• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • agrointel.ro
  • Ştiri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Agribusiness
  • Anunțuri
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Agro-Est Muntenia, schimbări majore la 12 ani de la înființare

    Adrian Radu -

    Cunoscută în piața inputurilor agricole din România ca un partener de încredere și inovator, compania Agro-Est Muntenia aniversează 12 ani de activitate. Cu această ocazie se anunță o serie de schimbări atât la nivel de strategie de business, portofoliu de produse, cât și la nivel de comunicare.

    “Ne dorim să fim mai aproape de fermieri, asta este cert. În 2021 găsești un volum foarte mare de inputuri agricole, iar competiția la nivel local este foarte mare. Vom rămâne în continuare competitivi la nivel de ofertă și preț, dar cel mai important este să înțelegem ce se întâmplă cu agricultura în climatul actual. Este imperativ să fim în pas cu noile tendințe din piață. Agricultura viitorului va însemna tehnologie, produse inovatoare prietenoase cu mediul, digitalizare și management performant”, a declarat Mihai Moraru, fondator și acționar Agro-Est Muntenia.

    Strategia de Business

    În 2021, Agro-Est Muntenia a devenit parte din grupul de companii aparținând AEM HOLDING, fond de investiții în agricultură care își propune să se axeze pe toate ramurile din sector și cu orientare pe zona de tehnologii, inovații, cercetare și ecologie. Împreună cu echipa Deloitte, Agro-Est Muntenia a început procesul de integrare în AEM HOLDING începând cu martie 2020.

    Hectarul.ro

    La nivel local, Agro-Est Muntenia va lansa Hectarul.ro,  un brand dedicat target-ului de agricultură în regim „hobby” și micilor producători locali. Hectarul.ro se va axa pe vânzarea de semințe (toate culturile), erbicide, fungicide, insecticide, fertilizanți foliari și biostimulatori, aparate și tehnologie pentru grădină și livadă, produse pentru agricultură ecologică. Echipa de dezvoltare a fost creată, iar lucrul la proiect a început, Hectarul.ro urmând a fi lansat înainte de finalul lui 2021.

    „Ne adresăm fermierilor cu suprafață agricolă de până în 5ha și homegardening-ului. Vrem să fim o alternativă SMART la ceea ce se întâmplă actualmente în piață. Hectarul.ro trebuie să fie un one-stop shop atât pentru pasionații de grădinărit. Ne vom extinde și către zona de amenajări (flori, plante ornamentale, ustensile, scule și unelte pentru grădinărit)”. Va fi spațiul virtual dedicat tuturor celor care iubesc VERDELE, indiferent de suprafață, dar și celor care vor să învețe prin sfaturi oferite de profesioniști”, a continuat Mihai Moraru.

    Fabrica Agro-Est

    “Statutul de producător este mai mult decât o nevoie, este o necesitate în acest moment, atât pentru Agro-Est Muntenia, cât și pentru țara noastră. Pentru ca România să-și ia locul pe care îl merită în topul puterilor europene, trebuie să devenim mai mult decât un cumpărător și, respectiv, mai departe un distribuitor. Pe firul și fondul reglementărilor care urmează, am demarat o serie de proiecte care vor propulsa Agro-Est Muntenia și companiile din grup în direcția în care putem crea produse inovatoare.  Totodată vom putea să asigurăm întreaga piață că produsele care părăsesc poarta fabricii noastre respectă toate normele europene și se adresează cu precădere fermierului român, utilizând resurse locale și cât mai multe materii prime organice”, a declarat Mihai Moraru, fondator și acționar Agro-Est Muntenia.

    Agro-Est Muntenia a obținut, în cadrul programului de finanțare al BEI 2021, fondurile pentru înființarea unei unități de producție pentru fertilizanti și biostimulatori, inclusiv pentru gama ECO. Construcția va fi demarată la finalul lui 2021 cu finalizare spre jumtatea lui 2022, și se va face în județul Buzău. Totodată, ea va încorpora singurul Centru de Cercetare privat pentru nutriția plantelor din România, în parteneriat cu instituții de cercetare din România și din 6 țări europene.

    Portofoliu de produse 

    Noua strategie a Agro-Est presupune o schimbarea fundamentală a modului de vânzare prin extinderea portofoliului de produse și de servicii:
    • Procesele de vânzare vor fi automatizate
    • Controlul costului va fi întețit
    • Accesul la stocuri se va face în timp real
    • Transmiterea și preluarea comenzilor va fi ușurată considerabil prin deschiderea unor canale noi de achiziție și comunicare oferte
    • Lărgirea portofoliului de produse din gama ECO, selectarea din portofoliu a produselor care respectă normele europene.

    Servicii și distribuție

    La nivel de ofertă de servicii, Agro-Est Muntenia va implementa și module de SmartAgro, în parteneriat cu furnizori locali: de la stații de avertizare în timp real, din cultură, până la servicii de optimizare a resurselor din fermă.

