• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Decizie majoră pe piața laptelui. Va avea impact și asupra fermelor de vaci din România

    Violina Gorcinschi-Jitaru -

    Schimbare majoră în acest an pe piața laptelui – doi mari producători vor fuziona, iar unui dintre acesta activează și pe piața din România. Este vorba despre FrieslandCampina și Milcobel, care au decis că, împreună, își vor întări poziția pe piață și își vor crește vânzările. Odată cu această schimbare, reprezentanții își propun dezvoltarea în diferite sectoare, precum producția de brânză și promovarea sustenabilității în afaceri.

    Producătorii de lactate FrieslandCampina și Milcobel urmează să fuzioneze, cu scopul de a crea o organizație puternică, orientată către viitor, au anunțat reprezentanții ambelor companii într-un comunicat de presă emis recent.

    FrieslandCampina și Milcobel – vânzări de peste 14 miliarde de euro (foto: agrarzeitung.de)

    FrieslandCampina și Milcobel vor fuziona în acest an

    Proiectul privind propunerea de fuziune a celor doi mari procesatori de lapte va fi gata în prima jumătate a acestui an, urmând să fie prezentată comitetelor de decizie ale ambelor companii. Totodată, procesul va trebui aprobat de autoritățile care protejează concurența de pe piață.

    Citește și: Un mare procesator de lapte anunță concedieri masive pentru a reduce costurile

    Potrivit reprezentanților companiilor, ambii parteneri de fuziune se completează perfect în ceea ce privește poziția de pe piață și portofoliul de produse. Cu puțin timp înainte de Crăciun, firmele au anunțat că fuziunea va oferi noi oportunități de creștere în sectoare precum brânza de consum, mozzarella, produse lactate precum și creșterea eficienței și know-how în domeniul sustenabilității.

    Pe baza datelor financiare combinate din 2023 ale FrieslandCampina și Milcobel, cu excepția Milcobel Ysco, care va fi vândută – fuziunea va genera vânzări anuale de peste 14 miliarde de euro. Cota de vânzări a FrieslandCampina a fost de 13 miliarde de euro, iar vânzările Milcobel au ajuns la 1,4 miliarde de euro.

    Fuziune între doi mari producători de lactate

    Citește și: Piața lactatelor – spre noi recorduri. Prețuri foarte mari la brânză și unt înainte de sărbători

    După fuziune, compania va opera în 30 de țări, oferind locuri de muncă pentru circa 22.000 de oameni în întreaga lume și va procesa aproximativ 10 milioane de tone de lapte crud. Laptele va fi colectat de la aproape 11.000 de ferme de lapte, deținute de aproximativ 16.000 de fermieri din Țările de Jos, Belgia, Germania și nordul Franței.

    FrieslandCampina este o companie olandeză ce reprezintă al treilea mare producător de lactate la nivel mondial, activând inclusiv în România cu mărcile Napolact, Campina și Dots și oferă o gamă largă de produse: lapte de consum, iaurt, brânză, unt și gustări pe bază de lapte.


    Te-ar mai putea interesa

    De ce se înmulțesc focarele de pestă porcină africană chiar înaintea Crăciunului. Explicația unui medic veterinar Investiția pe care ministrul Barbu o recomandă unui fermier cu trei hectare: ”Îi garantez că nu îi va părea rău” Fermă XXL, scoasă la vânzare. 900 de hectare de teren și efectiv de 100.000 de capete

    Ultimele știri

    Preşedintele a ignorat apelul fermierilor: Legea impozitelor, promulgatǎ. Taxǎ pe solarii, din ianuarie! Primele previziuni pentru prețul cerealelor în 2026. Presiune pe grâu și porumb, un pic de oxigen pentru rapiță Și fermierii francezi au declanșat protestele. Au ieșit în stradă și au blocat șosele pentru a-și apăra fermele