• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Cine spune că legea supermarketurilor nu e bună, e vândut străinilor, nu merită numit român…

    Vlad Macovei -

    …cam așa ar trebui să spun eu acum dacă ar fi să aplic aceeași rețetă de comunicare cu cea aplicată de supermarketuri în încercarea de a bloca legea ce tocmai a fost promulgată de președintele Iohannis. Dacă susții legea, ești naționalist de cea mai joasă speță, nu crezi în principiile europene. Cam așa am fost zugrăviți, în toată perioadă în care Agrointeligența și subsemnatul au susținut cu argumente necesitatea unei reglementări care să pună pe picior de egalitate producătorul român agroalimentar cu produsele din import.

    Mă voi limita doar la a zice că am văzut cea mai ineficientă campanie de comunicare pe care am întâlnit-o în 20 de ani de presă: dacă legea se promulgă, mâncarea se va scumpi, vom fi obligați să cumpărăm doar produse românești stricate, supermarketurile vor fugi din țară, cine ține cu agricultura românească este un paria al economiei de piață. Și lista poate continua. Prost comunicată unor români care, totuși, nu sunt proști!

    În cele ce urmează voi prezenta, pe puncte, de ce consider că această lege este foarte bună și voi încerca să demontez toate neadevărurile vehiculate, unele dintre acestea lovite de o fantastică rea-voință manipulatorie.

    1. Modificările legislative se referă DOAR la produsele PROASPETE (legume, fructe, lapte, brânzeturi, carne proaspătă, ouă, miere, pâine și produse de panificație) și DOAR ÎN SEZON.
    2. Procentul de 51% ar trebui să se refere (Guvernul urmează să dea normele de aplicare) la suprafața de expunere, DOAR la produsele PROASPETE și DOAR ÎN SEZON. Prin urmare la o roșie din import, veți găsi lângă și o roșie românească. Daca roșia de import se cumpără este înlocuită tot cu o roșie din import
    3. Prețul de la raft va fi rezultatul unui proces simplu de alcătuire, așa cum trebuie într-o economie de piață: preț de achiziție plus adaos comercial plus TVA
    4. Factura plătită în șapte zile se referă DOAR la produsele PROASPETE, care în general au un termen de valabilitate comparabil cu acest interval de timp, în unele cazuri chiar mai scurt. Dacă fermierul livrează cireșe care se vând în trei zile, de ce să nu fie plătit la șapte zile? De ce la 90 de zile? De ce fermierul român să crediteze supermarketul? Nu ar trebui invers? Nu așa se laudă supermarketurile acum pe ultima sută de metri că ei iubesc și sprijină producătorul autohton? Luați dragoste, de aici!
    5. Lanțul scurt de producție. O găselniță foarte bună, bravo! Dacă lanțul scurt de producție vizează o zonă trans-frontalieră, să se aplice doar dacă țara respectivă are o legislație similară. Simplu, nu? În plus, toți care astăzi reclamă că noua lege nu precizează explicit ”produse românești” omit să spună public că au participat la dezbaterea actului normativ și acesta este cel mai bun compromis și că altă soluție nici nu există.
    6. Legea nu afectează în niciun fel drepturile consumatorilor. Cei care doresc să cumpere produse din import vor găsi EXACT ACELEAȘI PRODUSE. Singura diferență este că cei care vor dori să aibă garanția că vor găsi întotdeauna ȘI produse proaspete românești, la prețuri corecte și pentru producător, și pentru supermarket, și pentru consumator
    7. Prețurile nu se vor majora decât dacă supermarketurile vor face asta intenționat, ca răzbunare pentru promulgarea legii. Eu nu cred că se va întâmpla asta. Dacă totuși prin absurd, supermarketurile vor intra în zona irațională, fermierii ne asigură că există suficient bălegar în dotare pentru a fi răsturnat prin parcările retailerilor. La fel cum s-a întâmplat în Franța. O țară europeană, nu?
    8. Companiile multinaționale vor rămâne pe loc, nu va pleca nimeni. Nu pleacă câinele bătrân de la măcelărie, chiar dacă osul e mai mic și mai greu de obținut. Așa că faceți abstracție de mrrrr! sau ham-ham! Prin urmare, tot de la supermarket ne vom face cumpărăturile, civilizat și european.
    9. Se deschide o discuție extrem de importantă și de utilă atât pentru consumator cât și pentru agricultură și industria alimentară. Ce se întâmpla cu brandul privat? Este vreun pui de concurență neloială? E bine ca retailerul să fie și producător și comerciant? Vor urma discuții interesante, de abia aștept strategia de comunicare a supermarketurilor!
    10. Scăpați de emoțiile inerente așteptării unei decizii de importanță majoră pentru agricultura și industria alimentară românească, ne putem concentra acum, pe termen scurt, asupra legii etichetării laptelui, o lege care, de asemenea, a fost promulgată. Vom vedea cum se aplică, pas cu pas. O lege, iarăși, extrem de importantă.


    Te-ar mai putea interesa

    Rabla pentru tractoare – ghid final. Condiții, acte necesare, procedură de înscriere Ce putem planta lângă sau sub un nuc Plata despăgubirilor de secetă – informații de ultimă oră pentru fermieri

    Ultimele știri

    Fragedo, brandul de carne numărul 1 pentru copii: alegerea părinților pentru calitate și siguranță, 6 ani la rând Ucraina: 200.000 de fermieri în armată și terenuri agricole confiscate ANSVSA – 20 de ani de activitate. Adrian Chesnoiu: Autoritatea este esențială pentru sănătatea populației!