Țăranii chinezi se reprofilează: abandonează agricultura pentru comerțul online
agrointeligenta.ro -Oportunitățile reduse din mediul rural i-a făcut pe mulți fermieri chinezi să se reprofileze. Peste un milion de magazine online din China funcționează la țară, iar angajații acestora sunt foști agricultori care au uitat de munca la câmp și preferă să ia comenzi în fața calcultaorului și să împacheteze colete ce ajung în toate colțurile lumii.
Un reportaj realizat de Financial Times în provincia chineză Hebei a dezvăluit secretele unei industrii online care înflorește la sat. Foștii fermieri au investit în afaceri pe internet, în special în magazine online, comercializând mai ales articole vestimentare și electronice.
Salariile angajaților de la magazinele din mediul rural online sunt mult mai mici, ceea ce crește simțitor profiturile investitorilor. Pentru localnici, afacerea este mană cerească, asigurându-le un venit și condiții mai ușoare de lucru decât în agricultură. Mai ales că puțini sunt cei care au propria bucată de pământ și ar lucra cu ziua în ferme.
Potrivit publicației financiare, numărul magazinelor online care activează din mediul rural s-a dublat din 2012 încoace și astăzi, pe teritoriul Chinei, sunt peste un milion de astfel de mici afaceri.
Poate cea mai cunoscută afacere online din China este magazinul online Alibaba, business evaluat la 150 de miliarde de dolari, iar succesul proprietarului său, Jack Ma, i-a motivat pe mulți să investească în acest sector.
Foto: incont.ro