• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • agrointel.ro
  • Ştiri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Agribusiness
  • Anunțuri
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • 130.000 de ovine din România – blocate pe vapoare în canalul Suez!

    agrointeligenta.ro -

    Cel puțin 10 nave care transportă animale vii din România sunt blocate în canalul Suez, în drumul lor către țări din Orientul Mijlociu, conform Libertatea.ro. Gabriel Păun, președintele Animals International, susține că situația este critică și riscă să devină „cea mai mare tragedie din istoria omenirii care implică animale vii”. Autoritatea pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) anunță că la nivelul instituției s-a constituit o celulă de criză, fiind emisă și o comunicare oficială în acest sens.

    Blocajul din canalul Suez a survenit marți, 23 martie, când una dintre cele mai mari nave cargo din lume a eșuat și a blocat canalul pe întreaga sa lățime. În ciuda eforturilor permanente ale autorităților egiptene, nava nu a putut fi mișcată, iar situația ar putea să dureze săptămâni. Pe vasele blocate s-ar afla animale provenind din România.

    Potrivit The Guardian, dintre cele peste 200 de nave, 20 transportă animale vii. ONG-ul Animals International atrage atenția că zece dintre acestea au plecat din România și transportă oi.

    Cele 10 vapoare identificate de Animals International care au plecat din portul Midia încărcate cu animale cu destinaţii care includ traversarea canalului Suez sunt: Sea Star Livestock, Dragon, Harmony Livestock, Lady Maria, Jersey, Al Farouk, Britta K, Lady Rasha, Mariona Star şi Taiba. Pe vapoare s-ar afla animale vii din România – aproximativ 130.000 de oi şi berbeci care riscă să moară de foame şi de sete.

    „Situaţia în Suez este critică şi riscă să devină cea mai mare tragedie maritimă din istoria omenirii care implică animale vii. Dacă animalele rămân fără apă şi hrană, atunci vor începe să se împingă unele în altele şi vor muri toate. A fost cazul celor 14.800 de oiţe din România de pe vaporul Trust 1 în drum spre Iordania acum câţiva ani. Toate au murit când nava a rămas fără apă de băut”, a declarat Gabriel Păun, directorul UE al Animals International.

    O soluție, susține acesta, este ca navele să fie chemate înapoi în țară, iar animalele, sacrificate în România. Organizaţia atrage atenţia că România este deja în vizorul Comisiei Europene, care a constatat numeroase deficienţe în portul Midia.

    ”La nivelul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) a fost constituită o celulă de criză pentru a gestiona, conform atribuțiilor, situația generată în data de 24 martie, de blocarea temporară Canalului Suez și a circulației navelor de transport pentru animale”, a anunțat ANSVSA.

    În acest sens, s-au dispus mai multe măsuri, începând cu oprirea, din data de 24 martie, a autorizării navelor de transport pentru animale să părăsească România, dacă acestea trebuie să traverseze prin Canalul Suez.

    ”S-au întreprins demersuri pentru a se afla informații despre localizarea a 11 nave încărcate în portul Constanța cu animale destinate exportului către țări din Golful Persic, care se află în drum spre Canalul Suez.

    Au fost contactați reprezentanții transportatorilor care au dat asigurări că la bordul navelor există suficientă hrană și apă pentru următoarele zile și că au identificat surse de suplimentare în cazul în care deblocarea canalului durează mai mult timp.

    De asemenea, aceștia au informat că niciuna dintre nave nu se află angrenată în Canalul Suez, cinci dintre acestea se află în Marea Egeea și restul în Marea Mediterană, aflate în așteptarea deblocării canalului.

    Se analizează și opțiunea debarcării animalelor în alte porturi, aflate în apropiere, în cazul în care situația o impune.

    Precizăm că, fiecăre navă de transport pentru animale se încarcă suplimentar cu 25% apă și furaje peste cantitatea estimată pentru durata călătoriei, în conformitate cu prevederile Regulamentului 1/2005/CE.

    Menționăm că toate navele de transport pentru animale autorizate dispun de instalații de desalinizare, asigurându-se astfel apa potabilă necesară.

    Pentru a preveni îmbarcarea de noi transporturi de animale, care utilizează Canalul Suez ca rută de transport, până la deblocarea acestuia, au fost notificate Direcțiile Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor județene să informeze, în regim de urgență, operatorii economici care desfășoară activități de export de animale către țările din zona Golfului Persic, că acestea sunt temporar suspendate, până la deblocarea zonei.

    Exporturile de animale din România se desfășoară în continuare, transporturile de animale care utilizează alte rute nu sunt afectate.

    ANSVSA este în permanent contact cu reprezentanții transportatorilor și ai operatorilor economici pentru a fi la curent cu desfășurarea evenimentelor și a interveni unde este cazul.

    Pe măsură ce vor apărea noi informații, acestea vor fi făcute publice”, se arată în comunicarea ANSVSA.


    Te-ar mai putea interesa

    Document oficial APIA: Subvențiile pe suprafață și cap de animal care se plătesc în acest an Toți mistreții vor fi împușcați! Județul unde s-a luat decizia de urgență! Șerbetul de zahăr pentru hrănirea albinelor: preparare, administrare

    Ultimele știri

    Daniel Buda a fost reales vicepreședinte al Comisiei de Agricultură și Dezvoltare Rurală din Parlamentul European Oferte de la BASF. Pachete de fungicide pentru o protecție completă a culturilor Cum a reușit Călin Muscă să evite la mustață impactul dur al scumpirii gazului și electricității