• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Record istoric al traficului de cereale prin portul Constanța

    Angelica Lefter -

    Traficul de mărfuri înregistrat prin Portul Constanța în primele 11 luni ale anului 2022 a cunoscut o creștere circa 10% față de anul 2021, care a fost la rândul său un an record.

    Portul Constanța a jucat anul acesta un rolul strategic, după izbucnirea războiului din Ucraina, pentru tranzitul de mărfuri dinspre și spre această țară, astfel că autoritățile publice și companiile private au realizat investiții masive în portul românesc, potrivit adevarul.ro.

    Nou record istoric de trafic pentru Portul Constanța 

    Din datele estimative pe care Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA (CN APM) le deține în acest moment, traficul de mărfuri înregistrat în primele 11 luni ale anului 2022 este de 69,7 milioane tone, cu o creștere de circa 10% față de anul 2021, un an al recordurilor.

    ”Pe baza rezultatelor de până în acest moment, 2022 reprezintă pentru Portul Constanța un an cu un nou record istoric de trafic”, a spus Florin Vizan, directorul general al CN APM.

    Cerealele au fost principalele mărfuri tranzitate prin Portul Constanța

    Conform datelor, cerealele reprezintă grupa de mărfuri cu cea mai mare pondere în traficul total, de peste 30%, Portul Constanța consolidându-și poziția de cel mai important din Europa pe acest tip de mărfuri.

    Cantitativ, traficul de cereale în primele 11 luni a totalizat 22,4 milioane tone.

    Principalele țări spre care s-au îndreptat transporturile de cereale au fost Egiptul, Iordania, Filipine, Arabia Saudita, Spania, Turcia, Israel, Sudan și Tunisia.

    Conform CN APM, structura mărfurilor în traficul prin porturilor maritime românești se menține ca anul trecut, ponderea fiind sensibil modificată. Cerealele sunt pe primul loc, urmate de petrol brut, articole diverse, produse petroliere, minereuri de fier, îngrășăminte.

    Din totalul traficului, de aproape 70 milioane tone mărfuri, importul reprezintă peste 23 milioane tone, exportul peste 22 milioane tone, tranzitul – 20,5 milioane tone, cabotajul circa 4 milioane tone.

    Țările aflate în topul importurilor sunt: Turcia, Brazilia, Grecia, Georgia, Ucraina, Italia. La capitolul exporturi, țările aflate în top sunt: Egipt, Spania, Turcia, Iordania, Iran, Olanda, Algeria, SUA, Maroc.

    Portul Constanța are acum un rol strategic

    Florin Vizan, directorul general al CN APM, a completat că în contextul actual, Portul Constanța are un rol strategic.

    ”În contextul actual, rolul strategic al Portului Constanța de hub de mărfuri regional a devenit mai pregnant ca niciodată, devenind o rută importantă, esențială, a traficului de mărfuri în zonă. Portul Constanța a devenit un nod maritim vital pentru legătura între Europa de Vest și Est-Centrală cu Asia Centrală, Orientul Îndepărtat și Africa de Nord. Importanța portului este dată inclusiv de conexiunile strategice navale cu Dunărea, dar și feroviare sau rutiere”, a adăugat Florin Vizan.

    De la începutul războiului, prin Portul Constanța au trecut aproximativ 10 milioane de tone de mărfuri

    De la începutul războiului până în prezent, traficul total de mărfuri a fost de circa 10 milioane tone mărfuri, din care traficul de cereale înregistrează 7 milioane tone. Anul acesta, Guvernul României și Administrația Porturilor au făcut investiții de sute de milioane de euro pentru mărirea capacității de activitate a portului, iar companiile private, cu activitate portuară, au sporit și ele investițiile.

    Este vorba despre reabilitarea infrastructurii feroviare din incinta portului, a celei rutiere, dar și proiecte de modernizare a infrastructurii de distribuție a energiei electrice și a serviciilor publice. Totodată, în domeniul investițiilor private, în Portul Constanța se amenajează un terminal RORO și unul cargo, proiect în valoare de 75 de milioane de euro realizat de compania DP World.


    Te-ar mai putea interesa

    Rabla pentru tractoare – ghid final. Condiții, acte necesare, procedură de înscriere Ce putem planta lângă sau sub un nuc Lege nouă în vigoare la ANAF pentru impozitarea micilor fermieri!

    Ultimele știri

    Vânzarea terenurilor agricole din apropierea granițelor – aproape imposibilă! Fermierii ruși renunță la cultura de grâu: ”Există pierderi la fiecare tonă” Gazeo și Clementine: soiuri noi de grâu și orzoaică de la ITC Seeds