Termene ANAF – aprilie 2021. Ce declarații fiscale se depun în această lună
Roxana Dobre -Calendarul obligațiilor fiscale în luna aprilie 2021! Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat un grafic privind termenele de depunere a declaraţiilor fiscale și ce contribuabili sunt vizați. Producătorii agricoli au de respectat o serie de termene, fie că înregistrează contracte de arendă sau beneficiază de regimul special pentru agricultori, dacă vând produse sau animale fără TVA.
Despre acest subiect Agrointeligența-AGROINTEL.RO a scris aici: Cum se încasează SUMELE-BONUS pe care ANAF le plătește fermierilor care vând FĂRĂ TVA!
Agrointeligența-AGROINTEL.RO vă spune care sunt termenele care trebuie respectate în luna aprilie:
- Luni 12 aprilie – Depunerea formularului Notificare privind aplicarea/încetarea aplicării regimului special pentru agricultori – Formularul 087. Contribuabilii vizaţi – Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care optează pentru aplicarea regimului special pentru agricultori. Baza legală – Legea 227/2015 art.3151 alin.(1) lit c) și d) și OPANAF nr.3698/2016;
- Joi 15 aprilie – Depunerea Declaraţiei anuale de venit pentru asocierile fără personalitate juridică şi entităţi supuse regimului transparenţei fiscale – Formularul 204. Contribuabilii vizaţi – Asocierile, cu excepţia celor care realizează venituri din activităţi agricole impuse pe baza de norme de venit. Baza legală – Legea 227/2015 art. 125 alin. (4). OPANAF 97/2019.
- Marți 20 aprilie –Depunerea notificării pentru aplicarea/încetarea aplicării sistemului TVA la încasare – Formular 097. Contribuabilii vizaţi – Pentru intrarea, prin opţiune, în sistem, până la data de 20 inclusiv a lunii anterioare începerii perioadei fiscale din care va aplica sistemul TVA la încasare – persoanele impozabile care în anul precedent au realizat o cifră de afaceri care nu depăşeşte plafonul de 4.500.000 şi nu au aplicat sistemul TVA la încasare în anul precedent, cu condiţia ca la data exercitării opţiunii să nu fi depăşit plafonul pentru anul în curs. Pentru intrarea, prin opţiune, în sistem, de către persoanele impozabile care se înregistrează în scopuri de TVA în cursul anului, fie începând cu data înregistrării în scopuri de TVA, fie ulterior în cursul anului înregistrării în scopuri de TVA. Pentru ieşirea din sistem, prin depăşirea plafonului de 4.500.000, până la data de 20 inclusiv a lunii următoare perioadei fiscale în care persoana impozabilă a depăşit plafonul – persoanele impozabile care aplică sistemul TVA la încasare şi care depăşesc plafonul. Pentru ieşirea din sistem, prin opţiune, între data de 1 şi 20 ale oricărei luni – persoanele impozabile care aplică sistemul TVA la încasare şi care nu depăşesc în cursul unui an plafonul de 4.500.000, dar care renunţă la aplicarea sistemului respectiv;
- 25 aprilie – Depunerea Formularului 112 – Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate”. Potrivit ANAF, arendașii au obligația să completeze și să depună, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care s-au plătit veniturile formularul 112- “Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate”, în care declară impozitul pe veniturile din arendă calculat și reținut. Formularul 112 se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanță, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Semnarea declarației se realizează prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat în condițiile legii. Potrivit unei note a ANAF, impozitul aferent veniturilor din arendă, calculat, reținut și plătit de către arendaș este impozit final, respectiv arendatorii nu au alte obligații declarative în legătură cu impozitul aferent veniturilor obținute din arendarea bunurilor agricole.
Citiți și: Declaraţia unică – formular fermieri 2021. Termen limită nou pentru depunerea la ANAF