• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Radu Timiș, Cris-Tim: Produsele românești nu au loc în magazine. Marile concerce străine au cumpărat raftul!

    Gabriela Gimbășanu -

    Producătorii români nu au loc pe rafturile marilor magazine! Piața este sufocată de importuri masive, dar și de marii jucători – de multinaționale, fenomen resimțit în mod special de jucătorii mici și mijlocii care nu pot intra cu produsele lor în rețelele de supermarketuri. 

    Investițiile masive, dar și infuzia de capital străin au permis companiilor mari de lactate care activează pe piața românească să cumpere efectiv raftul. Afirmația îi aparține lui Radu Timiș, președintele Cris-Tim, cel care încearcă de câțiva ani să aduc în marile magazine lactatele Mugura, 1005 naturale, obținute din laptele produs în propria fermă.

    ”În special în zona industriei laptelui este o mare problemă pentru că am intrat într-o globalizare mult mai rapidă și mai acerbă față de industria procesării cărnii unde avem business-ul de bază. Fiind un jucător mic pe piață laptelui este foarte greu să negociezi cu supermarketurile, să poți să iei o poziție, să te asiguri că ești în raftul lor. Mai există o problemă că cei mai mari jucători mondiali sunt în România. Noi discutăm de marile concerne gen Danone, Friesland, care au putere financiară, un know-how, au investiții foarte mari care practic au cumpărat raftul. Nu mai poți să intri, fiind jucător mic sau mediu și să poți să faci competiție acestor companii. Vorbim de multinaționale-supermarket, vorbim de fabricanți de lactate. Soarta micului producător nu o văd foarte bună. Cei care nu vor aveam desfacere vor avea o mare problemă”, a declarat într-un interviu ecordat emisiunii Viața Satului de pe TVR 1, președintele Cris-Tim, antreprenorul Radu Timiș.

    O parte dintr-un produs românesc reprezintă o pensie sau un salariu

    Consumatorii români nu au conștientizat încă că faptul că a cumpăra un produs românesc reprezintă calea pentru dezvoltarea țării. Un produs românesc asigură un loc de muncă atât în amonte, cât și în aval și permite valorificarea materiei prime obținute în țară. În schimb un produs adus din afară nu aduce nimic, ci asigură bunăstarea europenilor.

    ”De multe ori, românii nu înțeleg că dacă cumpără un produs din Europa și nu în România își face un deserviciu. Este posibil ca o parte din acel produs să fie o pensie, un loc de muncă, niște bani la bugetul statului cu care se pot face lucruri mai bune și cu viitor. Dacă ne ducem în orice țară europeană, de exemplu, polonezii au foarte puține branduri străine, consumă brandurile lor și înțeleg că doar cumpărând un produs din țara respectivă, cu forță de muncă și investiții locale, acel lucru duce la dezvoltarea țării mult mai mut decât o face împrumutându-ne pe următorii 5-10 ani”, a mai spus președintele Cris-Tim.

    Soluția – afacerea integrată

    Singura șansă de supraviețuire a micilor fermieri o reprezintă afacerea integrată, un concept care începe să prindă din ce în ce mai mult și în România.

    ”Noi avem șansa că avem business-ul integrat, avem logistica proprie, suntem în peste 9.000 de magazine din rural și magazinele din aproprierea blocurilor, reușim ca pe lângă mezeluri să ducem și lactate. Dacă am avea numai distribuție de lactate nu am putea să fim competitivi și nu am putea să supraviețuim. Avem șansa că suntem integrați. Cei care are o fermă de 500 de vaci și ar avea și procesare ar avea mari probleme la vânzarea mărfii”, susține producătorul de lactate Mugura.


    Te-ar mai putea interesa

    A apărut în supermarketuri carnea de miel adusă din Australia Lege nouă: Obligație pentru toți conducătorii de tractoare Abatorul familiei Gagea exportă carne de oaie în 13 țări: ”Vrem să producem Nuggets de miel”

    Ultimele știri

    Fonduri europene pentru achiziția de utilaje – AFIR a publicat a doua versiune a Ghidului Polonia: Fermierii – subvenție de 250 euro/ha pentru grâul vândut până pe 10 martie Fermele și cooperativele pot accesa un nou ajutor pentru gunoiul de grajd