Auchan aduce în prim plan importanța agriculturii regenerative și a decarbonizării la prima ediție Climate Supplier Event
Roxana Dobre -Prima ediție a Auchan Climate Supplier Event – Parteneri pentru decarbonizare 2030, organizată sub umbrela Climate Change Summit, a reunit peste 230 de parteneri, furnizori și angajați ai retailerului. Principalele teme abordate au fost măsurile de decarbonizare la nivel de business, atât a produselor, cât și a operațiunilor, importanța agriculturii regenerative, precum și evoluția strategiei de sustenabilitate prin Planul pentru Climat 2030 elaborat de Auchan.
Pe parcursul speech-urilor și panelurilor au fost împărtășite exemple de succes din industrie și practici privind reducerea emisiilor de CO2. Au fost discutate principalele provocări pe care partenerii și furnizorii le întâmpină în implementarea măsurilor de decarbonizare, soluțiile ce pot fi adoptate pentru ca un business să devină cât mai sustenabil, precum și mijloace de finanțare pentru decarbonizare.
Prima ediție a Auchan Climate Supplier Event – Parteneri pentru decarbonizare 2030
„Am organizat acest eveniment pentru a împărtăși partenerilor obiectivul nostru de a construi o ofertă de produse cu impact cât mai redus asupra mediului și să venim în sprijinul clienților de a face alegeri de consum responsabil. Ne propunem să consolidăm și să construim parteneriate puternice comerciale și de decarbonizare cu partenerii cu care împărtășim aceeași viziune privind schimbările climatice și sustenabilitatea. Ne dorim să oferim suportul necesar pentru a parcurge cât mai puțin provocator demersul de decarbonizare a business-urilor lor,” a subliniat Corina Dospinoiu-Imre, Director Sustenabilitate Auchan Retail România.
Climate Supplier Event – Parteneri pentru decarbonizare 2030:
Evenimentul a fost format dintr-o serie de sesiuni de prezentări și paneluri de discuții urmărind dezbateri cu privire la de ce, ce anume și cum se poate decarboniza un business și ce presupune o agricultură regenerativă. În panelul dedicat agriculturii regenerative, au participat Boualem Saidi, Senior Bayer Representative & Country Group Head România, Bulgaria și Republica Moldova, Bayer Crop Science, Mihaela Vasile, Market Lead România, Agreena, și Cătălin Andreica, Senior Milk Procurement & Quality Manager, Danone.
S-a discutat despre importanța utilizării responsabile a resurselor și a materiilor prime, necesitatea accelerării reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră, în contextul actual de urgență climatică, și a menținerii unei capacități ridicate a randamentelor agricole. De asemenea, au existat dezbateri despre beneficiile agriculturii regenerative, despre cum se poate crea un cadru inovativ și sustenabil care să integreze principiile ecologice și practicile agricole responsabile pentru a restabili și îmbunătăți sănătatea solului, biodiversitatea și performanța globală a ecosistemelor agricole, cum se pot obține produse care să nu conțină pesticide, dar și cum poate fi utilizate mai puține resurse în producție, astfel încât impactul asupra mediului să fie cât mai redus. Totodată, s-a discutat despre importanța inovației și a tehnologiei care pot să vină în sprijinul fermierilor, din ce în ce mai afectați de schimbările climatice, dar și oportunități și investiții necesare în sectorul agricol.
„Consider că business-ul și sustenabilitatea merg mână în mână și nu există viitor în business fără o strategie de sustenabilitate. Același lucru se aplică și în cazul unui fermier, care poate avea ca obiectiv de a produce cât de multă hrană este posibil, dar în același timp este necesar să protejeze și să conserve solul, apa și resursele pe care le folosește, atât pentru prezent cât și pentru viitoarele generații. Observăm tot mai multe condiții meteorologice extreme. În România avem secetă severă de ani de zile, așadar, agricultorii sunt și ei victimele schimbărilor climatice. Scopul lor este de a păstra pământul sănătos. Cel mai bun mod de a face acest lucru este de a se angaja în această călătorie a agriculturii regenerative”, a afirmat Boualem Saidi, Senior Bayer Representative & Country Group Head (Romania, Bulgaria and Moldova), Bayer Crop Science.
„Ne bucurăm să vedem că sunt fermieri care au înțeles cât de important este să aplice practici agricole care nu dăunează atât de mult mediului înconjurător sau solului, ceea ce le aduce un plus – prezervarea în primul rând a apei, reducerea gazelor cu efect de seră, printr-un consum redus de combustibil, dar și aplicarea cantității corecte de pesticid, care nu se mai pierde în natură printr-o aplicare precisă”, a completat Mihaela Vasile, Market Lead România, Agreena.
„Încurajăm și sprijinim fermierii parteneri să implementeze practici de agricultură sustenabilă, dar și tehnologie avansată, astfel încât să reducem emisiile de carbon și să obținem producții mai bune la hectar, promovând astfel cu toții o agricultură verde”, a subliniat Cătălin Andreica, Senior Milk Procurement & Quality Manager, Danone.
Liceul Teoretic „Grigore Moisil” din Tulcea a prezentat proiectul Organifera
Evenimentul a continuat cu o prezentare a proiectului Organifera a Liceului Teoretic „Grigore Moisil” din Tulcea, echipa care a primit un premiu special din partea Auchan în finala concursului de planuri de afaceri „Maratonul pentru Educație Antreprenorială” organizat de CONAF, Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin.
Elevele au avut ocazia să prezinte publicului produsele inovatoare care propun o alternativă naturală ce ajută la dezvoltarea plantelor, îngrășăminte naturale și soluții bio pentru combaterea dăunătorilor, aducându-și astfel contribuția la dezbaterile despre agricultura regenerativă.