Oierul Nicolae Romoșan și-a triplat vânzările de brânză cu o investiție deșteaptă de 2.000 de euro


Automatul de brânzeturi este ideea care i-a crescut fermierului Nicolae Romoșan vânzările chiar și de trei ori, într-o perioadă când piața este în picaj direct. „Magazinul” este amplasat în comuna Vințu de Jos, județul Alba și este doar primul aparat în care a investit crescătorul de oi, planul acestuia fiind să extindă ideea în mai multe zone din județ.
Nicolae Romoșan este un tânăr fermier din localitatea Vințu de Jos, județul Alba, pentru care oieritul este o tradiție moștenită în familie. Fermierul crește 400 de ovine și de-a lungul timpului s-a specializat în prepararea brânzeturilor, atât de oaie cât și de vacă pentru care laptele este colectat de la fermierii din zonă, familia renunțând complet la bovine. După diverse metode de vânzare a produselor, fermierul a reușit în acest an să găsească soluția prin care poate vinde brânza direct din fermă, cu prețul de producător făcând o investiție de 2.000 euro într-un automat.
Citiți și: Povestea de succes a familiei Romoșan și a cașcavalului maturat de la Vințu de Jos

Investiția într-un automat prin care vinde brânza, soluția crescătorului Nicolae Romoșan de a crește vânzările
Crescătorul de ovine din județul Alba a declarat pentru Agrointeligența-AGROINTEL.RO că ideea de a investi într-un automat i-a venit din nevoie: vânzările scădeau și a trebuit să găsească o soluție.
”Ideea mi-a venit din cauza vânzărilor slabe din ultima perioadă, a scumpirilor care au venit și probabil or să mai vină. Și m-am gândit cum aș putea să vând mai ușor pentru mine dar să fie și mai simplu, atrăgător pentru clienți iar prețul să rămână unul mic, de producător”, ne-a spus fermierul.
Nicolae Romoșan ne-a precizat că încă din prima lună de la amplarea automatului, entuziasmul clienților s-a văzut direct în vânzările care au crescut și de trei ori comparativ cu varianta pe care fermierul mergea înainte și anume distribuirea către intermediari.
”Noi ne-am dorit și ca cumpărătorii să poată beneficia de prețul la prima mână cum s-ar zice, direct de la producător. Și sunt încântați că nu mai stau la coadă, aleg repede ce le place și ce își doresc și pot pleca mai departe mai drum. Și mai important, pot cumpăra la orice oră pentru că automatul este deschis în regim non-stop. Repet, noi ne-am dorit să putem oferi prețul direct de la noi pentru că știți că în magazin se mai adaugă adaos comercial, taxe, iar prețurile față de cele de fermă cresc și cu 30-40%. Mai mult, în magazine sunt zeci de sortimente de brânză iar noi ca mici producători ne pierdem cumva prin atâtea oferte, e greu ca omul să găsească fix brânza noastră. Eu când am pornit ideea am făcut și un minim de vânzare, care spre bucuria noastră a depășit cu trei ori estimarea făcută inițial ”, a mai explicat crescătorul de oi.
Citiți și: 10.000 de oameni la târgul de produse locale organizat de Agrointeligența la Carrefour Târgu Mureș!

Cât a costat și cum funcționează automatul lui Nicolae Romoșan
Investiția făcută de Nicolae Romoșan în automatul de brânză a fost de 2.000 euro, plus alte cheltuieli cu amenjarea spațiului.
”Automatul a fost achiziționat de aici din zonă și a costat 2.000 de euro, sumă la care s-au adăugat cheltuieli cu căsuța unde am amenajat spațiul. Am vrut să fie un loc frumos, atrăgător pentru clienți. Din primele reacții ideea a fost primită foarte bine, oamenii sunt foate încântați. Chiar merg printre clienți și mi-au spus că sunt foarte mulțumiți că nu mai sunt nevoiți să intre prin magazine și să caute produsele noastre, să stea la cozi sau să plătească în plus alte adaosuri”, a mai punctat Nicolae Romoșan.
Fermierul a dezvăluit și cum funcționează efectiv aparatul prin care clienții își pot cumpăra singuri faimoasele sale brânzeturi. ”Aparatul este înregistrat și avizat sanitar-veterinar, acest lucru este foarte important de punctat. Ca mod de funcționare este destul de simplu: în stânga clienții au afișată eticheta produsului cu valorile nutriționale, gramajul, prețul per bucată, prețul per kilogram. Ei își selectează produsul, achită și cam atât. Automatul funcționează ca și un frigider deci produsele sunt ținute la rece în permanență, în bune condiții”, a arătat crescătorul.
Produsele care se vând în prezent la automatul din str. Telman, Nr.29 B, comuna Vânțu de jos, județul Alba sunt: cașcaval simplu și afumat, maturat, cu condimente, telemenea de oaie, telemea de vacă, smântână, urdă și unt.
”Din păcate nu au încăput toate produsele pe care noi le procesăm, avem o gamă mai mare. Tipul acesta de automat are zece rânduri de expunere și noi avem cam 15-16 produse. Dar la automat am mers pe cele care se vând mai repede, care sunt mai cerute, știind și de la magazine ce caută. Am cerut și sugestii de la clienți și o să mai punem un automat în viitor și cu restul produselor și pe urmă urmează cumva să sortăm favoritele”, ne-a mai împărtășit fermierul.

Produsele sunt curate, 100% din lapte de oaie sau lapte de vacă
Crescătorul de ovine are în prezent o fermă de 400 de capete de oi, renunțând la creșterea vacilor.
”Efectivele nu le-am mai crescut, ne-am confruntat la Alba cu o secetă cruntă și o ducem greu cu animalele. Noi avem numai fermă de oi acum iar laptele de vacă îl colectăm de la o ferma de lângă Alba. Oi avem undeva la 400 de capete. Noi nu facem amestec, avem produse 100% din lapte de oaie sau produse 100% din lapte de vacă”, a mai punctat Nicolae Romoșan pentru Agrointeligența-AGROINTEL.RO.
Fermierul a mai spus că are în plan să extindă ideea cu automatele de brânză, în mai multe zone din județ și chiar în alte județe dacă va fi cerere. ”Deocamdată ne gândim să extindem aici local, pentru că există cerere și aici zilnic reînnoim stocul deci fluxul de cumpărători este unul bun. Și la ce am discutat cu oamenii, și am văzut și sugestiile din comentarii, că ar fi bun unul și în Cugir, Sebeș, Alba, etc. Dacă există cerere mare desigur că am vrea să fim prezenți și în alte județe dar acolo ne-ar trebui ceva cumpărători. Vom vedea pe viitor și noi cred că probabil acest tip de vânzare va deveni unul foarte utilizat pentru că permite producătorilor să își vadă de animale, procesare, etc. iar cumpărători au certitudinea că primesc produsele direct din ferme. Și, de ce nu, ar trebui poate pe viitor ca astfel de investiții să fie luate în considerare și la alocările din fonduri europene”, a conchis fermierul.