Ofensiva Bălțatei Românești, prima rasă autohtonă cu brand în supermarket
Roxana Dobre -Carnea premium de mânzat provenită din fermele românești va fi disponibilă în magazinele locale dar și supermarketurile din toată țara. Asociația Crescătorilor de Vaci Bălțată Românească de tip Simmental vine cu un concept absolut nou lansat de un producător: le arată consumatorilor toate avantajele cărnii de mânzat, de la aspect la rețete și moduri de gătire a fiecărei categorii de carne în parte.
Asociația Crescătorilor de Vaci Bălțată Românească de tip Simmental derulează în această perioadă o campanie de promovare prin care consumatorii pot vedea direct, cu ajutorul unor bucătari profesioniști, cum se gătește carnea de mânzat astfel încât să rămână fragedă, suculentă dar și să arate bine în farfurie. Proiectul va fi urmat de lansare produselor proprii asociației, care provin în totalitate din fermele românești, acolo unde tăurașii de Bălțată Românească sunt crescuți și hrăniți cu cea mai mare grijă de fermierii din cadrul Cooperativei ACVBR-SIM.
25.000 de tăurași sacrificați anual
Zoltan Haller, membru-fondator al Asociației Crescătorilor de Vaci Bălțată Românească Tip Simmental (ACVBR – SIM) a declarat vineri – 8 aprilie pentru Agrointeligența-AGROINTEL.RO, că scopul cooperativei este să ajungă să sacrifice undeva la 25.000 de capete pe an ceea ce înseamnă cam 10.000 de tone de carne aproximativ.
”Sigur că cu această cantitate o să acoperim mare parte din cererea din România. Și există semnale și pentru alte piețe pe care le urmărim dar numai după ce acoperim piața locală și națională vom merge mai departe. Pentru că este mult mai important și inteligent ca românii să aibă o garanție a zilei de mâine pe partea de siguranță alimentară iar fermierii români asta fac: produc mâncare pentru populație. Și este normal să începem să mâncăm românește pentru că și produsele noastre sunt gustoase, poate chiar mai gustoase decât cele importate”, a spus acesta.
Când vor găsi românii carne de Bălțată în supermarketuri
Carnea de mânzat de Bălțată Românească se află în etapa de promovare. Cooperativa organizează în prezent sesiuni de gătit, ținute de bucătari profesioniști, în care cei interesați de carnea de mânzat să vadă cum se poate transforma o bucată de carne într-un deliciu culinar.
”Vom avea 20 de rețete astfel încât consumatorii, în momentul în care au cumpărat carnea, să și vadă cum este gătită aceasta. Să nu spună că e tare sau prea moale. Noi nu avem în mesajul nostru niciun cuvânt care înseamnă vită. Nu este carne de vită, este carne de mânzat. Diferența dintre mânzat și vită este vârsta animalului. Carnea de mânzat este carne tânără, iar la vită ne referim la un animal mai în vârstă, mai matur.
Deci clar mesajul nostru merge pe carne de mânzat, carne proaspătă, tânără. Avem undeva încă o lună, cel puțin sfârșitul lunii mai, când vom face promovare, pregătim toate cele 20 de rețele, și după aceea suntem pregătiți să ieșim și pe piață cu aceste produse. Sigur că promovarea va continua și după aceea, dar vrem ca în fiecare săptămână să avem câte un eveniment unde să prezentăm avantajele cărnii de mânzat de Bălțată Românească”, ne-a mai precizat Zoltan Haller.
Carnea de mânzat se va găsi în magazinele locale și lanțurile de supermarketuri
Consumatorii vor putea să cumpere în curând carnea de mânzat atât din magazine locale cât și din lanțurile de supermarketuri. Un aspect subliniat de Zoltan Haller este cel legat de calitatea cărnii, care nu va face rabat de la nicio regulă și va fi în totalitate un produs premium.
”O să avem partea de magazine locale, o să avem partea de supermarket și avem o categorie de carne, să spunem mai scumpă, care o să meargă către HoReCa. Oricum tot ce înseamnă produse din carnea de mânzat sunt considerate premium, indiferent că vorbim de antricot, vrăbioară, mușchi sau chiar carne de lucru. Absolut toate sunt de calitate premium prin frăgezime, gust și calitate”, a mai spus aceasta.
Preț corect la poarta fermei și preț mic la raft
Și dacă poate cuvântul premium vă poate duce imediat cu gândul la ”scump”, vestea bună este că în cazul cărnii de mânzat nu se pune problema ca prețurile de la raft să fie unele ”de lux”. ”Calitatea produselor este premium iar conceptul pe care noi l-am dezvoltat, atât pentru produsele din carne cât și din lapte, este unul care presupune vânzarea acestor produse prin intermediul Cooperativei Crescătorilor de Bălțată Românească. Și ne-am propus să existe plus valoarea în ferme iar asta înseamnă să aibă fermierii noștri un preț corect la poarta fermei, atât pentru lapte cât și pentru animalele vii, iar consumatorul să aibă un preț corect la raft.
Se poate realiza acest lucru atâta timp cât Cooperativa merge un profit aproape de zero, cât să aibă acolo 1 la sută câștig și să nu se umfle pe traseu prețurile astfel încât la raft să fie un preț mare. Deci vrem preț corect la poarta fermei și preț mic la raft. Și putem să realizăm acest lucru prin intermediul cooperativei noastre”, a mai dezvăluit reprezentantul ACVBR-SIM.
Calitatea – cartea de vizită a cărnii de mânzat
Zoltan Haller este convins că produsele provenite de la fermierii români îi vor cuceri imediat pe consumatori iar rețele excelente care pun în valoarea calitatea cărnii îi va face pe cei care încearcă acest tip de carne să devină clienți fideli.
”Este în plan ca odată cu etichetarea să avem și toată informația de la A la Z astfel încât fiecare persoană care gătește carnea noastră, fie că ne referim la doamne sau domni, să aibă la dispoziție rețetele sau posibilitățile pe care le pot aplica ca să gătească acest tip de carne. Din păcate mulți consumatori români nu au cunoștințele necesare ca să aducă carnea la acel gust și frăgezime la care un bucătar experimentat poate să le aducă. Și atunci noi prin aceste rețete este clar că ne atingem obiectivul și un consumator mulțumit o să revină și o să devină un client fidel”, a mai explicat aceasta.
În paralel cu acest proiect, ACVBR-SIM pregătește și inaugurarea unei fabrici de lapte, unde vor fi procesate produse lactate românești. ”Suntem la ultimele testări așadar ne aflăm aproape de deschidere. Luna mai vom începe să dăm drumul pentru că vom face prima producție după care trebuie să stăm două săptămâni să intre în incubator toate produsele ca să ne asigurăm că din punct de vedere al ambalajelor și restul detaliilor să fie totul perfect. După partea de testare se intră imediat și în producția propriu-zisă”, ne-a mai spus Zoltan Haller.