Bulgarii şi-au infiltrat iaurtul până şi în sushi japonez
agrointeligenta.ro -Iaurtul bulgăresc a devenit ingredientul „oaspete” al unui nou sortiment de sushi în viziunea maestrei în arta culinară asiatică, Kaorun din Japonia. Prezentarea creaţiei a fost făcută în cadrul Festivalului Iaurtului, care s-a desfăşurat la finele lunii iulie în localitatea Razgrad din nord estul Bulgariei.
Kaorun, o vedetă a cooking showurilor de televiziune din Japonia, a fost însoţită de echipele a două posturi de televiziune din ţara sa, care au realizat materiale referitoare atât la prestaţia conaţionalei lor cât şi la activităţile incluse în festival.
Demonstraţia de ethno-fusion cooking a niponei a fost „noutatea” celei de a unsprezecea ediţii a Festivalului Iaurtului, eveniment anual prin care producătorii bulgari de iaurt şi autorităţile de la Sofia susţin promovarea acestui produs tradiţional din ţara lor, binecunoscut peste hotare, în vederea impulsionării vânzărilor pe pieţele internaţionale.
În componenta economică a Festivalului Iaurtului au participat companii producătoare şi distribuitoare de iaurt bulgăresc, precum şi mici producători tradiţionali de iaurt.
Momentul stabilit de organizatori, la finele lui iulie, a fost cum nu se poate mai bine ales pentru a face ca printre vizitatorii Festivalului să se numere şi foarte mulţi turişti străini veniţi pe litoralul bulgăresc. Festivalul este inclus în circuitele turistice oferite de operatori. De asemenea, iaurtul bulgaresc este inclus în menu-urile hotelurilor din întreaga ţară.
În Japonia, iaurtul provenit din Bulgaria – considerată ţara de origine a acestui aliment – ocupă 60% din piaţa de profil.