• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Primărie: Acte necesare la înregistrarea unui teren în Registrul Agricol pentru subvențiile APIA!

    Roxana Dobre -

    Acte necesare la înregistrarea unui teren în Registrul Agricol pentru subvențiile APIA. Pentru a beneficia de plățile directe, fermierii trebuie să se asigure că suprafețele lucrate sunt înscrise în Registrul Agricol aflat în administrarea Primăriilor.

    Producătorii agricoli din toată țara au obligația să își actualizeze până cel târziu la 30 mai datele înscrise în Registrul Agricol. Acestea sunt extrem de importante pentru orice fermă deoarece informațiile înscrise la Primăria stau la baza eliberării adeverinței pentru subvenții, care se depune anual la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA).

    Actualizarea datelor înscrise în Registrul Agricol se face în baza prevederilor Ordonanței nr. 28/2008, privind Registrul Agricol și al Ordinului nr. 25/1382/37/1642/14.297/746/20/2020, pentru aprobarea Normelor tehnice privind modul de completare al registrului agricol pentru perioada 2020-2024. Astfel, Primăriile sunt obligate să actualizeze datele pentru persoanele fizice si juridice care au la rândul lor obligația să declare datele pentru înscrierea în registrul agricol.

    Acte necesare înregistrare teren în Registrul Agricol

    O serie de acte sunt necesare pentru înregistrarea unui teren în Registrul Agricol aflat în coordonarea Primăriei. Astfel, fermierii și gospodarii trebuie să prezinte la Primărie o serie de documente pentru declararea/actualizarea datelor la Registru Agricol. Acestea sunt:

    Termene pentru declararea suprafețelor agricole în Registrul Agricol

    Pentru anul 2022, termenele la care se efectuează declararea şi înscrierea anuală a datelor în Registrul Agricol sunt următoarele:

    a) până la 28 februarie, pentru datele anuale privind membrii gospodăriei, terenul aflat în proprietate şi cel pe care îl utilizează, clădirile cu destinaţia de locuinţă, construcțiile-anexe şi mijloacele de transport cu tracţiune animală şi mecanică, maşinile, utilajele şi instalaţiile pentru agricultura şi silvicultura, efectivele de animale existente persoanele fizice/juridice la începutul fiecarui an, precum şi modificările intervenite în cursul anului precedent în efectivele de animale pe care le dețin, ca urmare a vânzării-cumpărării, a produşilor obţinuţi, a morţii sau sacrificării animalelor ori a altor intrări-ieşiri;

    b) 1 – 31 mai, pentru datele privind modul de folosinţă a terenului, suprafeţele cultivate, terenurile necultivate, ogoarele, numărul pomilor în anul agricol respectiv.

    c) Persoanele fizice şi juridice au obligaţia să declare date pentru a fi înscrise în Registrul Agricol şi în afara acestor intervale de timp, ori în cazul în care au intervenit modificări în proprietate, în termen de 30 de zile de la apariția modificării.

    d) În cazul în care persoanele fizice sau cele juridice nu fac declaraţiile la termenele prevăzute la alin. (1), se consideră că nu au intervenit niciun fel de modificări, fapt pentru care în registrul agricol se reportează din oficiu datele din anul precedent, cu menţiunea ”report din oficiu” la rubrica ”semnătura declarantului”.


    Te-ar mai putea interesa

    Primul județ în care DAJ anunță că a virat despăgubirile de secetă în conturile fermierilor! Tic-tac, tic-tac cu avansul APIA. Termen urgent pentru plata primei tranșe din subvenții Lege nouă în vigoare la ANAF pentru impozitarea micilor fermieri!

    Ultimele știri

    Avans APIA 2024 – ultima oră! Prag depășit pentru plățile către fermieri! ANSVSA – 20 de ani de activitate. Adrian Pintea, MADR: Autoritatea și-a câștigat încrederea nu doar pe plan național, ci și pe scena europeană Auchan și Cora – amenzi uriașe de la Consiliul Concurenței! Judecătorii le-au respins contestațiile!