• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Cele 4 învățături ale comisarului Cioloș pentru agricultura românească

    agrointeligenta.ro -

    Fostul comisar european pentru agricultură Dacian Cioloș a ocupat funcția de ministru agriculturii în trecut, însă, momentan, a declarat că nu intenționează să facă politică, ci mai mult să susțină un proiect politic în care crede. Referitor la sectorul agricol din România, Cioloș a făcut câteva recomandări privind ce ar trebui făcut pentru fermierii și fermele din România:

    1.Organizare și consultanță de business. ”Noi avem în prezent o puternică prezență a consultanță pe proiect, ceea ce s-a reflectat și în gradul mare de absorbție al fondurilor europene în agricultură”, a declarat Cioloș în cadrul Galei Top Agribusiness. Fostul comisar apreciază însă că sectorul agricol are nevoie de o strategie care să asigure o dezvoltare durabilă a ferlelor mijlocii, iar alături de o organizare teinică în agricultură, este nevoie și de consultanță de business. Cioloș crede că este nevoie de ” servicii de consultanță publică pentru fermierii care n-au acces la cea privată”.

    2.Cercetarea și inovarea vor da un nou elan UE și României. ”Acestea vor aduce mult mai mult decât subvențiile directe. Trebuie să reconectăm producția cu învățarea și cercetarea nu doar la nivel înalt, ci și la nivelul de jos”, apreciază Dacian Cioloș.

    3.Politică de promovare a produselor agroalimentare pe piața din UE și cea internațională. ”România are un potențial uriaș de export mai ales în afara Uniunii Europene”, consideră Cioloș, enumerând America de Sud, Asia și chiar Africa, continente care se dezvoltă rapid și cu care UE negociază acorduri comerciale în care capitolul dedicat agriculturii este consistent.

    4.Accent pe branding. Fostul comisar european pentru agricultură și dezvoltare rurală a declarat că producătorii români trebuie să pună accent pe producții de calitate, cu valoare adăugată, la care, prin branding, că lege calitatea de origine, de tradițiile și valorile românești foarte apreciate.



     


    Te-ar mai putea interesa

    Când se plantează roșiile în grădină – calendar Furtuna Renata ajunge în România – sunt așteptate ploi, vijelii și temperaturi scăzute ANM a emis o alertă meteo de vijelii și averse torențiale în 18 județe până joi dimineață

    Ultimele știri

    Legea arendei a fost depusă din nou în Parlament pentru contracte de arendă pe minim 7 ani Creșterea mușcatelor – plantare, îngrijire, înmulțire Flori Mînzat: Vindem mieii sacrificați cu 50 de lei/kg, la poarta fermei