• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Cele 4 învățături ale comisarului Cioloș pentru agricultura românească

    agrointeligenta.ro -

    Fostul comisar european pentru agricultură Dacian Cioloș a ocupat funcția de ministru agriculturii în trecut, însă, momentan, a declarat că nu intenționează să facă politică, ci mai mult să susțină un proiect politic în care crede. Referitor la sectorul agricol din România, Cioloș a făcut câteva recomandări privind ce ar trebui făcut pentru fermierii și fermele din România:

    1.Organizare și consultanță de business. ”Noi avem în prezent o puternică prezență a consultanță pe proiect, ceea ce s-a reflectat și în gradul mare de absorbție al fondurilor europene în agricultură”, a declarat Cioloș în cadrul Galei Top Agribusiness. Fostul comisar apreciază însă că sectorul agricol are nevoie de o strategie care să asigure o dezvoltare durabilă a ferlelor mijlocii, iar alături de o organizare teinică în agricultură, este nevoie și de consultanță de business. Cioloș crede că este nevoie de ” servicii de consultanță publică pentru fermierii care n-au acces la cea privată”.

    2.Cercetarea și inovarea vor da un nou elan UE și României. ”Acestea vor aduce mult mai mult decât subvențiile directe. Trebuie să reconectăm producția cu învățarea și cercetarea nu doar la nivel înalt, ci și la nivelul de jos”, apreciază Dacian Cioloș.

    3.Politică de promovare a produselor agroalimentare pe piața din UE și cea internațională. ”România are un potențial uriaș de export mai ales în afara Uniunii Europene”, consideră Cioloș, enumerând America de Sud, Asia și chiar Africa, continente care se dezvoltă rapid și cu care UE negociază acorduri comerciale în care capitolul dedicat agriculturii este consistent.

    4.Accent pe branding. Fostul comisar european pentru agricultură și dezvoltare rurală a declarat că producătorii români trebuie să pună accent pe producții de calitate, cu valoare adăugată, la care, prin branding, că lege calitatea de origine, de tradițiile și valorile românești foarte apreciate.



     


    Te-ar mai putea interesa

    Alertă meteo de vreme severă! Ploi și căderi de grindină până vineri dimineață Subvenții APIA 2024. Terenurile care primesc bani la hectar și cele care sunt scoase de la plată Ouăle maronii vor fi înlocuite în magazine de ouăle albe. Fenomenul, explicat de fermieri

    Ultimele știri

    Tehnologia Chemark Rom la rapiță pune bazele unor producții mari în Teleorman, la ferma Nutrelo Trei boli periculoase depistate în cultura sa de grâu de fermierul Georgian Corniță Se construiește o nouă fabrică ce va prelua lapte de la fermierii români