• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • agrointel.ro
  • Ştiri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Agribusiness
  • Anunțuri
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Lege în Franța pentru ca uleiul alimentar să poată fi folosit drept carburant

    Mircea Olteanu -

    Deputații francezi au aprobat, săptămâna trecută, un pachet de măsuri în sprijinul populației, ce prevede, printre altele, utilizarea uleiului de gătit uzat drept carburant pentru vehicule, inclusiv utilaje agricole și camioane.

    Amendamentul, ce va permite francezilor să folosească uleiul uzat drept combustibil, a fost depus de deputatul Julien Bayou, secretarul național al partidului ecologist francez Europe Écologie Les Verts, care susține că 10 litri de ulei uzat reprocesat în mod corespunzător pot da 8 litri de combustibil, care va emite cu 90% mai puține gaze cu efect de seră decât motorina convențională.

    „Este ilegal în Franța, însă foarte răspândit în Europa și în regiunile noastre rurale, dar în mod clandestin”, a declarat Julien Bayou, subliniind că un astfel de combustibil ar avea efecte pozitive din punct de vedere climatic, dar ar și ajuta populația, care se confruntă cu o inflație în creștere și scumpirea carburanților și energiei.

    „Și bineînțeles, și poate că vă va face să zâmbiți, dar este un element de independență energetică”, a continuat politicianul și activistul ecologist. „Este mai bine să depinzi de cartofii prăjiți din [Franța de] Nord decât de uleiul monarhiilor petroliere”, a afirmat el, adăugând, în glumă: „în Franța, nu avem petrol, dar avem ulei de prăjit”.

    Estimând că „peste 170 de milioane de litri de ulei [sunt] consumați în fiecare an în Franța”, asociația Roule ma Frite susține „că putem considera că alimentarea cu ulei de prăjit este o alternativă favorabilă la consumul intensiv de combustibili fosili”.

    Asociația atrage atenția că, înainte ca uleiul de prăjit uzat să poată fi folosit drept combustibil pentru vehicule, lichidul trebuie „decantat și strecurat”. Această procedură costă „0,70 eurocenți pe litru de ulei reciclat”, potrivit Roule ma Frite.

    Deocamdată, în Franța, utilizarea uleiului alimentar este interzisă pentru alimentarea vehiculelor, deoarece nu fac parte din categoria combustibililor omologați.

    Totuși, există și câteva excepții: încă din 2019, Béthune-Bruay, un oraș din departamentul Pas-de-Calais, își alimentează flota de 78 de camioane de salubritate cu un carburant obținut din ulei alimentar reciclat local, relatează Euronews.

    În același timp, în Marea Britanie este permisă alimentarea mașinii cu biodiesel pe bază de ulei alimentar, dar în anumite condiții. Dacă proprietarul vehiculului utilizează mai mult de 2.500 de litri pe an, pentru care nu s-au plătit taxe vamale, va trebui să declare acest lucru la biroul fiscal.

    Trebuie subliniat că nu se poate utiliza uleiul de gătit nefolosit direct din sticlă, deoarece este mult prea vâscos și poate cauza probleme motorului. Uleiul uzat trebuie colectat, filtrat și procesat înainte de a fi amestecat cu motorina tradițională pentru a fi utilizat drept carburant. Acest tip de combustibil este potrivit doar pentru vehiculele diesel.


    Te-ar mai putea interesa

    Recoltă de aproape 23 tone/ha cu hibridul STINE 9808 în ferma Agro Chirnogi din Călărași Nicu Șerban, Grup Șerban Holding: Prin canalul Siret-Bărăgan se pot iriga până la un milion de hectare Vino la Dicor Fest 2022! Te așteaptă peste 300 de utilaje agricole și multe surprize!

    Ultimele știri

    Mâncarea delicioasă – noul simbol turistic al Transilvaniei. Festivalul Gastronomic „Taste of Transylvania”: 7-9 octombrie, în județul Harghita Cei mai buni consultanți în fonduri europene vin la FFExpo 2022, la standul Fabrica de Consultanță! Primii fermieri care vor avea avansul APIA în conturi!