunii, potrivit datelor unui recent EuroBarometru.


    Te-ar mai putea interesa

    ”Nu avem unde să vindem cerealele”. Protest al fermierilor la granița cu Ucraina Utilajele agricole ale unui fermier intrat în faliment sunt scoase la licitație Mesajul transmis agricultorilor de președinta CE, Ursula von der Leyen: ”Aveți dreptul să obțineți un preț corect”

    Ultimele știri

    Fermieri atacați cu rachete în câmp, în timp ce recoltau: 12 răniți și 30 de utilaje avariate Prețuri fluctuante la floarea-soarelui din cauza randamentului mai mic al culturii din Ucraina ProCredit Bank a lansat campania „Parteneri de Bancă – pentru că lucrurile bune se împart cu prietenii!”