ARC a semnat un protocol de colaborare cu InfoCons: Call-center pentru consumatorii de preparate din carne și grup de lucru pentru problemele de etichetare
Gabriela Gimbășanu -Asociația Română a Cărnii și Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor InfoCons au semnat un protocol prin care au pus bazele unui Centru Național de Consiliere și Consultanță pentru a veni în sprijinul consumatorului român, pentru soluționarea problemelor pe care acesta le întâmpină cu produsele și preparatele din carne. Acest centru va fi funcțional începând cu 1 iunie.
Scopul principal al acordului dintre ARC și Infocons este de a scurta circuitul de comunicare, astfel încât să fie înlesnit dialogul direct al consumatorilor cu producătorii, adică cu membrii ai Asociației Române a Cărnii.
“Am hotărât să creăm un Centru Național de Consiliere și Consultanță a consumatorilor în domeniul produselor și preparatelor din carne. În acest sens am creat un call center – va fi un număr de telefon scurt, cu tarif normal, prin care consumatorii noștri vor putea fi informați cum să facă o reclamație, unde se pot adresa și cum le va fi soluționată problemă. Acest centru va funcționa zilnic între orele 8:30 și 17:30, interval oral în care cineva va răspunde la telefon. Consilierea se va face între producător și consumator. După ora 17:30 va fi un robot care va înregistra toate datele. Noi sperăm că în felul acesta consumatorul să capete o încredere mult mai mare în industria serioasă a cărnii și să fie sigur că problemele sale vor fi rezolvate. Practic, pentru prima dată, cineva îi va răspunde la reclamația făcută și, în premieră, îi va oferi și o soluție de rezolvarea a problemei pe care o semnalează”, a declarat Radu Timiș, președintele Asociației Române a Cărnii.
Parteneriat a fost semnat ieri, 18 mai, și este fundația unei colaborări pe termen lung între cele două asociații, având ca principală misiune creșterea încrederii consumatorilor în produsele și preparatele românești din carne. “Este o zi istorică. Este pentru prima dată în istoria post-decembristă când mișcarea de protecție a consumatorilor și zona de industrie a cărnii stau la aceași masă din perspectiva unui parteneriat. Din păcate, pe rafturile magazinelor din România produsul românesc a ajuns să fie o excepție. Eu cred că produsele românești trebuie să fie o normalitate. Măsurile cumulative de reducerea a TVA-ului, campania “Cere bonul fiscal!” pe care am lansat-o acum șapte ani, loteria bonurilor fiscale și încununate cu acest protocol semnat cu ARC trebuie să ne aducă în rafturi produse mai calitative. Un consumator trebuie să aibă accesul la informație, educație și produse la un nivel de calitate mult mai bun. Sper să ne revedem peste un an, pe 18 mai 2016 și să vă prezentăm rezultatele acestui parteneriat”, a spus Sorin Mierlea, președintele Asociației Naționale pentru protecția Consumatorilor InfoCons.
În baza parteneriatului semnat între ARC și Infocons se va constitui și un grup de lucru care va dezbate problemele legate de etichetarea produselor și preparatelor din carne. “Acest grup de lucru va avea întâlniri lunare și în cadrul căruia se vor reuni, pe lângă reprezentanți ai industriei cărnii, ai Protecției Consumatorilor, ai consumatorilor și reprezentanți ai autorităților publice cu rol de îndrumare și control și cei cu putere legislativă. În cadrul grupului de lucru se vor dezbate propunerile legislative privind etichetarea produselor și alte aspecte semnalate de consumatori”, a precizat Vladimir Mânăstireanu, director executiv al Asociației Române a Cărnii.