• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Sorin Grindeanu: Am acceptat ca navele ucrainene să se adăpostească pe malul românesc al Dunării

    Oana Timar -

    România a acceptat ca navele care transportă cereale din Ucraina să fie ”parcate” pe malul românesc al Dunării, fiind protejate în cest mod de atacurile forțelor rusești, a anunțat ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

    România continuă să sprijine Ucraina în demersurile sale de a valorifica producția națională de cereale și alte mărfuri agricole. Ministrul Tranporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că țara noastră a acceptat ca navele de cereale aparținând operatorilor ucraineni să fie acostate pe malul românesc pentru a fi la adăpost de atacurile rușilor.

    ”Au fost, e zonă de conflict, gândiţi-vă că s-au bombardat peste Dunăre. Am fost de acord ca în acea zonă, pe malul românesc să poată fi parcate, nu ştiu dacă e termenul potrivit, toate navele care nu au loc să intre în Reni sau Ismail. Dacă ar aştepta pe malul celălalt ar fi în pericol”, a spus Sorin Grindeanu ieri seară, luni – 2 octombrie, la Digi 24, potrivit G4media.ro.

    Vă reamintim că în ultima perioadă, atacurile rusești s-au întețit în zona Dunării, fiind vizată mai ales infrastructura agricolă.

    Cereale din Ucraina

    Noi măsuri pentru facilitarea transpoturilor de cereale din Ucraina

    Până în prezent, în România au avut loc două întâlniri importante, la Galați și la Constanța, la care au luta parte oficiali din Ucraina, România, Comisia Europeană și SUA, unde s-a discutat crearea unor noi facilități menite să ajute fermierii ucraineni să valorifice producția agricolă, în special cea de cereale, după ce acordul pentru coridorul de solidaritate a fost suspendat începând cu 17 iulie.

    Una dintre facilitățile agreate a fost introducerea unui sistem de lucru de 24 din 24 de ore în portul Sulina, alături de creșterea numărului de piloți și îmbunătățirea activității din portul Constanța unde vor fi luate ”câteva decizii legate de transbordarea ship to ship menite să crească cu 500.000 de tone capacitatea de transport”.

    Citiți și: Grindeanu: Creştem capacitatea de tranzit a cerealelor din Ucraina de la 2 milioane la 4 milioane tone


    Te-ar mai putea interesa

    Fermă închisă de DSVSA. Decizia a fost contestată în instanță Fungicidul Cuproxat Flowable învinge mana din culturile roșii, castraveți, ardei și vinete Canicula se extinde! Lista cu județele unde vor fi temperaturi foarte ridicate astăzi și mâine

    Ultimele știri

    Timac Agro – campanie în forță! Vaporul cu 18.000 de tone de Eurocereal 34 a ajuns în portul Constanța! Prețul grâului s-a prăbușit după noul raport USDA. Cât costă acum tona în portul Constanța Fermierii au depus proiecte de peste 550 de milioane de euro pentru investiții în irigații