• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Ucraina cere ajutorul României în exportul de cereale. S-a propus o nouă rută pe Dunăre

    Violina Gorcinschi-Jitaru -

    Ucrainenii plănuiesc o nouă rută prin care să exporte cerealele ucrainene. Este vorba despre un traseu care presupune și colaborarea cu România. Barjele cu cereale ar urma să plece din portul Izmail din Ucraina, către portul Constanța și să își continue drumul pe Dunăre până în Germania. Această măsură este binevenită în contextul blocadei fermierilor la granița polono-ucraineană. În urma acestor evenimente, autoritățile ucrainene au constatat că România este mai „previzibilă”.

    Ucraina vrea să folosească o rută suplimentară pe Dunăre pentru creșterea exporturilor de cereale la nivelurile de dinainte de război, în special în contextul în care există și blocada impusă de Polonia, conform Bloomberg. Compania Danube Shipping Co. din Ucraina a construit deja a doua barjă de mare tonaj pentru transportul de cereale, potrivit Ministerului Infrastructurii din Ucraina.

    Românii, considerați mai „previzibili” pentru ucraineni (foto: euromaidanpress.com)

    Ucraina cere ajutorul România. Polonezii, mai „imprevizibili”

    Ruta de pe Dunăre a devenit esențială pentru exporturile ucrainene, după ce Rusia s-a retras din acordul de cereale de la Marea Neagră. Cu toate acestea, o cantitate importantă de mărfuri agricole sunt livrate și pe cale feroviară și rutieră prin UE, iar fermierii din Polonia țin blocată o rută importantă, a relatat stirileprotv.ro.

    „Planurile noastre pentru acest an sunt de a elimina toate obstacolele artificiale pentru exportatori și lucrăm la îmbunătățirea logisticii interne. Planificăm transportul de containere prin Dunărea superioară, deoarece România este mai previzibilă decât frontiera poloneză”, a declarat ministrul ucrainean al Infrastructurii, Oleksandr Kubrakov.

    Citește și: Ucraina vrea să interzică importurile de produse agricole din Polonia

    Potrivit ministrului, noua rută ar pleca din portul Izmail din Ucraina, către portul Constanța, continuând către porturile dunărene din Germania.

    Compania ucraineană Danube Shipping Co. a finalizat deja lucrările pentru o a doua barjă de mare tonaj pentru livrările de marfă, a declarat Ministerul Infrastructurii la începutul lunii februarie.

    Ieri, marți – 20 februarie, acțiunile fermierilor polonezi au agravat protestul din apropierea punctului de control de fortieră, Medyka-Shehyni. Manifestanții au blocat calea ferată și au vărsat cereale dintr-un tren de marfă pe șine, potrivit Ukrainska Pravda.

    Fermierii polonezi, care pune obstacole în traficul din apropierea punctelor de control de la granița polono-ucraineană, vor să continue acțiunea de protest timp de o lună – până în aprilie.

    Citește și: Cât grâu și porumb din Ucraina au intrat în fiecare lună în țară – cifrele oficiale

    S-a estimat că, în situația în care blocada de la granița polono-ucraineană nu va fi ridicată până la sfârșitul acestei luni, bugetul Ucrainei ar putea înregistra pierderi de până la 200 milioane de dolari.

    Compania ucraineană de transport maritim pe Dunăre începe să formeze caravane de containere pentru a facilita o rută logistică alternativă Dunăre, care să ocolească frontiera de vest blocată.


    Te-ar mai putea interesa

    Strategia pe orz – câștigătoare pentru fermierii români. Orzul a ajuns din urmă grâul la preț și are căutare la export Gabi Corodeanu: Vom recolta porumbul de Crăciun și Anul Nou. Prețul în zonă este de 65 de bani pe kilogram Arabia Saudită a cumpărat 300.000 de tone de grâu. Surse probabile: România și Rusia

    Ultimele știri

    Cadou pentru oieri de Sf. Nicolae: Certificat de omologare pentru Bucălaie, Bălă, Brează și Oacheșă Fertilizarea cu azot la desprimăvărare Producătorii de flori au plantat mușcatele: ”Scoatem investiția abia anul viitor, în primăvară”