Cursă inedită în deșert. Tractorul Massey Ferguson, primul care a finalizat raliul Marocului


Cursă inedită în deșert. Acum câteva zile s-a încheiat cea de-a 10-a ediție aniversară a Provocării Morocco Desert, al doilea cel mai mare raliu off-road din lume. A fost o ediție specială pentru AGCO, deoarece traseul din acest an a fost finalizat și de un tractor Massey Ferguson 8S.205 Dyna E-Power, care a ieșit pe locul patru.
Anul acesta, traseul Morocco Desert Challenge a presupus 3.150 km de la Agadir la Saidia și a fost împărțit în opt etape care au traversat pitorescul, dar solicitantul pustiu deșertic al Marocului. Massey Ferguson 8S.205 a fost primul tractor care a finalizat raliul Marocului.
Cursă cu tractoare în deșert. Performanța tractorului Massey Ferguson 8S.205 Dyna E-Power
În competiție cu mașini și vehicule de teren, Massey Ferguson 8S.205 Dyna E-Power a devenit primul tractor care a finalizat Provocarea deșertului din Maroc cu un timp de 69 de ore, 35 de minute și 56 de secunde. De asemenea, trebuie menționat că nu numai că a terminat cursa, dar a ocupat locul patru la categoria camioane din opt echipe și locul 75 la general din 144 de participanți.
„Echipa a făcut o treabă fantastică pregătind tractorul pentru această aventură, ceea ce arată că MF 8S poate face față oricărui obstacol și poate performa eficient în orice mediu. Suntem încântați că tractorul nostru este primul care a finalizat această cursă solicitantă. Sinergia dintre client, dealer și marcă se reflectă în această realizare și este un exemplu minunat al modului în care o idee de client adusă dealerului poate deveni dealer-ul de succes”, a concluzionat Jôme Aubrion, director de marketing pentru Massey Ferguson Europa și Orientul Mijlociu.
Citește și: Grupul AGCO și SDF, parteneriat pentru producția de noi tractoare Massey Ferguson de până la 85 CP
Pregătirea tractorului standard Massey Ferguson 8S pentru competiția în deșert a fost parțial opera lui Gilles Küffer, directorul dealer-ului elvețian Küfferagri Sàrl. El spune că transformarea tractorului într-o mașină de curse a fost o provocare inginerească incredibilă.
„Acest proiect evidențiază abilitățile mecanicilor noștri și arată ce pot realiza acești profesioniști. A fost o aventură incredibilă – care combină resurse și abilități în jurul unui obiectiv comun – care a implicat nu numai șoferii, ci întreaga echipă de service, care a permis tractorului să pornească în călătoria sa în fiecare zi a raliului. Atenția și entuziasmul publicului au fost, de asemenea, o adevărată plăcere”, a spus Gilles.
La cârma unicului tractor MF s-au aflat fermierul elvețian Cédric Goumaz și Frédéric Drault.

Modificările tractorului MF pentru cursă au fost cruciale
Pregătirea menționată mai sus a tractorului Massey Ferguson 8S.205 (care au respectat reglementările de raliu și, în cele din urmă, au asigurat participarea la Morocco Desert Challenge 2025) implică, în primul rând, creșterea puterii motorului său AGCO Power de 7,4 litri la 400 CP și o viteză maximă de 75 km/h, echipându-l cu Michelin EvoBi0b7 V, EvoBi0bF cauciucuri în față și VF 710/70 R42 în spate, împreună cu un sistem central de umflare CTIS (permite umflarea sau dezumflarea în 3,5 minute și este o opțiune disponibilă la centrul de personalizare „MF By You” cu sediul în Beauvais, Franța), o cușcă de siguranță completă în jurul cabinei, două roți de rezervă montate în spate cu o rotație rapidă a combustibilului de 180 de secunde, rezervor, comenzi modificate, două scaune de raliu cu centuri, modificarea suspensiei punții față, înlocuirea geamurilor laterale cu cele din policarbonat și montarea oglinzilor și camerelor corespunzătoare.
Design-ul unic al Protect-U a fost util pentru echipaj
În căldura deșertului marocan, designul Protect-U, adică distanța caracteristică de 24 de centimetri între cabină și capota tractorului MF 8S, a fost de asemenea la îndemână și a funcționat perfect. Reduce transferul de căldură de la motor către interiorul cabinei și optimizează răcirea motorului deoarece, spre deosebire de soluțiile tradiționale, aerul este preluat mai degrabă din spate decât din fața motorului, asigurând aer curat în sistem și reducând sarcina pe filtrul de aer principal.
Un mediu de lucru adecvat pentru șoferi a fost asigurat și de cabina spațioasă în sine, cu o suprafață de sticlă de 6,6 m2 și un volum interior de 3,4 m3, care a fost suficient de mare pentru a găzdui cele două scaune de curse unul lângă celălalt, cu comenzi offset, și aer condiționat eficient cu până la 14 prize amplasate în locuri strategice.
Un rol important a jucat și cutia de viteze standard cu dublu ambreiaj Dyna E-Power, care a asigurat că roțile tractorului au folosite la putere maximă pe dunele de nisip fără întreruperi pentru schimbarea treptelor și a intervalului.
Citește și: Indienii de la TAFE se extind pe piața UE cu tractoare pentru micii fermieri
„Cutia de viteze a funcționat excepțional de bine, demonstrând o capacitate de reacție impresionantă. După peste 2.000 km de teste riguroase și peste 13 ore de schimbare continuă a treptelor, s-a dovedit demnă de a fi numită o adevărată cutie de viteze secvenţială de clasă sport”, a conchis echipajul tractorului de raliu Massey Ferguson 8S.