• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Cinci familii din comuna Ciceu-Mihăiești au început să livreze, prin cooperativă, fructe românești către Carrefour

    Violina Gorcinschi-Jitaru -

    Programul Grădina Noastră Carrefour se extinde: fructe românești din comuna Ciceu-Mihăiești. Carrefour România anunță extinderea programului original, Grădina Noastră cu noi produse românești la raft. O nouă cooperativă situată în comuna Ciceu-Mihăiești, județul Bistrița-Năsăud, se alătură programului. Formată din cinci familii de producători cu o lungă experiență agricolă, cooperativa cultivă prune, mere și cireșe pe o suprafață de 100 de hectare de livadă.

    Integrarea acestei cooperative în rețeaua Carrefour asigură aprovizionarea magazinelor din întreaga țară cu fructe românești proaspete, livrate rapid, direct din livadă. Produsele sunt recoltate și ambalate în aceeași zi, urmând apoi să fie livrate în depozite și dispuse pe rafturile magazinelor Carrefour la nivel național.

    Produsele cooperativei sunt disponibile din luna iunie până în luna martie, ținând cont de sezonul de producție. De asemenea, pentru a menține prospețimea fructelor și pentru a putea extinde perioada de disponibilitate, acestea sunt păstrate în celule speciale de depozitare, permițând extinderea perioadei de livrare până la cinci–șase luni.

    Fructe românești din comuna Ciceu-Mihăiești în Grădina Noastră Carrefour

    Creată la inițiativa Carrefour, Cooperativa Grădina Noastră din Ciceu-Mihăiești este formată din cinci agricultori, specializați în cultivarea fructelor precum cireșe, mere și prune. Cooperativa dispune de un teren de 100 de hectare de livadă, și estimează o capacitate de producție anuală de peste 1.700 tone de fructe. Până acum, au fost livrate deja peste 100 tone de prune și 20 de tone de mere, demonstrând capacitățile de producție ale producătorilor.

    „Extinderea programului Grădina Noastră în Ciceu-Mihăiești confirmă direcția pe care ne-am asumat-o: aceea de a construi parteneriate solide cu fermierii români și de a sprijini dezvoltarea agriculturii locale. Această cooperativă este un exemplu de dedicare – o comunitate de producători cu o lungă tradiție în cultivarea fructelor românești și care împărtășește cu noi aceleași valori legate de calitate, prospețime și respect față de consumator. Prin acest parteneriat, contribuim la păstrarea unei tradiții și la sustenabilitatea unui model economic local, care merită încurajat și dus mai departe”, declară Jagoda Zientara, Director Comercial și Aprovizionare și membru în Comitetul Executiv Carrefour România.

    „Integrarea unei noi cooperative în programul Grădina Noastră este rezultatul unei colaborări directe și transparente cu producătorii locali, în care fermierii români devin parte activă din lanțul nostru de aprovizionare. Astfel, construim relații solide bazate pe colaborare și le oferim producătorilor români acces la o piață de desfacere stabilă, sprijin și oportunități reale de dezvoltare. Ne dorim să continuăm dezvoltarea acestei rețele și să identificăm fermieri care împărtășesc aceleași standarde de calitate, responsabilitate și respect față de consumator”, declară Radu Gherman, Buying Director Ultra-Fresh Carrefour România.

    Citește și: Carrefour România a lansat prima cooperativă bio parte din programul Grădina Noastră

    „Avem o lungă colaborare cu Carrefour, care a început prin livrarea merelor în magazinele retailerului. Mai departe, parteneriatul a continuat să evolueze, astfel că în 2019 am început să livrăm prune și mere sub eticheta Filiera Calității Carrefour, un program care garantează cele mai înalte standarde de calitate. Pentru noi, a fost un pas important, pentru că am renunțat complet la erbicide, am pus accent pe trasabilitate și pe o agricultură responsabilă, iar rezultatul se vede în produsele curate. Acum, ne bucurăm să extindem această colaborare alături de încă 4 parteneri într-o nouă cooperativă în programul Grădina Noastră. Este un pas firesc, prin care ne dorim să aducem produsele noastre și mai aproape de români”, adaugă Aurel Onigaș, reprezentant al cooperativei Grădina Noastră din Ciceu-Mihăiești.

    Programul Grădina Noastră va reuni până la finalul anului 14 cooperative partenere, cu aproximativ 390 de familii de producători parteneri. Oferta acestora este completată de alte 18 cooperative partenere la nivel național ce activează sub brandul propriu. Printr-o rețea strânsă de parteneriate cu producători locali, Carrefour își consolidează inițiativa Act For Food, care promovează accesul la o alimentație sănătoasă, locală și sustenabilă. Astfel, Carrefour sprijină agricultura românească, contribuie la reducerea distanței dintre fermier și consumator și oferă clienților produse proaspete, cultivate responsabil.

    În 2024, programul Grădina Noastră a generat vânzări de 35 de milioane de unități. Mai mult, 47% din totalul generat de produsele românești s-a realizat prin intermediul cooperativelor din Grădina Noastră. De la începutul anului 2025 până în prezent, producătorii Grădina Noastră au furnizat 26,5 milioane unități de vânzare în magazinele Carrefour.

    Carrefour, un univers de posibilități pentru consumatorii români

    Carrefour România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Primul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO, Glovo, Wolt și Bolt Food sau pe baza comenzii pe www.carrefour.ro.

    Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la peste 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024, 2025) pentru aproximativ 17.000 de angajați.

    Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.

    Citește și: Micii artizani, acum pe marile rafturi într-un nou proiect Carrefour România

    Unul dintre cei mai mari angajatori din România, cu o echipă de aproximativ 17.000 de oameni, companiile aparținând Grupului Carrefour în România fac parte din categoria celor ce contribuie semnificativ prin impozitele și taxele datorate către stat. Astfel, în 2024, Carrefour a plătit la bugetul de stat prin toate companiile prin care este prezent pe piața locală (Carrefour Romania S.A., România HypermarcheS.A., Supeco Investment SRL și Columbus Active SRL) impozite și taxe de aproape un miliard de lei, în creștere cu peste 20% față de 2023.

    Carrefour România operează în România prin trei entități juridice principale: Carrefour România S.A., Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.


    Te-ar mai putea interesa

    ”Bătaie” la o licitație organizată pentru un tractor U650 fabricat în 2005 Salariul oferit unui inginer zootehnist proaspăt ieșit de pe băncile facultății DNA: Un primar și-a dat propriei asociații pășune cu preț redus și o prelungire de contract cu încă 10 ani

    Ultimele știri

    Avans APIA 2025. Fermele care primesc 112 euro pe cap de animal Florin Barbu, mesaj ferm transmis comisarului Hansen: Agricultura are nevoie de un buget „suficient și corespunzător” Se așteaptă scumpiri mari la îngrășăminte în 2026. Prețurile, suportate de fermieri