Produsele obținute în fermele didactice ale USV Timișoara, valorificate prin magazinul Akademika Market și trei lanțuri de retail
Roxana Dobre -Universitatea de Științele Vieții ”Regele Mihai I” din Timișoara se poate lăuda cu o serie de produse care provin din fermele didactice ale unității de învățământ și aduc venituri în plus universității. Produsele se regăsesc în magazinul propriu din Timișoara, Akademika Market, inaugurat în această primăvară, dar și în trei lanțuri de retail foarte cunoscute la nivel național.
Prof.univ.dr. Cosmin Alin Popescu, rectorul Universității de Științele Vieții ”Regele Mihai I” din Timișoara a vorbit în emisiunea AgroStrategia de pe TVR 1, ediția de joi, 13 iulie despre magazinele produsele care provin din fermele didactice ale insituției de învățământ, care se vând chiar printr-un magazin propriu dar și în supermarketuri.
Citiți și: Cel mai ieftin lapte din magazine. Unde îl găsim și cum se justifică prețul scăzut
Prof.univ.dr. Cosmin Alin Popescu, rector: Simțul antreprenorial se simte foarte bine în universitățile noastre
Prof.univ.dr. Cosmin Alin Popescu, rectorul Universității de Științele Vieții ”Regele Mihai I” din Timișoara, a menționat că veniturile proprii ale instituției de învățământ sunt importante iar ”simțul antreprenorial se simte foarte bine”.
”Simțul antreprenorial se simte foarte bine în universitățile noastre și acest lucru poate fi văzut printr-un indicator foarte relevant din zona aceasta economico-financiară. Este vorba de veniturile proprii ale universităților și aici nu mă refer la veniturile proprii din taxe de cazare, din ceea ce rezultă de la serviciile de cantină sau alte servicii ci mă refer din partea aceasta de producție, microproducție și cercetare antreprenorială. Este un indicator al calității unei universități din punctul meu de vedere foarte clar. Dacă ne-am uita la universitățile din țările dezvoltate, putem vedea că aceste venituri proprii arată foarte bine și aceste venituri proprii arată foarte bine”, a spus prof.univ.dr. Cosmin Alin Popescu pentru emisiunea AgroStrategia, o coproducție TVR și Agrointeligența – AGROINTEL.RO.
USV Timișoara – magazin propriu și produse vândute în supermarketuri
Legume sau produse lactate, dar și vinuri, toate produse de Universitatea de Științele Vieții Timișoara, multe parte a procesului didactic, pot fi acum achiziționate din luna aprilie de la magazinul amenajat de instituția de învățământ superior la Stațiunea Didactică pe care o deține în Calea Aradului.
Prof.univ.dr. Cosmin Alin Popescu este foarte mândru de magazinul universității și spune că planurile de viitor includ inclusiv o extindere a vânzărilor.
”Din punctul meu de vedere, aceste activități sunt o oglindă a ceea ce înseamnă implicarea universității în viața economică a unei regiuni, a unei țări. Vreau să vă spun că sunt produse la momentul discuției noastre, care sunt prezente în magazinul universității noastre, Akademika Market și de asemenea în trei lanțuri de retail foarte cunoscute la nivel național sunt prezente produsele noastre și este un lucru care dorim să îl extindem. Eu cred că acesta este viitorul universităților din România și nu numai, cercetarea și internaționalizarea. Vreau să vă spun că universitatea noastră este printre puținele universități care are un centru de transfer tehnologic”, a mai spus rectorul.
Gama produselor oferite e una largă, acoperă 150 de produse, lactate, carne, legume, fructe, panificație, gemuri naturale, celebra zacuscă, pește, chiar și vin. Mare parte provin din fermele deținute de Universitatea de Științele Vieții, fiind rodul activității depuse pe cele câteva mii de hectare de teren, în sere, dar și în ferma piscicolă proprie, conform debanat.ro.
Agrostrategia – TVR 1. Invitat: Cosmin Alin Popescu, USV Timișoara (13.07.2023)