Forumul Syngenta pentru Legumicultură: Cât de mult se investește pentru obținerea unui soi sau hibrid rezistent, gustos și productiv?
Roxana Dobre -Circa 130 de legumicultori și fitofarmaciști din toată țara au participat săptămâna aceasta la cea de-a treia ediție a Forumului pentru Legumicultură, eveniment organizat la Brașov de către compania Syngenta.
Inițiat în 2013, forumul reunește specialiști ai companiei din țară dar și de peste hotare, precum și clienți Syngenta. Astfel, în cadrul evenimentului, legumicultorii au putut asista la o trecere în revistă ale produselor nou înregistrate în 2015 și au primit de la reprezentanții companiei răspunsurile la diverse probleme cu care se confruntă frecvent în activitatea lor agricolă.
Adaptarea la condițiile climatice, regulă de aur pentru specialiștii Syngenta
Andrei Măruțescu, director de comunicare al companiei Syngenta România ne-a explicat că pentru a veni în întâmpinarea nevoilor legumicultorilor trebuie avută în vedere mai ales adaptarea produselor și tehnologiilor la condițiile climatice și la nevoile fermierilor din fiecare zonă.
“În primul rând suntem o companie bazată pe cercetare și dezvoltare, alocând pentru această activitate un buget de 1,5 miliarde de dolari, adică 9 % din tot ce înseamnă cifra noastră de afaceri. Mai mult, suntem axați pe toate cele trei componente ale cercetării, plecând de la chimie, trecând la partea de ameliorare și cea de genetică și chiar în cadrul forumului le-am prezentat legumicultorilor ultimele soluții pe partea de pepeni și varză. Aș sublinia rezultatele și munca noastră pe partea de chimie, de protecție a plantelor care reprezintă peste 70 % din business-ul nostru, Syngenta fiind una dintre marile companii care se ocupă de partea de chimie. Și nu îl ultimul rând, aș menționa și partea de caractere inovative, cea de modificare genetică”, ne-a explicat specialistul.
În afară de a crea o platformă de dialog cu fermierii, Forumul pentru Legumicultură este și un prilej prin care Syngenta reușește să comunice direct și cu fitofarmaciștii, cei care distribuie produsele și care trebuie să le cunoască toate secretele. “Scopul acestor evenimente este să le transferăm fermierilor cunoștințele necesare prin intermediul specialiștilor noștri. Venim cu ultimele soluții inovative din domeniu. Și nu în ultimul rând, la finalul evenimentelor noastre, fie că vorbim de legumicultură, pomicultură sau cultură mare, noi primim un feedback de la partenerii noștri și astfel aflăm ce probleme au și mai ales ce doresc să afle sau ce așteptări au de la noi”, ne-a mai spus Andrei Măruțescu.
Ce își doresc legumicultorii de la produsele noi de pe piață
Compania Syngenta dorește să vină în sprijinul fermierilor cu produse personalizate după nevoile și cererile lor locale pentru că niciodată un soi sau un hibrid nu se va comporta identic dacă este cultivat în zone geografice diferite cum ar fi sudul sau nordul țării. Și atunci ce caută mai exact legumicultorii?
“Ei caută în primul rând un produs sănătos, de calitate, care este și aspectuos dar și cu un gust foarte bun. Bineînțeles că nici productivitatea nu este lăsată pe ultimul loc pentru că este foarte important să se obțină și un profit bun la hectar. Tendința anului 2015 și spre care mergem și în continuare este să avem acele produse de calitate cu care să putem fi competitivi și la export pentru că fermierul nostru concurează și cu alte piețe la nivel european”, ne-a mai explicat specialistul.
Foto: Facebook.com/Yorgos Kontosfyris