• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Ministrul agriculturii le dă dreptate fermierilor: ”Prețul de comercializare al laptelui este foarte mic”

    Gabriela Gimbășanu -

    Amplul materialul publicat zilele trecute de Agrointeligența despre prețul mic pe care îl obțin crescătorii de vaci de lapte de la fabricile de procesare l-a determinat pe ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale să pună creionul pe hârtie și să analizeze situația din teren.

    După o analiză fundamentată, Daniel Constantin este de acord cu fermierii, considerând că aceștia, sunt foarte dezavantajați în negocierile cu marile fabrici procesatoare, de cele mai multe ori primesc de la aceștia un preț pe litrul de lapte mult sub costurile de producție.

    Citiți și: Lista neagră a procesatorilor de lapte: Cu cât pleacă litrul de la poarta fermei și de ce statisticile nu pot ilustra drama micului crescător de bovine

    “Producătorii de lapte spun că nu au foarte mare putere de negociere cu centrele de colectare și, mai departe, cu procesatorii. Nu au putere de negociere pentru că nu sunt asociați și nu comercializează în comun produsele lor. Am făcut un calcul în aceste zile și din păcate au dreptate: prețul de comercializare al laptelui este foarte mic. Statul a venit cu forme de sprijin și, astăzi, peste costul de producție cu care se comercializează laptele respectiv, statul vine, prin fonduri europene sau de la bugetul de stat cu un sprijin de peste 60% din prețul de achiziție al unui litru de lapte”, a vorbit şeful de la MADR, despre situaţia extrem de delicată a crescătorilor de bovine de lapte.

    Soluţia: comercializarea în comun a producției

    Pentru a-și spori puterea de negociere în relația cu marii procesatori din industria laptelui, fermerii care dețin mici explotații trebuie să se asocieze. “Ceea ce trebuie făcut acum prin politici publice sau voință personală este să comercializăm în comun producţia în aşa fel încât să creștem puterea de negociere în fața celor care procesează sau a celor care comercializează producția respectivă. În afară de aceste măsuri de sprijin pentru sectorul de lapte, trebuie să acordăm o atenție sporită produselor tradiționale și produselor care au denumire protejată la nivel european. Începând din acest an avem și produsul montan pe care încercăm să-l promovăm”, ne-a spus Daniel Constantin despre soluţia pe care el o vede în rezolvarea acestei probleme.



     


    Te-ar mai putea interesa

    Prețul grâului și porumbului de pe stoc și din noua recoltă în portul Constanța Drumurile intens circulate din Portul Constanța – astfaltate în următoarea perioadă Cine profită de prețul mic al cerealelor. Achiziții masive de porumb și orz în ultimele săptămâni

    Ultimele știri

    Programul Tomata – schimbare majoră: Fermierii vor primi o subvenție pentru fiecare solar La 10 ani de la lansarea brandului ADAMA, compania omologhează 5 produse noi în România Un oier trage semnalul de alarmă: Samsari care iau mieii măsluiesc cântarele cu telecomanda!