Parteneriatul în agricultură, marcat la a doua ediție ADAMA Friends in Business!
agrointeligenta.ro -ADAMA România a organizat în data de 13 iulie a doua ediție ADAMA Friends in Business, un eveniment anual, adresat partenerilor din întreaga țară, care își propune să sărbătorească parteneriatul și agribusiness-ul într-un cadru festiv. Evenimentul a cuprins o scurtă sesiune de prezentări susținute de reprezentanții ADAMA, urmată de o seară de socializare.
Cu această ocazie, Gabriela Vila, Director General ADAMA România și Republica Moldova și inițiatoarea seriei de întâlniri ADAMA Friends in Business, a reafirmat ambiția companiei de a fi prima alegere a partenerilor din România, fermieri și distribuitori, și angajamentul de a furniza acestora în mod constant produse inovatoare de protecție a plantelor, oferind totodată flexibilitate și simplitate în desfășurarea afacerilor.
“Strategia noastră de dezvoltare se uită spre contribuția pe care ADAMA o aduce partenerilor săi, spre creșterea sustenabilă și spre ambiția de a fi prima opțiune a clienților noștri. Iar ca să reușim acest lucru, am așezat strategia noastră pe patru piloni: conexiune puternică cu fermierii și distribuitorii, excelență în logistică, portofoliu optim de produse, respectiv inovare în formulare. Depunem toate eforturile pentru a aduce către fermieri produse inovative, sustenabile și superioare”, a explicat Gabriela Vila.
Gabriela Vila a făcut o scurtă trecere în revistă a istoricului companiei, a valorilor și misiunii asumate de ADAMA, marcând principalele cifre cheie ale companiei: locul 7 în topul global al companiilor de protecția plantelor, 5,6 mld $ vânzări de produse de protecția plantelor în 2022, vânzări în peste 100 de țări cu prezență directă în toate piețele agricole importante, peste 300 de substanțe active – bază pentru oferta diferențiată, 4 centre de excelență în cercetare și dezvoltare, 2 centre de producție complet integrate în Israel și China și 22 de facilități de sinteză și formulare.
Directorul General ADAMA România și Republica Moldova a invitat participanții să pună deoparte formalitatea și să spună “da” prieteniei în business. “Suntem convinși că parteneriatul nostru crește atunci când dincolo de cifre sunt oameni care se respectă și se susțin.”, a adăugat Gabriela Vila.
Tehnologiile de formulare, atuuri pentru crearea diferențierii pe piață
Prezent la eveniment, Renato Castagna, Head of Marketing & Product Strategy EAME ADAMA, a vorbit despre noua strategie a companiei la nivel global, care are ca fundament excelența în formulare și a precizat faptul că tehnologia de formulare vizează în principal optimizarea modului în care substanța activă își atinge ținta, iar aceste tehnologii pe care le lansează compania sunt atuuri pentru crearea diferențierii pe piață.
În acest context, oficialul ADAMA a prezentat tehnologia de formulare ASORBITAL®, dezvoltată de echipa de experți în formulări ADAMA din Israel, care asigură penetrarea optimă în frunzele cerealelor și permite o protecție îmbunătățită și de lungă durată. Produsele ADAMA care încorporează tehnologia ASORBITAL® vor fi disponibile în curând și pe piața din România.
“Tehnologia de formulare ASORBITAL® este un concept de formulare nou, patentat, care îmbunătățește activitatea substanței active Protioconazol, oferind o distribuție echilibrată, o mai bună absorbție în frunze și o excelentă translocare sistemică în frunze.”, a explicat Renato Castagna.
Dinamica pieței mondiale, parte din proces
Adrian Sâmbotin, Director Comercial ADAMA România, a vorbit despre flexibilitate si adaptabilitate, atributele celor care reușesc în business și în viață, într-o lume aflată în continuă mișcare. El a subliniat faptul că în ultimii 20 de ani s-au întregistrat schimbări masive în agricultură, inclusiv pe piața produselor de protecție a plantelor și în ponderea celor trei tipuri de produse care o compun – produse protejate prin patente, produse cu proprietate off-patent, respectiv produse ieșite de sub patent.
Adrian Sâmbotin a arătat faptul că, în prezent, companiile investesc mai puțin în dezvoltarea de noi substanțe active și mai mult în lansarea de produse complexe și eficiente, folosind produse libere de patent. În acest fel, fermierii beneficiază de un cost pe hectar mai bun.
“Urmând acest trend, noi, la ADAMA, suntem pregătiți să aducem pe piață și în fermele din România produse complexe, de înaltă calitate. Totul pentru a putea transforma anul care vine dintr-unul pe care îl privim cu scepticism, într-unul în care la momentul recoltatului să ne bucurăm de deciziile pe care le-am luat încă de la semănat.”, a conchis directorul comercial ADAMA România.
Agricultura, printre cele mai profitabile industrii din România
Invitatul special al evenimentului a fost analistul economic Iancu Guda, realizator al uneia dintre cele mai cunoscute emisiuni TV de educație financiară, vicepreședinte al Asociației Analiștilor Financiar-Bancari din România și director general al diviziei Credit Management Services al unei reputate companii de management al riscurilor.
În calitate de ambasador al programului de fidelizare ADAMA CASH+ lansat de companie anul acesta, Iancu Guda a vorbit despre macrotrenduri economice și impactul acestora asupra afacerilor, despre cele mai profitabile industrii din România, printre care și agricultura, dar și despre viteza și importanța cash flow-ului în agribusiness.
“Agricultura are un mare avantaj: este una dintre cele 5 cele mai profitabile industrii din România, alături de sănătate, IT, gaz și energie. Pe de altă parte, se confruntă cu o mare provocare, ce ține de durata ciclurilor, în condițiile în care trebuie respectați anumiți timpi, pentru că nu poți să accelerezi natura. În acest context, fermierii pot obține bani prin programul ADAMA CASH +, pe care îi pot folosi în afacerea pe care o dețin. Este o soluție pe care ADAMA a construit-o pentru fermieri într-un moment în care este nevoie de așa ceva: bani la schimb cu valoare.”, a afirmat analistul economic.