ANCHETĂ AGROINTELIGENȚA. Ce spune retailerul PENNY MARKET despre CARNEA ETICHETATĂ CU TRICOLORUL ROMÂNESC!
agrointeligenta.ro -Ancheta Agrointeligența – www.agrointel.ro cu privire la proveniența cărnii etichetate cu tricolorul românesc și comercializată în mai multe rețele de hipermarketuri din România continuă să stârnească reacții. Am dezvăluit că există o totală lipsă de transparență în privința trasabilității cărnii de la raft în sensul în care legislația românească spune că dacă pe produs se indică faptul că este produs în România, nu se poate folosi carne de import la carnea comercializată în stare proaspătă. Am dat caz concret de furnizor care figurează ca și importator de carne și care are la vânzare, în rețeaua Penny Market, carne cu tricolorul românesc pe etichetă.
În urma dezvăluirilor Agrointeligența – articolul principal ajungând la peste 1.000 de like-uri pe Facebook, am primit asigurări din partea președintelui ANSVSA Radu Roatiș că instituția pe care o conduce va face verificările ce se impun. Totodată, am primit și o poziție oficială din partea retailerului Penny Market – compania REWE, poziție pe care v-o prezentă mai jos, integrală, în forma în care ea a fost transmisă redacției Agrointeligența – www.agrointel.ro.
Toate produsele de carne porc marca proprie REWE România provin de la animale născute, crescute și sacrificate în Romania. Acest lucru este evidențiat pe etichetele produselor, etichetare care respectă cerintele REG 1337/2013, prin următoarele mențiuni:
– Crescut în: România
– Sacrificat în: România
– Origine: România
Cum se asigură REWE că aceste produse de carne porc provin din România?
În primul rând, această condiție este impusă în specificațiile de produs, anexe la contractul de mărci proprii cu furnizorul. Totodată, REWE auditează anual furnizorii de carne marca proprie pentru a se asigura ca sunt respectate cerintele de igiena si siguranta alimentului si specificatiile produsului, implicit si provenienta carnii. Pentru aceasta, pe parcursul controalelor la furnizori se efecteaza teste de trasabilitate pe tot lantul de fabricatie al produsului, de la produs finit pana la materie prima.
În plus, o conditie esentiala a colaborarii oricarui furnizor de produse marca proprie cu REWE Romania este ca unitatile de productie in care se fabrica aceste produse sa fie certificate conform Standardului IFS. Cu exceptia unui furnizor care este in curs de certificare ISF, toti furnizorii de carne de porc, marca proprie REWE Romania, indeplinesc aceasta conditie.
Furnizorii REWE au dreptul sa achizitioneze carnea de porc de la orice furnizor evaluat in prealabil sau, daca este cazul, aceasta sa provina de la abatoarele proprii. Chiar daca unii furnizori, cum este Integra, achizitioneaza carcase/semicarcase de porc si din alte tari decat Romania, acest lucru nu inseamna ca produsele marca Hanul Boieresc sunt de alta provenieanta decat Romania.
Totodată, pentru asigurarea ca sunt puse pe piata produse sigure pentru consum, REWE Romania efectueaza controale periodic ale tuturor produselor marca proprie, prin analize la laboratoare specializate, autorizate sanitar veterinar si acreditate RENAR.
Așadar, REWE România se asigură:
– că sunt respectate cerintele de etichetare in vigoare, in acest caz Reg 1137/2013 si Reg 1169/2011 prin solicitare expertize la companii specializate si prin verificari interne saptamanale;
– că este respectata originea carnii declarata pe eticheta, Romania, adica faptul ca produsele provin de la animale nascute, crescute si sacrificate in Romania, prin audituri anuale la unitatile de productie;
– că sunt respectate ceriintele de igiena si de siguranta alimentului, trasabilitatea si cerintele stabilitate in specificatiile de produs, prin audituri anuale la furnizori, analize la laboratoare specializate și controale interne
Vă recomandăm să citiți și:
ANCHETĂ. Cum își bat joc supermarketurile de tricolor. Poveste tristă de Ziua Națională
REACȚIA ANSVSA la ANCHETA AGROINTELIGENȚA. Radu Roatiș, președinte: Vom verifica originea cărnii cu tricolorul românesc pusă la vânzare în marile magazine