Afacere cu profit rapid: Doi tineri au investit 5.000 de euro într-o făbricuță de dulcețuri. Fructele sunt culese din livada bunicilor
agrointeligenta.ro -O afacere profitabilă și de viitor poate fi începută și cu bani puțini, au demonstrat tinerii Mihai Zaharia și Alexandra Răpăilă. Cei doi antreprenori și-au dorit să fie proprii lor șefi, dar și să facă un lucru de care să fie amândoi mândri. Așa s-a născut Bunicel.ro, un brand de dulcețuri preparate după rețetele de odinioară: cu fructe proaspete, în ceaun, la foc de lemne.
Făbricuța Bunicel.ro este situată în localitatea Costești, județul Argeș, într-o zonă în care fiecare curte are propria livadă. Așa se face că atunci când s-au decis să-și investească economiile , Mihai și Alexandra s-au gândit imediat ca aici să fie punctul de plecare al afacerii lor.
Miezul afacerii Bunicel.ro a fost de la bun început livada moștenită de Mihai de la bunicii săi. Deși pomii nu mai fuseseră stropiți de peste șapte ani și nimeni nu i-a îngrijit, nu mică a fost fost mirarea tânărului să descopere că pomii încă rodesc și că fructele sunt numai bune de dulceață și gem. ”Livada are o suprafață de 1.200 de metri pătrați. A fost punctul de pornire al Bunicel.ro anul trecut, când am pornit la drum”, a povestit tânărul antreprenor pentru Agrointeligența.
Deși locuiau în Capitală și lucrau în mediul privat, Mihai și Alexandra și-au dat toată străduința ca ideea afacerii lor să aibă succes, așa că înainte de a se apuca de treabă s-au documentat bine. ”Am căutat la Biblioteca Națională rețete de dulcețuri. Am găsit manuscrisele cele mai vechi, de Mihail Kogălniceanu, care conțineau și rețete de dulcețuri românești. Ne-am decis pe loc că vrem ca Bunicel.ro să producă gemuri și dulcețuri ca altădată”, mărturisește Mihai.
Împreună cu logodnica sa, tânărul a preparat anul trecut 1.200 de borcane de dulceață cu fructe din livada bunicilor sau cumpărate de la producători locali pe care îi cunoștea. ”Strategia noastră a fost să le vindem pe acestea și abia dacă reușim acest lucru și avem feedback bun, să continuăm și anul acesta”, declară Mihai, povestind că au început cu dulceața de nuci verzi și cu cea de vișine – câte 100 de borcane din fiecare. Cele două rețete s-au dovedit a fi un mare succes și au fost și primele borcane care s-au epuizat din producția din 2013. Anul acesta, cei doi tineri și-au propus să își facă un stoc de 3.000 de borcane cu diferite dulcețuri și gemuri și să încerce și rețete noi.
Între timp, Mihai a renunțat la job-ul său la o multinațională și se dedică afacerii cu dulcețuri. El a creat și site-ul www.bunicel.ro – cel prin care borcanele dulci își găsesc clienți în tot Bucureștiul. Tot Mihai este cel care livrează personal comenzile, putând, în acest fel, să ia contact direct cu consumatorii produselor sale și să afle preferințele acestora. Caietul cu ”reclamanții” este gol, iar Bunicel.ro și-a fidelizat clientela și a câștigat noi fani. ”Eu fac asta și reușesc să mă întrețin. Logodnica mea încă lucrează, dar noi sperăm ca în curând veniturile din dulceață să le depășească pe cele pe care le are acum și să se dedice și ea business-ului Bunicel.ro. Ceea ce facem e mult mai plăcut decât un serviciu zilnic. Este și ceva de viitor, pe termen foarte lung”, explică Mihai strategia afacerii sale și a logodnicei sale. Cei doi au reușit încă din primul an să își recupereze investiția inițială de circa 2.000-3.000 de euro, plusând în acest an cu încă 2.000 de euro pentru a crește producția.
În privința prețurilor, un borcan de dulceață de vișine se vinde cu 15 lei, în timp ce cel de nuci verzi, cu 17 lei. Succes au și rețetele originale, cum este cea cu pepene galben, mere verzi și scorțișoară sau cea cu dovleac, mere și stafide.
Pentru ca Bunicel.ro să se extindă, antreprenorii au de gând să acceseze fonduri europene din noul Program Național de Dezvoltare Rurală, bani cu care să finalizeze făbricuța de dulcețuri, să întinerească și să mărească livada. Au estimat că ar fi nevoie de circa 20.000 de euro pentru toate aceste investiții.
”De la început ne-am propus să facem cheltuielile cu pași mici, în așa fel încât pe măsură ce creștem, să avem la bază produse de calitate și clienți fideli”, explică Mihai Zaharia.
Întrebat care este secretul succesului pentru Bunicel.ro, producătorul de dulcețuri crede că este vorba de gustul bun al produselor sale preparate la ceaun, deasupra focului de lemne. Deloc de neglijat, un mare aport îl au sortimentele unice pe piață, dintre care unele conțin fructe mai puțin obișnuite, precum corcodușele. ”Acum, că am împlinit un an și două luni de când am pornit afacerea, pot să spun că a fost greu, dar foarte plăcut. Am făcut totul cu mare seriozitate și suntem atenți la partea de igienă și la rețete. Cea mai bună investiție făcută până acum a fost cea în magazinul nostru online, locul unde clienții găsesc produsele noastre și toate informațiile despre prepararea lor”, apreciază Mihai Zaharia.
Bunicel.ro este membru al MiciProducatori.ro. Datele de contact și oferta de dulcețuri ca odinioară sunt disponibile aici.