Șeful ANCPI anunță că proprietarii pot cere online corectarea erorilor la înscrierea în cartea funciară


Directorul general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), Laurențiu-Alexandru Blaga, a anunțat că se continuă procesul de digitalizare al activității instituției pe care o conduce. Astfel, s-a reușit extinderea accesului cetățenilor, persoanelor juridice și a instituțiilor publice în platforma MyEterra, începând cu luna octombrie. Aceștia vor putea transmite online cereri de prestare a mai multor categorii de servicii, printre care notarea sau radierea din cartea funciară.
Conducerea ANCPI a explicat, într-un mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a directorului general Laurențiu-Alexandru Blaga, că, în prezent, notarii și persoanele fizice autorizate depun online cereri de înscriere pentru actele juridice/documentațiile cadastrale pe care le întocmesc.
Citiți și: ANCPI: Cadastru gratuit pentru terenurile care primesc subvenții APIA
Cetățenii vor putea depune cereri online pentru mai multe tipuri de servicii ANCPI
Astfel, cetățenii vor putea depune cereri online de acum pentru servicii precum notarea sau radierea din carteafunciară a autorizației de construire, antecontractului, locațiunii, comodatului etc, dar și pentru alte servicii.
”Continuăm digitalizarea activității ANCPI prin extinderea accesului cetățenilor, persoanelor juridice și a instituțiilor publice în platforma MyEterra, începând cu luna octombrie. Aceștia vor putea transmite online cereri de prestare a mai multor categorii de servicii.
În prezent, notarii și persoanele fizice autorizate depun online cereri de înscriere pentru actele juridice/documentațiile cadastrale pe care le întocmesc.
Cu excepția serviciilor care vizează operațiuni de carte funciară efectuate în baza actelor prin care se transferă, se constituie, se modifică sau se sting drepturi reale care se înscriu în cartea funciară doar la solicitarea notarului public, căruia îi revine această obligație legală potrivit art. 35 alin. (1) din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, cetățenii vor putea depune cereri online pentru servicii precum:
- Notarea sau radierea din cartea funciară a autorizației de construire, antecontractului, locațiunii, comodatului etc.
- Îndreptarea erorilor materiale produse cu ocazia înscrierilor în cartea funciară.
- Actualizare anumitor informaţii tehnice care nu presupun întocmirea unei documentații cadastrale precum notarea adresei administrative, radierea construcției/construcțiilor, trecerea din extravilan în intravilan.
- Certificat de sarcini, copii certificate ale documentelor din arhivă, certificat privind identificarea numărului topografic, cadastral şi de carte funciară după numele/denumirea proprietarului, copii de carte funciară”, a transmis Laurențiu-Alexandru Blaga.
Cetățenii vor fi scutiți de deplasarea la ghișee și de timpul de interacțiune cu autoritățile
Directorul ANCPI a mai arătat că solicitările pot fi transmise doar dacă persoanele și-au creat anterior un cont în aplicația MyEterra.
”Pentru a transmite solicitările online este necesară existența unui cont în aplicația MyEterra. Astfel cetățenii vor fi scutiți de deplasarea la ghișee și de timpul de interacțiune cu autoritățile. Este o nouă etapă în procesul de îmbunătățire a calității serviciilor oferite, după eliberarea, gratuit pentru proprietari, la ghișeu și online, a extraselor de carte funciară și a celor de plan cadastral și după acordarea accesului primăriilor și consiliilor județene în platforma MyEterra pentru a obține gratuit, online, aceste extrase, necesare în soluționarea solicitărilor de acte administrative, precum autorizații de construire, certificate de urbanism etc”, a notat Directorul general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), Laurențiu-Alexandru Blaga.