Drumurile intens circulate din Portul Constanța – astfaltate în următoarea perioadă
Violina Gorcinschi -Drumurile intens circulate de camioane din Portul Constanța vor fi asfaltate în următoarea perioadă. Lucrările, care vor viza mai multe drumuri importante din portul maritim, se vor desfășura pe o suprafață de 31.000 metri pătrați, pentru care se vor investi aproape 2 milioane de lei, fără TVA. Potrivit Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța (CNAPMC), lucrările vor fi finalizate până la începerea campaniei de recoltare.
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța va iniția, în următoarea perioadă, asfaltarea tuturor drumurilor cu trafic intens din Portul Constanța. Lucrările de asfaltare vor viza legăturile cu autostrada A4, inclusiv podul hobanat peste Canalul Dunăre-Marea Neagră şi pe partea de nord a portului, a relatat Adevărul.
Drumurile intens circulate de tiruri din Portul Constanța vor fi asfaltate
Cheltuielile totale pentru lucrări se ridică la 1,838 milioane de lei, fără TVA, sumă asigurată integral din sursele proprii ale companiei.
„Până la începerea campaniei agricole de recoltare, toate drumurile intens circulate din Portul Constanţa vor fi asfaltate”, a oferit asigurări CNAPMC, într-o postare pe Facebook.
Citește și: Porturile din România, modernizate cu 126 de milioane de euro. Ajutorul de stat, aprobat la Bruxelles
Potrivit sursei citate, 22 de sectoare de drum vor fi asfaltate, printre care se numără drumul dintre Poarta 7 şi Poarta 9, deteriorat de traficul de camioane, drumul care face legătura cu podul de la Poarta 5, drumul spre silozurile Anghel Saligny, accesul spre danele 43 şi 44, accesul la noua parcare de la rădăcina molului 3.
Proiectul, care totalizează mai mult de 31.000 metri pătraţi de suprafaţă asfaltată, se va desfășura pe durata a două luni, pentru ca toate drumurile să fie pregătite pentru afluxul de camioane determinat de viitoarea campanie agricolă.
„În prima fază a lucrărilor vor fi prioritare toate legăturile cu autostrada A4, apoi şantierele se vor muta spre nordul portului”, au mai precizat reprezentanţii CNAPMC.
Tot reprezentanții companiei au prezentat garanții că drumurile intens circulate din cadrul Portului Constanța vor fi gata până la startul campaniei agricole de recoltare.
Totodată, pe lângă drumuri, pentru Portul Constanța trebuie să se facă și alte investiții, fiind singurul port din tip zece porturi europene care nu este digitalizat, a spus Adina Vălean, comisarul european pentru transporturi.
Investiții în Portul Constanța pe fondul războiului din Ucraina
Reprezentanta executivului UE a afirmat, în cadrul unei întâlniri cu jurnalişti români la Strasbourg, că bombardarea porturilor Ucrainei de la Dunăre de către ruși a schimbat situaţia, în sensul că încărcarea cerealelor se face direct în vapoare, fără a mai fi utilizate infrastructuri portuare, precum facilităţile de depozitare.
Citește și: Ucraina cere ajutorul României în exportul de cereale. S-a propus o nouă rută pe Dunăre
„Asta pune o presiune pe un alt tip de operaţiuni portuare. Săptămâna trecută, informaţia pe care o aveam pe masă ca fiind urgentă era sufocarea portului Constanţa cu un număr de aproape 700 de barje care trebuie descărcate în vapoare. Deci presiunea creşte pe infrastructura românească. Constanţa trebuie să facă investiţii suplimentare. Şi nu pentru Ucraina, ci pentru că este singurul, de exemplu, care nu e digitalizat din primele zece porturi europene”, a explicat Vălean anul trecut, în cadrul întâlnirii cu jurnalişti români.