    În același timp, prin serviciile de analiză nutrițională a plantelor vor putea fi create rețete nutriționale adaptate cerințelor pentru fiecare cultură și fiecare etapă de dezvoltare. ”Ne propunem parteneriate cu fermierii, prin care să reușim să aducem acces la tehnologii europene inovatoare, prin centrul de cercetare, să putem rezolva orice problemă în calitatea solului, a apei și a producției dar și să oferim un plan de pregătire continuă dedicat inginerilor din fermă”, a mai declarat Mihai Moraru, fondator și acționar Agro-Est Muntenia.

    Mihai Moraru, Fondator și Acționar Agro-Est Muntenia

    Totodată, la nivel de distribuție, alături de echipa fabricii și de cea de la HECTARUL.RO, Agro-Est își va extinde distribuția produselor în marile centre comerciale de bricolaj, prin gama de produse ready-mixed, dar și în piața regională prin gama ECO.

    Totodată se investește în direcția construcției unor platforme digitale, user friendly, pentru a facilita accesul la produse și la informații, inclusiv într-o platformă dedicată agriculturii ecologice.

    Comunicare

    “Trebuie să înțelegem impactul tehnologiei asupra sectorului agricol. Infrastructura de internet a României a atins un apogeu în urma investițiilor din ultimii ani în rețelele de telecomunicații. Acest lucru ne permite să ajungem mai repede la fermieri – acceptăm că fermierii au telefoane cu 4-5G, că au conturi de Facebook, citesc și vizionează clipuri de specialitate pe YouTube, că se documentează și compară informația. Trebuie să facilităm accesul la informații, trebuie să respectăm trendurile digitale actuale – nu doar de dragul de a avea lucruri frumoase – si să ne adaptăm la nevoile lor de conținut. Trebuie să comunicăm frumos, curat și să nu-i agasăm. România are nevoie de o strategie agricolă nouă și de o abordare total nouă când vine vorba de a aduce fermierii la un loc”, ne-a mai spus Mihai Moraru.

    Începând cu august 2021, Agro-Est Muntenia va comunica sub noua identitate și sub o linie nouă vizuală, promițând că nu se vor îndepărta de valorile și temelia care i-a adus în acest punct, dar că și-au ajustat imaginea pentru a corespunde cerințelor actuale și pentru a fi în pas cu timpurile.

    Agro-Est Muntenia și-a propus să aducă un omagiu echipei sale și clienților care i-au susținut în acest lung drum spre succes. Astfel, se vor lansa treptat o serie de filmulețe și imagini în care vor fi incluși și prin care sărbătoresc cei 12 ani de activitate împreună.  Proiectele de rebranding au fost dezvoltate și coordonate alături de WEAREYounger, agenție de consultanță de marketing, branding și digitalizare.

    Despre Agro-Est Muntenia

    Agro-Est Muntenia a fost înființată în 2009, iar în 2011 a finalizat investiția în prima platformă logistică și a înființat divizia de distribuție către fermierii din județul Buzău. Din 2012 până în 2017, compania și-a extins activitatea în județele Ialomița, Brăila, Vrancea, Călărași, Teleorman, Giurgiu, Tulcea, Olt, Prahova, Constanța, Dolj, Argeș, Galați, Vaslui și Bacău, iar în 2019, în zonele Banat și Moldova. De-a lungul anilor, Agro-Est Muntenia a achiziționat fermele Sunfield Farming (2015), Agrigreenmax (2018). A lansat platforma informațională Ecoferma (2020) și platforma Hectarul.ro (2021), a demarat investiția în fabrică, cu termen de finalizare în prima parte a anului 2022. În 2021, s-a înființat AEM Holding.

    Compania a sărbătorit 10 ani de existență prin Gala AEM 2018, la Alba Iulia. Agro-Est Muntenia a fost premiată în 2019 la Gala Oameni pentru Oameni, ca Promotor al Filantropiei – pentru proiectele sociale susținute și finanțate între 2017 și 2019. Agro-Est Muntenia a fost inclusă în topul companiilor europene cu dezvoltare susținută (2019).

    De-a lungul timpului Agro-Est Muntenia a încheiat parteneriate cu Omex Agrifluids UK (2013), Hortifeeds Nutrel UK (2014), Plymag Spania și SPD Franța (2015), Intracorp UK (2016), Agronution Franța (2019), Tracegrow Finlanda și Abaxton Spania (2020), Adva Green Belgia, Compo Germania și Icechim – pentru centrul de cercetare (2021).


    Te-ar mai putea interesa

    Ambrozia, o buruiană care și-a găsit leacul! RWA Raiffeisen Agro România a lansat magazinul online FarmHedge Ofensiva Bălțatei Românești, prima rasă autohtonă cu brand în supermarket

    Ultimele știri

    România – importuri masive de morcovi deși suntem pe locul 6 în UE la suprafața cultivată Porturile Constanța Nord, Constanța Sud și Midia – închise din cauza vântului puternic ANM astăzi: Ploi abundente de 70 l/mp, vijelii și grindină până joi. Lista județelor sub alertă