• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Problema exportului de animale vii din România va tranșată de miniștii Agriculturii din UE

    Violina Gorcinschi -

    Problema exporturilor de animale vii și al transportului acestora va fi tranșată la finalul acestei luni de către miniștrii Agriculturii din UE. Un document de poziție semnat de mai multe țări, printre care și România, va fi dezbătut la în cadrul reuniunii Consiliului de Miniștri ai Agriculturii din statele UE, pe 30 ianuarie.

    Un grup de state membre și-au unit forțele pentru a atenua următoarea revizuire a transportului animalelor, subliniind că nu ar trebui să existe o interdicție completă a acestei practici, având în vedere importanța acesteia pentru sectorul agroalimentar.

    România, între țările care cer ca transportul de animale și exporturile să nu fie interzise

    Documentul comun, înaintat oficial de către ministrul portughez al Agriculturii în numele delegațiilor din Franța, Grecia, Irlanda, Letonia, Lituania, România și Spania, va fi abordat ca un punct de dezbatere suplimentar la următoarea reuniune a miniștrilor agriculturii din UE din 30 ianuarie. .

    „Subliniem că obiectivul principal al revizuirii legislației ar trebui să fie facilitarea continuă a comerțului intracomunitar și a exportului de animale vii cu bunăstare ridicată, dar să nu fie concentrat pe măsuri care vizează interzicerea sau limitarea anumitor tipuri de transport”, se arată în comunicarea analizată de Euractiv.

    Conform sursei citate, transportul animalelor este „fundamental pentru funcționarea normală a sectoarelor europene de producție animală”. Este dat exemplul pășunatului sezonier, pentru care efectivele de animale – bovine și ovine, trebuie deplasate.

    Ca atare, „eșecul de a continua această facilitare va avea o consecință neintenționată a unui impact negativ asupra bunăstării generale a animalelor”, se avertizează, sugerând că cetățenii din țările terțe din apropiere vor fi „obligați să-și aprovizioneze animale de la furnizori probabil mai îndepărtați din afara UE, cu mai puțin prevederi privind bunăstarea animalelor”.

    Documentul asumat și de România arată că transportul de animale vii reprezintă o activitate care „cere la standarde înalte și o supraveghere atentă” și, ca atare, delegațiile „suțin în continuare cu fermitate” necesitatea revizuirii legislației.

    De exemplu, delegațiile subliniază, printre altele, necesitatea unor definiții mai bune ale responsabilităților și autorizațiilor transportatorilor și ale organizatorilor și o mai bună armonizare a pregătirii șoferilor.

    Comisia Europeană, așteptată să vină cu o propunere de îmbunătățire a legislației actuale

    Legislația actuală a UE privind protecția animalelor în timpul transportului a intrat în vigoare în 2005.

    Comisia Europeană revizuiește în prezent legislația UE privind bunăstarea animalelor, care este întreprinsă în cadrul politicii alimentare emblematice a UE, strategia Farm to Fork.

    Procedând astfel, executivul UE urmărește să alinieze legislația cu cele mai recente dovezi științifice, să-și extindă domeniul de aplicare, să o facă mai ușor de aplicat și, în cele din urmă, să asigure un nivel mai ridicat de bunăstare a animalelor.

    Propunerea Comisiei este așteptată în a doua jumătate a anului 2023.

    Ministrul Verzilor din Germania a cerut blocarea exporturilor de animale vii către țări terțe

    Până la acest moment, numai Germania, care are un ministru al Agriculturii din partea Verzilor, a înăsprit măsurile privind transportul animalelor. Astfel, Germania s-a hotărât să ceară interzicerea completă a transportului de animale vii către țările din afara UE.

    În noiembrie, la nivel național, Germania țara a plătit în avans și a luat măsuri pentru a restricționa cât mai mult posibil transportul de animale vii către țări terțe. Totodată, a fost anunțată retragerea certificatelor veterinare pentru bovine, ovine și caprine până la jumătatea anului 2023.

    Cu toate acestea, această soluție nu echivalează cu interzicerea completă a exporturilor vii din Germania, deoarece încă lasă loc exportatorilor de a conveni asupra certificatelor direct cu țara destinatară sau cu partenerul comercial.

    Întrucât o interdicție completă poate fi pusă în aplicare doar de UE, ministrul Özdemir a cerut întregului bloc să urmeze exemplul Germaniei. „Nu mai putem sta pe loc și să privim animalele care suferă sau mor în agonie în călătorii lungi”, a spus el la acea vreme.


    Te-ar mai putea interesa

    Preț carne 2024. Cât costă un kilogram de carne de porc cumpărată de la un mic fermier A primit o amendă 1.200 de lei pentru că porcul din ogradă nu era crotaliat Un oier trage semnalul de alarmă: Samsari care iau mieii măsluiesc cântarele cu telecomanda!

    Ultimele știri

    Marcel Ciolacu tranșează problema închiderii supermarketurilor în weekend: „Nu este oportun” George Cățean, fermier: Cea mai vândută telemea din România este produsă în Germania Ministrul Barbu a anunțat subvențiile APIA care se achită la sfârșitul lunii mai