Cu cât s-a scumpit uleiul de floarea-soarelui în ultimele luni
Angelica Lefter -Creșterea prețului mediu la uleiul de floarea-soarelui, din ultimele luni, este efectul situației socio-economice creată de războiul din Ucraina, de sancțiunile impuse Rusiei, iar în ultima perioadă de apropierea Sărbătorilor Pascale.
Asta arată într-o informare Consiliul Concurenței, care îndeamnă populația să consulte aplicația Monitorul Prețurilor pentru a se informa corect asupra prețurilor practicate de marile magazine, potrivit agerpres.ro.
Preţul mediu la uleiul de floarea-soarelui a crescut cu 8,68% în ultimele trei luni, iar scumpirile pot fi rezultatul războiului din Ucraina şi al sancţiunilor impuse Rusiei, precum şi al apropierii Sărbătorilor Pascale, potrivit Consiliului Concurenţei.
În intervalul ianuarie – martie 2022, se poate observa o creştere de 3,80%, dacă se compară luna ianuarie 2022 cu luna februarie 2022, şi o creştere procentuală de 4,70%, în luna martie 2022 faţă de luna anterioară.
Cel mai mic preț al uleiului de floarea-soarelui înregistrat în luna martie a fost 3,69 lei/litru, iar cel mai mare preț a fost de 11,29 lei/litru
Potrivit autorităţii de concurenţă, cel mai mic preţ al uleiului de floarea soarelui, înregistrat în luna martie, a fost de 3,69 lei/litru, în timp ce preţul cel mai mare a fost de 11,29 lei/litru, arată datele preluate din platforma Monitorul Preţurilor, instrument gestionat de către Consiliul Concurenţei.
Preţul mediu la uleiul de floarea soarelui la 1 litru, înregistrat în luna martie a anului 2022, este de 9,179 lei.
Preţul mediu, care are la bază datele încărcate în platforma Monitorul Preţurilor de principalii retaileri, respectiv Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Mega Image, Penny, Profi şi Selgros, a fost calculat în urma transmiterii datelor de către retaileri, referitor la preţul înregistrat la raft pentru 37 dintre mărcile prezente în magazinele de tip supermarket-hypermarket: Argus, Ardealul, Apus, Floriol, Spornic, Olpo, Surâsul Soarelui, Raza Soarelui, Sorica, Tomis, Untdelemn Bunica, Unisol, Ulve), dar şi mărcile proprii ale fiecărui retailer.
”Aceste creşteri de preţuri pot fi rezultatul războiului din Ucraina şi al sancţiunilor impuse Rusiei, precum şi al apropierii Sărbătorilor Pascale, perioada în care tendinţa de achiziţionare a produselor alimentare este în creştere. Consiliul Concurenţei monitorizează cu atenţie piaţa produselor alimentare, astfel încât companiile să nu profite de această situaţie şi să crească preţurile nejustificat”, a transmis Consiliul Concurenței printr-un comunicat de presă.
Consumatorii se pot informa asupra prețurilor produselor, inclusiv uleiul de floarea-soarelui, utilizând aplicația Monitorul Prețurilor
Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, recomandă consumatorilor utilizarea aplicaţiei Monitorul Preţurilor pentru a se informa asupra preţurilor la produsele alimentare.
”Recomandăm consumatorilor utilizarea aplicaţiei Monitorul Preţurilor pentru a se informa asupra preţurilor la produsele alimentare. O simplă căutare pe această aplicaţie, va genera cele mai bune opţiuni din punct de vedere al preţurilor pentru toate alimentele, inclusiv pentru toate mărcile de ulei de floarea soarelui. În acest fel, consumatorii nu vor cumpăra produsele cele mai scumpe şi se pot orienta spre magazinele cu preţuri mai bune”, a declarat Bogdan Chiriţoiu.
Aplicaţia Monitorul Preţurilor este valabilă atât sub formă de aplicaţie web, cât şi ca aplicaţie mobilă (IOS şi Android) ce poate fi descărcată din App Store şi Google Play şi afişează preţurile pentru alimente de la principalii retaileri, oferind multiple facilităţi de căutare, sortare şi filtrare a datelor.