• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Înființarea cu succes a unei companii în sectorul agricol: 5 sfaturi

    Mircea Olteanu -

    Agricultura diferă de multe industrii clasice în ceea ce privește startup-urile. Un antreprenor dezvăluie ce strategii pot fi folosite pentru a înființa o companie în sectorul agricol.

    Având o strategie corectă există oportunități enorme pentru fondatorii motivați din agricultură, așa cum dezvăluie Daniel Wild, investitor digital și antreprenor în serie, într-un articol pentru portalul Topagrar.

    Cinci sfaturi despre cum să înființezi un startup în sectorul agricol:

    1. Dedicație, dedicație, dedicație

    În primul rând, în industria AgTech, ca investitor este esențial pentru mine ca fondatorii să-și pună sufletul și inima în compania lor. Ar putea suna banal, dar angajamentul este totul. Nu ar trebui să aveți nicio îndoială în acest sens.

    Mulți fondatori din industria AgTech provin chiar din ferme de familie. Munca duală poate fi încă posibilă la început, dar la un moment dat trebuie să luați o decizie. Ambele lucruri nu funcționează bine împreună pe termen lung.

    Construirea propriei companii necesită timp și dedicație. Mai ales în primii trei ani de la înființarea startup-ului – dar și după aceea – majoritatea lucrurilor nu vor merge conform planului. Fondatorii ar trebui să fie pregătiți pentru asta.

    2. Potrivirea fondator-piață

    Ceea ce poate fi un obstacol pentru angajament este în mod clar un plus pentru următorul pas important spre succes: potrivirea fondator-piață. Fondatorii trebuie să înțeleagă piața specifică pe care o vizează cu produsul sau serviciul lor.

    Principalul grup țintă al AgTech-urilor sunt fermierii înșiși. Accesul la și industria în sine funcționează în conformitate cu reguli diferite față de ecosistemul tipic pentru startup-uri.

    În mod ideal, fondatorii înșiși au o legătură strânsă cu agricultura, pentru că provin din rândul fermierilor sau au rude care încă conduc o fermă. Dacă nu este cazul, ar trebui să luați la bord experții corespunzători și chiar și atunci se spune: Schimbul de idei este totul. Fondatorii trebuie să vorbească cu alți fermieri cât mai mult posibil și să înțeleagă provocările specifice afacerii lor. Abia atunci modelele de afaceri pot fi adaptate pieței în mod optim.

    3. Munca în echipă – și la înființarea unei afaceri

    Experiența mea de investitor și antreprenor arată că este indicat să formezi o echipă de fondatori. Echipele sunt formate din personaje diverse care aduc diferite experiențe și expertiză într-o companie. Acest lucru este deosebit de important pentru companiile din sectorul agricol. De exemplu, dacă un fondator vine din sectorul IT, probabil că nu va avea o idee concretă despre realitatea vieții unui fermier. În acest caz, este ideal dacă un alt fondator cu un background adecvat reprezintă compania în industrie. Exact invers: dacă unul dintre fondatori provine direct din practica agricolă, fondatorii care au abilități economice și de marketing sunt  un avantaj. Acest lucru facilitează mult lucrul cu investitorii și partenerii de afaceri.

    4. Gândește MARE sau: fii flămând de succes

    Fondatorii ar trebui să fie conștienți de faptul că investitorii nu le sprijină compania cu bani pentru că le sunt simpatici. În cele din urmă, investitorii aruncă o privire critică asupra companiei și speră să-i crească valoarea de mai multe ori pe parcursul cooperării.

    Provocarea din sectorul AgTech este că investitorii nu au acordat prea multă atenție acestei piețe. De exemplu, aproape 10% dintre startup-uri provin din industria alimentară, dar doar 2,4% din agricultură (DSM 2021). Prin urmare, fondatorii AgTech ar trebui să poată demonstra succesul produsului sau serviciului lor într-un stadiu incipient. Cel mai bun mod de a face acest lucru este, desigur, prin fapte concrete: vânzări sau creșterea numărului clienților. Dacă nu aveți o astfel de dovadă de performanță în faza incipientă, există și alte opțiuni. În acest fel, feedback-ul pozitiv al clienților poate clarifica necesitatea.

    5. Nu vă lăsați descumpăniți

    Indiferent dacă sunt antreprenori pe termen lung sau noi fondatori: toată lumea se va confrunta cu provocări și crize în cursul gestionării companiei.

    În mod special, înființarea unei afaceri în sectorul agricol poate prezenta provocări suplimentare. Alte startup-uri pot găsi capital, contacte sau prezență în media mai repede, dar pentru fiecare investiție în sectorul agricol este, deseori, o luptă.

    Fondatorii trebuie să continue să indice clar beneficiile și valoarea inovației lor. Agricultura oferă încă un mare potențial pentru investitori și pentru fondatorii de companii AgTech inovatoare. Chiar mai mult decât ​​alte industrii.

    Accentul este pus și pe scop: fermele mici, administrate de o familie, încă produc 70% din alimentele lumii. Cei care îi susțin prin inovații tehnologice oferă o valoare adăugată reală pentru societate.

    În cele din urmă, aș dori să le ofer fondatorilor altceva pe drumul lor: chiar dacă calea este grea și este dificil să îndepliniți toate cerințele. Ar trebui să aveți întotdeauna un lucru în minte: înființarea unei afaceri înseamnă libertate. Motto-ul meu în viață este „mai degrabă să încerce decât să se abțină”. Și trăiesc asta, în fiecare zi.


    Te-ar mai putea interesa

    Lege nouă în vigoare la ANAF pentru impozitarea micilor fermieri! Rabla pentru tractoare – ghid final. Condiții, acte necesare, procedură de înscriere Ce putem planta lângă sau sub un nuc

    Ultimele știri

    Fragedo, brandul de carne numărul 1 pentru copii: alegerea părinților pentru calitate și siguranță, 6 ani la rând Ucraina: 200.000 de fermieri în armată și terenuri agricole confiscate ANSVSA – 20 de ani de activitate. Adrian Chesnoiu: Autoritatea este esențială pentru sănătatea populației!